Permalänk
Medlem

alltså det finns ingen plastbit som åker in och ut.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Är det bara skärmstorleken som skiljer Znote 3415W från Znote 6224W eller?

Jag kan inte riktigt bestämma mig om vilken av dessa jag vill ha.

Vad tycks om denna konfigen:
14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
80GB 7200rpm SATA Harddisk Hitachi®
6 Cell batteri
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
SAMSUNG DVD-RW DL Brännare 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
Tangentbord Znote 6xx4W Svart SE
Miljöavgift
ONLINERABATT
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto

8659kr.

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåmputer
Är det bara skärmstorleken som skiljer Znote 3415W från Znote 6224W eller?

Jag kan inte riktigt bestämma mig om vilken av dessa jag vill ha.

Vad tycks om denna konfigen:
14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
80GB 7200rpm SATA Harddisk Hitachi®
6 Cell batteri
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
SAMSUNG DVD-RW DL Brännare 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
Tangentbord Znote 6xx4W Svart SE
Miljöavgift
ONLINERABATT
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto

8659kr.

+ moms

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norskel
+ moms

Jo, det var ju givet, men nu var det inte det jag menade

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem

3415 har väl lite fler finesser som webkamera och fingeravtrycksläsare osv.
Det är inte samma tillverkare heller (något sånt var det iallafall).

Den konfigen du har är nääästan den jag sitter med här. Jag valde T7100 istället för T7300.

Jag fick min efter 10 dagar. Du kommer inte bli besviken

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte få 6224w med 12-cells batteri? Åtminstone ett 9-cells iaf.. Med ett 8600M GT och 6-cells batteri lär man ju inte kunna sitta många minuter innan den dör.

EDIT:: Fick svar från Zepteoexpertens kundtjänst efter bara 3 minuter, alltid positivt! Såhär lyder deras svar..

"Hej Bjørn,
Tak for din mail.

Der kommer mulighed for at tilkøbe et 12-cell batteri inden for et par måneder. Men lige nu har vi ikke batteriet på lager – vi venter på at det bliver produceret.

Men du kan sagtens bestille computeren og så vente nogle måneder med at bestille det ekstra batteri.

Med venlig hilsen,
Uffe Damtoft Pedersen"

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Fråga: Är 6224w något att ha eller är det bara skit?

Svar: Hittills är jag själv så äckligt nöjd med min så leendena står som spön i backen

Hur är det med er andra som har en?

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mUpp
Varför kan man inte få 6224w med 12-cells batteri? Åtminstone ett 9-cells iaf.. Med ett 8600M GT och 6-cells batteri lär man ju inte kunna sitta många minuter innan den dör.

EDIT:: Fick svar från Zepteoexpertens kundtjänst efter bara 3 minuter, alltid positivt! Såhär lyder deras svar..

"Hej Bjørn,
Tak for din mail.

Der kommer mulighed for at tilkøbe et 12-cell batteri inden for et par måneder. Men lige nu har vi ikke batteriet på lager – vi venter på at det bliver produceret.

Men du kan sagtens bestille computeren og så vente nogle måneder med at bestille det ekstra batteri.

Med venlig hilsen,
Uffe Damtoft Pedersen"

Detta svaret fick jag på samma fråga:

Ett 12-cells batteri till denna modell kommer i mitten av September.

Permalänk
Medlem

Tja!
Har beställt en 6224W från zepto.se och valde förskottsbetalning...
om någon gjort likadant, fick ni någon bekräftelse på att betalningen var mottagen?
det enda jag har fått var orderberäftelsen via mail där det stod att jag skulle betala in pengar snarast på ett bankgiro... det gjorde jag men efter det har jag inte fått nått mer... kanske beror på att det är/har varit helg...

hursomhelst min konfig är:
Znote 6224W 14,1" WXGA+
nVdia GO8600 with 512MB dedicated memory
Intel C2 DUO T7300 2,00GHz 800MHZ
2048 MB DDR2 PC5300 (=2x1024) Org
100 GB 2,5" 7200RPM SATA HÅrddisk
SAMSUNG DVD-RW DL 6xx4W/6xx5WD/2x
Intel Pro/Wireless 4965AGN
Inget operativsystem
ONLINE DISCOUNT - 6224W Power
Miljöavgift
Zn6x14, 6x15 - 6 Cells standard b

11090kr inkl frakt

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlarveR
Fråga: Är 6224w något att ha eller är det bara skit?

Svar: Hittills är jag själv så äckligt nöjd med min så leendena står som spön i backen :Dnar jag in

Hur är det med er andra som har en?

Jag har en 6224W (skriver pa ett eng t-bord i usa)
Jag har inget att klaga pa, enligt vad jag har hort om 6625wd och 3415 och all den kritik de har fott sa tror jag att 6224W ar den bast av de med 8600.
Det basta med den ar att den fungerar klockrent under bade XP och Vista, Allt gick exakt som det skulle nar jag instalerade XP pa min, inget krangel over huvud taget. den ar overaskande snabb med, har en stationar som ar 3 ar gammal och lite battre an min laptop, men det ar inte alls lika snabb som min zepto aven om den ar nyfometerad. desoutam brukar ju barbara vara generellt longsammare an stationara.

Sa mitt tips ar ju att skaffa en 6224W om ni nojer er med 14.1".

MvH Tobias!

Permalänk
Inaktiv

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3863

Pros:

* Only 14.1” laptop with 8600M GT 512MB graphics
* Great resolution for such a small laptop
* Looks fantastic
* Wonderfully powerful in all aspects
* Great customization options

Cons:

* Matte screen is grainy
* Keyboard feels cheap
* Touchpad can be tiresome with extended use
* A few minor design issues (such as the lip over the DVD drive)
* Noisy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
Tja!
Har beställt en 6224W från zepto.se och valde förskottsbetalning...
om någon gjort likadant, fick ni någon bekräftelse på att betalningen var mottagen?
det enda jag har fått var orderberäftelsen via mail där det stod att jag skulle betala in pengar snarast på ett bankgiro... det gjorde jag men efter det har jag inte fått nått mer... kanske beror på att det är/har varit helg...

hursomhelst min konfig är:
Znote 6224W 14,1" WXGA+
nVdia GO8600 with 512MB dedicated memory
Intel C2 DUO T7300 2,00GHz 800MHZ
2048 MB DDR2 PC5300 (=2x1024) Org
100 GB 2,5" 7200RPM SATA HÅrddisk
SAMSUNG DVD-RW DL 6xx4W/6xx5WD/2x
Intel Pro/Wireless 4965AGN
Inget operativsystem
ONLINE DISCOUNT - 6224W Power
Miljöavgift
Zn6x14, 6x15 - 6 Cells standard b

11090kr inkl frakt

Fick bara orderbekräftelse jag med så oroa dig inte

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem

Alla ni som väntar på att zepto ska fixa HDMI kan sluta vänta för det blir inget till hösten som många sagt. Jag drog iväg ett mail där jag frågade när hdmi kommer och vad det kommer kosta. Svaret blev

Tyvärr så blev det ändrade planer så våra nuvarande modeller kommer att få klara
sig utan HDMI.
Vi kommer först att få HDMI nästa år när våra nya modeller kommer.

Mvh Magnus Jönsson - Zepto Computers

Väntade själv på HDMI

Visa signatur

Dator: Zepto Znote 6224W Mobil: Samsung G800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HendiZ
Alla ni som väntar på att zepto ska fixa HDMI kan sluta vänta för det blir inget till hösten som många sagt. Jag drog iväg ett mail där jag frågade när hdmi kommer och vad det kommer kosta. Svaret blev

Tyvärr så blev det ändrade planer så våra nuvarande modeller kommer att få klara
sig utan HDMI.
Vi kommer först att få HDMI nästa år när våra nya modeller kommer.

Mvh Magnus Jönsson - Zepto Computers

Väntade själv på HDMI

Jaha Det är även märkligt att de inte ens har dvi :/ Hade egentligen räckt för min del. Får hoppas att asus - och andra - släpper sina nya med atis hd-serie snart och till ett godtagbart pris!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Ska flytta till Österrike ett tag och det blir lite för dyrt/jobbigt att frakta med min stationära dator.

Har därför tänkt köpa en stationär dator som substitut till den stationära, så att jag ska kunna spela på den. Den bör heller inte vara för tung, även om jag inte ska släpa den några större sträckor.

Zepto 6224w verkar vara bra på många sätt, bla vikten 2.35 kg.
Det enda störande är det något klena grafikkortet 8600GT 512mb.

3500 i 3Dmark06 är iofs bättre än de flesta bärbara, men med den prestandan kommer man väl knappast att kunna köra nya spel på några vidare höga inställningar ?

Någon som provat att spela med denna ?

Finns det några vettiga något bättre alternativ i ungefär samma prisklass ?

Det finns ju apdyra datorer för 20000 och över som knappt är släpbara från tex Dell, men är det enda alternativet ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv

JesperT, vill du ha något som har bättre grafikkort än 8600M får du satsa på det du knappt klarar av att släpa.

Sedan kan du gärna berätta vilka spel du har tittat in som du inte tror datorn klarar... för att lättare kunna ge dig ett svar hur vida du kommer att kunna spela på datorn med tillfredställande fps (vilken fps föredrar du?).

Sen kan du gärna kolla länken jag skicka för några post sedan. Där ser det ut att va test på 2 spel iaf :).

Permalänk
Avstängd

klart att ett 8600M gt klarar CSS, BF2, osv, osv. men du kommer inte kunna spela t ex Crysis i full upplösning och med en bra FPS.
(8600M gt är ett bra medelklass kort, helt klart. men vill du ha riktig rå power, så är det Xps/Alienware 17" som gäller).

Crysis

Recommended Specs:
CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent
RAM: 1.5Gb
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX10 with Windows Vista

Gameness Specs:
CPU: Dual-core CPU (Intel Pentium Core Duo 2.4ghz)
Graphics: Nvidia 8800GTS DX10
RAM: 2Gb
HDD: 500Gb
Internet: 2000k+ (128k+ upstream)

tänk även på att t ex ett go7950gtx får sämmre poäng en ett stationärt 7900gtx. (och ett 8600M gt är bra mycket sämmre en ett geforce 7800gtx och långt ifrån ett geforce 8800 GTS)

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife

Permalänk
Medlem

Tack för svaren !
Det vore naturligtvis bra om det gick att köra crysis åtminstone.

Jag har inga superhögakrav på fps, men när det gå under 30 fps i ett first person shooterspel så tycker jag det blir otrevligt.

Det spel jag främst tänker på är Half-life 2 episode 2 och Team fortress 2.
De har inte riktigt lika höga krav som crysis väl, eller ?

Visa signatur

Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.

Permalänk
Avstängd

(går inte jämföra HL2 med Crysis det minsta). men visst kommer dom spelen du pratar om funka fint. (blir väll att klocka sitt eget kort till dess bristningsgräns när Crysis släpps).

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife

Permalänk
Medlem

Jesper oroa dig inte, jag har kort foljande spel med allt pa max och +30 fps; BF 2 och 2142, HL2 och CS:S. Jag har Dual 2 Core 2.0 Ghz och 2 Gb ram pa min 6224W.

De enda spelet jag inte kunnat maxxa ar fear, max upplosning med medel-high pa grafikkorts instalningarna sa fick jag typ 30 fps i fear med, sa det ar ju klart Godkant!

6224W ar en gaming laptop helt enkelt

MvH Tobias!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
klart att ett 8600M gt klarar CSS, BF2, osv, osv. men du kommer inte kunna spela t ex Crysis i full upplösning och med en bra FPS.
(8600M gt är ett bra medelklass kort, helt klart. men vill du ha riktig rå power, så är det Xps/Alienware 17" som gäller).

Crysis

Recommended Specs:
CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent
RAM: 1.5Gb
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)

Gameness Specs:
CPU: Dual-core CPU (Intel Pentium Core Duo 2.4ghz)
Graphics: Nvidia 8800GTS DX10
RAM: 2Gb
HDD: 500Gb
Internet: 2000k+ (128k+ upstream)

tänk även på att t ex ett go7950gtx får sämmre poäng en ett stationärt 7900gtx. (och ett 8600M gt är bra mycket sämmre en ett geforce 7800gtx och långt ifrån ett geforce 8800 GTS)

Dom där kraven stämmer nog inte riktigt. 500GB behöver man nog aldrig för ett spel. Så de är nog till 98% påhittade av en person med för lite fritid..

EDIT: Intel Pentium Core Duo? :S

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockarutan
Jesper oroa dig inte, jag har kort foljande spel med allt pa max och +30 fps; BF 2 och 2142, HL2 och CS:S. Jag har Dual 2 Core 2.0 Ghz och 2 Gb ram pa min 6224W.

De enda spelet jag inte kunnat maxxa ar fear, max upplosning med medel-high pa grafikkorts instalningarna sa fick jag typ 30 fps i fear med, sa det ar ju klart Godkant!

6224W ar en gaming laptop helt enkelt

MvH Tobias!

Låter mycket bra det !
Tror faktiskt jag ska ta och beställa en sådan imorgon.

Nån som förresten vet vad det är för skillnad på znote 6224W och 6324W ?
Jag sitter och tittar på produktbladen och vad jag kan se så är de identiska ?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Dom där kraven stämmer nog inte riktigt. 500GB behöver man nog aldrig för ett spel. Så de är nog till 98% påhittade av en person med för lite fritid..

EDIT: Intel Pentium Core Duo? :S

är från Crysis hemsida,

(500gb HD förstår nog vem som helst att det inte behövs), MEN Ram, cpu och framförallt gpu stämmer väl. (vill du kunna köra Crysis med sjyst fps & upplösning på en laptop, gäller ett go7950gtx. (recomended spec, är ett stationärt 7800gtx, vilket är ett jäkligt bra kort jämfört med dagens laptop kort).

vilket fall som helst ska det bli kul när det kommer.

edit. även lite goda nyheter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Låter mycket bra det !
Tror faktiskt jag ska ta och beställa en sådan imorgon.

Nån som förresten vet vad det är för skillnad på znote 6224W och 6324W ?
Jag sitter och tittar på produktbladen och vad jag kan se så är de identiska ?

Japp dom är helt identiska. Skillnaden ligger bara i färgen

Permalänk
Medlem

...och priset ATM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Jaha Det är även märkligt att de inte ens har dvi :/ Hade egentligen räckt för min del. Får hoppas att asus - och andra - släpper sina nya med atis hd-serie snart och till ett godtagbart pris!

den har vga, funkar lika bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ownage
den har vga, funkar lika bra

Nja, många TV-apparater klarar inte av höga upplösningar via VGA-kontakten, man måste gå via HDMI... Min 50" bakprojje klarar till exempel bara 1280x1024 på VGA, men 1380x1100 (eller någonstans där, kommer inte ihåg den exakta upplösningen) via HDMI.

Eller så är det bara fel på min TV xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT

Det enda störande är det något klena grafikkortet 8600GT 512mb.

3500 i 3Dmark06 är iofs bättre än de flesta bärbara, men med den prestandan kommer man väl knappast att kunna köra nya spel på några vidare höga inställningar ?

Någon som provat att spela med denna ?

Här ser du tester med 6625WD som ju har samma spec som 6224W:

http://banners.zepto.com/6625WD_Live/6625WD_Live_03.html
http://banners.zepto.com/6625WD_Live/6625WD_Live_02.html
http://banners.zepto.com/6625WD_Live/6625WD_Live_01.html

Permalänk
Medlem

Ska troligen beställa en 6224w på måndag. Men skulle vilja veta vad ni som har en tycker och tänker om den. Något som vore av intresse att veta är väl om den har krånglat på ett eller annat sätt? Låter den mycket? Hur pass bra är högtalarna i skärmen? Försök klämma fram någon trevlig text som antingen får mig att köpa en egen eller låta bli (=

Visa signatur

Dator: Zepto Znote 6224W Mobil: Samsung G800

Permalänk
Medlem

Får troligen min 6224w på posten på måndag. Då kan jag komma med lite omdömen.

Annars finns en tråd härinne där folk får välja "bra" eller "anus" angående Zepto och där finns en del kommentarer.

Visa signatur