Få tag i Dungeon Keeper 2 till XP

Permalänk
Inaktiv

Få tag i Dungeon Keeper 2 till XP

Hej!

Jag söker med ljud och lykta efter underbara och nu ganska gamla Dungeon Keeper 2. Men tydligen så kan man bara köra detta spel med Win 95-98 och inte under XP. En polare till mig som uppgav att det blir minnesproblematik osv.

Någon som vet om man kan få igång spelet på XP? Någon som vet vart man kan få tag i det?

Permalänk
Medlem

http://z9.invisionfree.com/Keeper_Klan_Forum/index.php?showto...

Läs där och på reseten av det forumet. Tror du kan få hjälp där.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=7101 om du vill köpa spelet.

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

Jag har själv spelet och kan spela det utan problem på XP. :S

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Fungerar utan problem för mig också

Visa signatur

wicked wicked, Jungle is massive, Bojaka Bojaka!

Permalänk
Inaktiv

Ni som inte har några problem har ni mekat med spelet på något sätt för att få det att fungera under XP?

Kan det vara så att ett väluppdaterat windows xp löser problemen med Win 95/98 baserade spel?

Körde precis igång spelet och hann spela en bana, jag har inte patchat eller gjort något sådant. Ljudet funkar och till och med Widescreenläget...men gissar att kraschen inte var en engångsföreteelse

Permalänk
Sötast

DK2 Har alltid funkat för mig i XP men!

Versionen är en skumt crackad kopia (INTE nerladda) utan en tryckt skiva köpt i turkiet xD

Vet inte om det gör någon direkt skillnad, men i övrigt har det alltid funkat i XP för mig. aldrig patchat eller nåt.

Permalänk
Medlem

Snick snack...

Jag har den "fruktade" Vista och Dungeon Keeper körs utan problem med min dator...

Jag har inte installerat på något särskilt sätt MEN jag har bara ett konto så det är automatiskt admin...

Däremot kan jag inte få Dungeon Keeper 1 att funka... jag får första bilden och sen krashar spelet men enligt Vista officiella forum SKA DK1 funka också så jag väntar på svar om HUR man får den att funka...

Permalänk
Avstängd

2:an fungerar för mig i XP utan problem, version 1.7 har jag på spelet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Med de flesta spel på XP och Vista ska man installera dem som Admin... men som jag sa - jag har bara ett konto på min dator så det blir admin oavsett...

Permalänk

Någon som vill köra?

Om ni inte har det så kan jag fixa länk. ip: 192.168.0.65 Joinar ni på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av conansweden1:

Det är ju en lokal IP, då måste man sitta hemma hos dig X)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av conansweden1:

Haha, googla "whats my ip" så får du en lite mer användbar IP. ^^

EDIT* Glömde nämna hur underbart detta spel är, själv har jag kört med den här http://digiex.net/downloads/download-center-2-0/games/159-dun... ända sedan min skiva försvann för många år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av conansweden1:

Jag rekommenderar att du och alla andra som vill köra DK2 online laddar ner Tunngle och kör via det. Det är otroligt kraftfullt och man behöver inte kunna ett skit om ip-adresser och router port forwarding hit och dit om man tycker sånt är jobbigt (vilket det är).

www.tunngle.net

Funkar till alla spel som har LAN-stöd.

Permalänk

hmm...

Ja?! Är det något fel på att vara hemma hos mig? hehe. okej det här ska det väl vara då. hostar nu
81.225.88.22