Försökte igår förtvivlat få liv i min nyköpta dator. Resultatet hittills är att inte så bra. Om jag kör utan den extra 12v-kopplingen till cpu'n så går fläktar osv igång och så står den och snurrar utan att något händer.
Kopplar jag in 12v-kopplingen så startar den upp i 1-3 sek, rebootar och så håller den på så tills jag dödar den. Om jag i detta läge plockar ut minnet (som temporärt är Corsair value, långsam variant) så får jag feedback från pc-speakern. Förmodligen massa korta beeps (alt. 3 korta paus 7 korta).
Cpu: E6750
PSU: CoolerMaster 600w, 18a på 12v (har även testat med et hiper 430w, och med nämde på endast 12v kopplingen).
8800GTS (ointressant dock skulle jag tro).
Skall plocka isär och bygga ihop allt igen ikväll, men tänkte höra om någon har haft liknande upplevelser själva och har några tips?
Själv har jag en aning om att det kan vara ett trasig moderkort som ligger bakom.
Har samma moderkort och jag kopplade in 12Vx2 kontakten där uppe. Sitter en svart plastbit som täcker dem andra fyra hålen.. Fast jag är inte så kunnig på området så har jag gjort fel så kan nån rätta mig :).. Datorn funkar fint..
Nej har man tillgång till det så är det väl bara positivt skulle jag tro. Det är nog dock inte så vanligt bland lite billigare PSU'er. Mitt har t.ex. bara en sån koppling.
------
Edit:
Fick tag på ett par gamla kingston-stickor och fick åtnjuta ett sånt där trevlig post-beep följt av klicket från monitorn.
Inga trasiga prylar alltså, och de tilltänkta minnena (Dominator XMS2 PC8500) skall ju fungera enligt Gigabytes webbsida.
Helt okej att ta bort den här tråden om ni så vill.