Permalänk

Azureus Vs. µTorrent

Hej.
Jag använder torrent-klienten Azureus just nu och jag tycker att det är den bästa klienten, smaken är som baken men jag är helnöjd i alla fall.
När man ser sig omkring här bland trådarna så tycker jag att de flesta(?) här på swec rekomenderar µTorrent.

Min fråga är om det är en stor skillnad mellan Azureus och µTorrent.

Permalänk
Medlem

Utorrent tar iallafall mindre processorkraft än Azureus

Visa signatur

Asus P5B - C2D E6400@3,2Ghz - Corsair XMS2 2048mb - Gainward 8800GTS 620/1000Mhz
Asus P4RD1-MX - Celeron D 3,06Ghz - 2x512Mb
Asus P4SD-LE - P4 3,2Ghz - 2x512Mb - nVIDIA FX 5900 Ultra

Permalänk

Ja, jag har hört det. men jag testade utorrent för inte alls så länge sedan, och jag upplevde det som segt. datorn hängde sig jämt när jag startade en torrent.

Permalänk

Jag kör enbart uTorrent sen jag hittade det för väldigt länge sedan körde Azureus innan men det var nog ett av dom absolut segaste programen jag testat för torrents. uTorrent fungerar hur bra som helst och märker ingen speciell belastning på systemet mer än när man har kanske 5-6 torrens igång och maxar sin 100/10 mbit lina fast då är det på min bärbara och den är lite klenare i hårddisk än vad min stationära är så det har en del med det hela att göra.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

uTorrent rockar - litet, snabbt och har webbgränssnitt. Dessutom finns det en FireFox-extension, så man kan dra torrentfiler direkt till statusraden så läggs de på för nedladdning på den dator ens extension är kopplad till (som alltså kan vara var som helst på internet).

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem

Gillar inte Java, så fördelen med att gå över till uTorrent var att jag kunde avinstallera Javaklienten dessutom.

Permalänk
Medlem

Azureus, cos, I can run it w/u windows installed

jag skall nog se om det finns någon terminal baserad torrent klient som är lätt att använda..

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix