Permalänk

Thermalright ultra 120 extreme

får man med alla grejjer för montering av denna kylare eller måste man köpa något mer? såg nämligen på datorbutiken där ja beställt kylaren att det finns en adapter att köpa för 100 kr.

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=THE775

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Det står klart och tydligt att produkten du länkar till är avsedd för XP-120 och XP-90. Inte till Ultra 120. Du får med allt du behöver med kylaren.

Permalänk
Medlem

Såvida du inte har socket 939. Då måste du köpa en extra adapter då den inte följer med extreme versionen. Osäker om den följer med ultran (vanilla) dock..

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Hur många ståltrådsklämmor till fläktar får man?
Får man till en eller 2 fläktar?
Om man bara får till 1, är det någon som vet vart man får tag på extra till en fläkt till?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Det står klart och tydligt att produkten du länkar till är avsedd för XP-120 och XP-90. Inte till Ultra 120. Du får med allt du behöver med kylaren.

oki

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas_Br
Hur många ståltrådsklämmor till fläktar får man?
Får man till en eller 2 fläktar?
Om man bara får till 1, är det någon som vet vart man får tag på extra till en fläkt till?

Till 1. vet ej vart man får tag på fler dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yanagi
Såvida du inte har socket 939. Då måste du köpa en extra adapter då den inte följer med extreme versionen. Osäker om den följer med ultran (vanilla) dock..

Eftersom han länkade till ett socketkit för S775 antog jag att han det är det han har.

Permalänk
Medlem

Det följer väl med så man kan montera 2 fläktar??

Ursäkta om jag lånar tråden, men är extremt intresserad av denna kylare och känner det onödigt att skapa en ny tråd.
Funderar på at köpa 5 av dessa:
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ACFAN12...
3 sätter jag i där det suger ut där bak, och 1 där det blåser på grafikkortet,
dem andra 2 hade jag tänkt sätta på
Thermalright Ultra-120 Extreme
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=THULTRA...
Därför har jag dessa frågor:
Har ni testat fläkten jag länka till? Om du har, är den tyst?
Följer det med så man kan montera 2 fläktar på Ultran?
Tycker ni det är värt?
Vill nämligen få ner mina temps på processorn för att kunna överklocka då det känns som den inte hänger med nu när jag köpte in 2900xt.

Permalänk
Medlem

Question 6: I checked out the installation guide on your website for Ultra-120 eXtreme and noticed that it comes with a set of 12mm fan wire clips. Would I be able to install a second fan on the Ultra-120 eXtreme?

Answer: Ultra-120 eXtreme can work with two fans if you are creative enough in mounting the second fan with a little DIY skill.

Från : Ultra-120 på Thermalright's hemsida.

Så verkar som du får göra nå egna fästen om du vill ha en fläkt till på kylaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas_Br
Question 6: I checked out the installation guide on your website for Ultra-120 eXtreme and noticed that it comes with a set of 12mm fan wire clips. Would I be able to install a second fan on the Ultra-120 eXtreme?

Answer: Ultra-120 eXtreme can work with two fans if you are creative enough in mounting the second fan with a little DIY skill.

Från : Ultra-120 på Thermalright's hemsida.

Så verkar som du får göra nå egna fästen om du vill ha en fläkt till på kylaren.

Fan vad dåligt..

Permalänk
Medlem

En bit snöre eller några buntband räcker gott som fäste för den andra fläkten.

EDIT: Men dåligt är det tycker jag av ALLA tillverkare som enbart skickar med fästen för en fläkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blossa
En bit snöre eller några buntband räcker gott som fäste för den andra fläkten.

EDIT: Men dåligt är det tycker jag av ALLA tillverkare som enbart skickar med fästen för en fläkt.

Kan man inte köpa till det?

Permalänk
Medlem

Eller gör som jag, använd bara ETT fäste till varje fläkt. Det fungerar ypperligt så länge datorn står stilla.

Visa signatur

Intel Q9450 - Thermalright ultra 120 extreme + 2 fläktar - 8Gb Mukshin Redline PC1000 - Gainward geforce 8800GTX - 2st 320Gb Samsung spinpoint + 2st 500Gb + Thermaltake Toughpower 850W - CM Stacker 830 - Gigabyte X48 DQ6 - Windows Vista X64
Primär skärm: Sony GDM FW900 24" @ 1920x1200 85Hz
Sekundär skärm: Dell 1905 FP 19" @ 1280x1024 60Hz