Nokia n95 för en 16-åring?

Permalänk
Medlem

Nokia n95 för en 16-åring?

Hej, för en tid sedan, närmare bestämt ca 7 veckor sedan beställde jag en nokia n73 från meramobil till ett mycket bra pris.
Nu märker jag dock varför priset var så otroligt lågt, nämligen att man inte får någon telefon!!!
Nåja den lär väl komma om någon vecka men ändå jag hann lessna och började kolla runt efter andra telefoner.

Jag hade sett nokia n95 tidigare men tyckt att den var alledes för dyr, stor, klumpig samt hade slider vilket jag inte riktigt gillar. Ändå började jag kolla in den mer och mer eftersom att den tydligen skulle vara den "ultimata" mobilen. Jag kollade runt lite på blocket och såg att man kunde få tag på en nästan helt ny för ca 4000kr, sen såg jag att man kunde få nästan 3000kr för en nokia n73.

Alltså tänkte jag att jag skulle köpa en n95 för 4000 och sen sälja n73 när den kom för 3000.
Frågan är nu om det var värt dom extra 1000kr? Det jag undrar mest över är såklart om jag som 16 åring och lever ganska aktivt liv verkligen behöver alla funktioner? Inte många ungdomar med denna telefon precis...
Kommer den kännas för stor och klumpig? Glider ner lätt i fickan, jämnför med te.x n73?
Tålig m.m?

Oj blev ett väldigt långt inlägg, hoppas ni orkar läsa/svara!

Permalänk
Medlem

Förmodligen kommer du inte ens nyttja alla funktioner som n73an har, och inte heller n95ans då den har fler funktioner.

Men, beroende på vad du är ute efter, kamera, gps osv, så har ju 95an uppgraderats på många punkter och är enligt mig, en riktigt bra mobil.
Sen att du är 16år spelar väl inte så stor roll, du lär väl förstå dig på mobilen bättre än 50+ generationen som köper en.

Gpsen kommer väl för dig att vara onödig men är rätt smidig att ha till hands, i alla fall när man har bil och ska någonstans dit man inte hittar.

Well, 1000kr extra beror helt på om du vill lägga, tror du skulle klara dig nästan lika bra med n73an.

Permalänk
Medlem

Funktioner är alltid bra att ha även om man aldrig kommer att använda dom. Om du använder alla funktioner minst en gång så är det värt tusenlappen extra.

Jag menar alla gånger på bussen eller i bilen man önskat att der var något mer att pilla på i telefonen.

Men då är jag en typ som älskar funktioner och köpte en pillig telefon A1000 och nu vill ha mer typ TyTn.

Men hursomhelst funktioner är alltid bra att ha "Better safe then sorry"

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug