Permalänk
Inaktiv

700 stabilt nu

Permalänk

Ohoy!

Vad hände med Nvidias nya drivrutiner som skulle släppas idag? Kan ej hitta dem på Nvidias officiella sajt - men det kanske finns en torrent till dem med?

Permalänk
Inaktiv

Hitteabarnet skulle de komma updaterad version till 7 serien med ?

Permalänk

Nu blev det klart för mig. Pissigt bara att jag precis är på väg ut för att handla lite grejs innan allt stänger Får testa senare ikväll när kanske även de nya drivrutinerna har släppts. Jag känner på mig att mitt 1900xt får jobba ganska hårt i detta spel.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jag har bara 200, ska iväg och jobba nu så får hoppas att det är hemma när jag kommer hem.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Jo speltorrents tracker är att rekomendera
3MB/s ner ^^ seedar i 3,5MB/s oxo så inte så stor skada.

Citat:

Vad hände med Nvidias nya drivrutiner som skulle släppas idag? Kan ej hitta dem på Nvidias officiella sajt - men det kanske finns en torrent till dem med?

Värt att notera att demot inte ska släppas fören 1 inatt vår tid, och mest troligtvis kommer inte nya drivrutiner före det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Hitteabarnet skulle de komma updaterad version till 7 serien med ?

Citat:

The wait is nearly over. At 7 PM EST the BioShock PC demo will go live for you to enjoy. We will have exclusive pre-loading at Fileplanet. Set your watches for 7 o'clock!

IMPORTANT: Please be sure to download the latest drivers from ATI and Nvidia that will be available Monday for best performance with your video cards.

- Från http://www.2kgames.com/cultofrapture/home.html

Eftersom de inte pratar om något specifikt kort så är det svårt att veta, men jag antar att Nvidia och ATI planerar att släppa de nya drivrutinerna till alla "relativt nya" grafikkortsserier.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig här, men i alla fall: fy fan vilket roligt spel. Oj oj oj, jag såg fram emot detta men nu, nää, det måste vara för bra för att va sant. Stämningen, grafiken, allting är precis som man vill ha det. Flyter förövrigt på riktigt bra med datorn i sign. bättre än jag väntat mig faktiskt.

Permalänk
Inaktiv

Borde jag instalera amd dual core timing fix som följer med? Kör inte 64 bitars verions av windows.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ascor
Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig här, men i alla fall: fy fan vilket roligt spel. Oj oj oj, jag såg fram emot detta men nu, nää, det måste vara för bra för att va sant. Stämningen, grafiken, allting är precis som man vill ha det. Flyter förövrigt på riktigt bra med datorn i sign. bättre än jag väntat mig faktiskt.

Hade det gått dåligt hade det ju varit katastrofalt.

Permalänk
Medlem

Det var verkligen snyggt. Gillade hela Art Deco stuket.

Permalänk
Medlem

Härligt demo, det här liret är ett givet köp.

Det gick lite småsegt ibland, men förhoppningsvis ordnar det till sig med de nya drivrutinerna. Men min gamla trötta X2 borde bytas ut kanske...

Nej, jag tror nog att jag lirar det igen på stört.

Permalänk
Inaktiv

Jävlar säger jag bara, testade det precis. Trodde de fortfarnade var en video när man i början skulle simma ifrån flyugplansvraket. Sjukt snyggt!

Permalänk

ahha varför går det så segt 4kbs =( vill också speeellla

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Nu börjar TPB öka lite, ligger på 80KB nu, fan vad segt, men startade från speltorrents också. Men har bara 2Mbits nät men man tycker ju den borde kunna maxas iaf, men inte..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Borde jag instalera amd dual core timing fix som följer med? Kör inte 64 bitars verions av windows.

Har du aldrig installerat den fixen??? oj oj oj, du borde nog installera den JUST nu, AMD har rejäla timing problem utan den fixen och med fixen är det inte fullt löst endå.

Kan oxo mdelena att demot är 100% identiskt till Xbox 360 vern. Ingen skillnad alls vad jag såg.

Samt spelet flyter faktist bra med burken i sig, aka hyfsat gammalt grafik kort. Vist inte super snyggt men var inte fult heller. Ligger på ~30 FPS och enligt mig är det 100% spelbart.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Kommer jag kunna lira detta med mitt 8600GT?
~3300p i 3dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Kommer jag kunna lira detta med mitt 8600GT?
~3300p i 3dmark06

Hoppas det för vill lira det på min laptop med. Annars har jag ju 360n och köra det, men skulle vara trevligt om det fungerade på laptopen också..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

MugiMugi instalerade den, om det är samma patch som har legat på amds sida ett bra tag, så har jag haft den ett bra tag

Permalänk
Medlem

Oh, ska bli intressant att se hur gamla Bettan orkar dra spelet!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Spelade nyss igenom demot på min dator.
Körde först 1280 med allt på max, hade ca 20-30fps.
Slog sedan på 1024 och då kom jag aldrig under 30fps iaf.
Mycket bra spel, snyggt och verkar inte kräva en super dator för att få det att funka.

Btw, missa inte

incinerate på tjej toan (där du plockar upp bandspelaren).

Dold text

Fixade spoilern /Ballistic

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

ElyziuM: Snälla, plocka bort spoilern, eller varna iaf!

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Flöt på fint i 1600*1200 Max Demo-ingame.

Ballt spel och snyggt. Ingen större skillnad mellan DX9 och 10.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Grafiken var HELT buggad för mig. Såg bara vita klossar och eld sprites i rymden ungefär. Hoppas de löser detta med drivrutiner då.

Permalänk
Medlem

Jag måste erkänna att jag inte ens väntat på detta spel.

http://pc.ign.com/articles/813/813641p3.html

Men då IGN ger det 9.7 av 10 måste det vara förbannat bra!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
54 dollar är 387,60 SEK dvs billigare än från webhallen och om man är som mig och bor ute i skogen så blir det nästan 100kr billigare om man räknar in frakten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
WTF! Då ljuger valutaomvandlaren på superstart.se! Den visade nämligen 504,37 ... Jaha! Haha! Nu skäms jag. Omvandlade från EUR o inte från USD Sry..! Den visar nu att 54 dollar blir 377,86 SEK.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Detrol
Live rates at 2007.08.20 02:15:16 UTC
54.00 USD = 372.976 SEK
United States Dollars Sweden Kronor
1 USD = 6.90696 SEK 1 SEK = 0.144781 USD

Det är vad jag får det till på www.xe.com

Ni kan inte räkna utan TAX, gör man alla steg för ett inköp utom det sista så ser man exakt vad det går på.

Cost $54.95
Estimated tax $13.74
Total $68.69

Alltså 25% TAX och $68.69 = 478.74kr

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Bästa DEMO jag någonsin testat !

GIVET KÖP!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Gött! Men mindre gött att man sitter på 1Mbit. Har sett demot hos en kompis på 360:in. Men inte lika roligt som att få testa det på sin dator med kantutjämning.

Permalänk
Medlem

Så lång väntan på 20 minuter demo???

AAARRRGH!!!!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

helt underbart demo om än kort flöt på bra i 1280x1024 no AA/AF me min trötta burk trode det skulle hacka o va skit krävande enda dropsen var när de kom mkt fiende rök o action då kände ja att de gick lite segt annars flöt de perfekt blir o boka de på webhallen fy fan säger jag bara vilket spel RAPTURE FTW

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |