Permalänk
Medlem

BLÄ.

Tja spelet må vara underbart men hur spelet sköts är en annan femma...

För er som bokat PC vern så rekommenderar jag nu att avboka spelet med det samma, köp det på steam eller d2d.

Spelet kommer med '2' installationer, sen kan du aldrig installera om det, inte enns fungerar spelet efter om du byter hårdvara o.s.v

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
[B]Men nu får du väl ändå ge dig? Är du verkligen så dum som du skriver? Tror du att spelrecensenterna ger betyget så fort dom sitter med spelet i handen eller?

Visst det är linjärt, men spel som har lyckats bra med det kan vara extremt trevliga också, vilket HL2 bevisar. HL2 har förtjänat sitt betyg vilket alla recensioner har visat, att du tycker annorlunda är helt ok, men att börja skriva att alla ha fel, snälla, tänk efter lite.

Kära lilla vän, jag har inte sagt att alla andra har fel. Inte någonstans har jag heller skrivit att jag är dum, men du kanske inte är riktigt är läskunnig.

Jag har däremot sagt att JAG tycker att spelet är överreklamerat och att jag därför inte litar på t ex IGN:s betyg av Bioshock innan jag själv spelat det.

Jag tycker inte heller att HL2 är ett dåligt spel, även om jag inte tycker att det har gjort sig förtjänt av sitt superba betyg.

Har jag uttryckt mig klart?

Citat:

Som sagt, jag litar mer på majoriteten av spelrecensenterna än enstaka individer som påstår att alla andra har fel.

Det är helt okej, gör det du.

Visa signatur

---------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Som sagt, jag litar mer på majoriteten av spelrecensenterna än enstaka individer som påstår att alla andra har fel.

Jag litar mer på mig själv än recensenter och den stora massan. Synd att alla måste lyssna på andra för att de ska veta vad som är bra...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Min film på gametrailers
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/97346.html
Mer slakt ge mig poäng!

Ontopic:

Skillnaden på directx9 och 10 är det bara ytorna? Eller kanske har missat nåt inlägg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
BLÄ.

För er som bokat PC vern så rekommenderar jag nu att avboka spelet med det samma, köp det på steam eller d2d.

http://img.photobucket.com/albums/v481/crowgrrl22/screen2.jpg

Spelet kommer med '2' installationer, sen kan du aldrig installera om det, inte enns fungerar spelet efter om du byter hårdvara o.s.v

Låter helt sjukt. Vad har du för källa på det?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
BLÄ.

http://img.photobucket.com/albums/v481/crowgrrl22/screen2.jpg

Va in i h-lvete? Det här är det otroligt vad lågt man kan sjunka...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Låter helt sjukt. Vad har du för källa på det?

http://forums.2kgames.com/forums/forumdisplay.php?f=19

Finns massor av trådar om det där.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Slipper man detta om man köper via Steam?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Slipper man detta om man köper via Steam?

Jo du kan installera om det hur många gånger du vill med Steam, det enda nackdelen värkar vara att offline mode inte finns, men med tanken på att man enda måste tanka 6GB så har nog alla som köper det via steam fast uppkoppling.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha och det är så man får för att man köper spel ? verkar ju helt tokigt om det nu stämmer 2 gånger aktivera sen icke mera.. jaha och företagen sen undrar varför folk till pc piratkopierar spelen sen lmao..

Permalänk
Avstängd

2k måste helt enkelt släppa en patch för aktiveringen. Ingen har blivit informerad om max 2 installationer.

Är glad att jag inte beställt spelet ännu, behandlar man kunder så här så vill jag nog inte ens köpa genom steam heller.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag håller nog med dig Hazzard.

Permalänk
Medlem

Kommer köpa detta på steam, dom vet ändå vad dom gör enkelt att patcha osv. Steam är bra vad folk än säger på grund av att det är rätt så enkelt!

Permalänk

Är det bara jag, men jag ser ingen som helst skillnad på DX 9 repektive 10 bilderna?

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Är det bara jag, men jag ser ingen som helst skillnad på DX 9 repektive 10 bilderna?

Inte bara du. Undrar ifall Dx10 är åtminstone lite snabbare...

Visa signatur

Permalänk

Weee! Webhallen skickade min Collector's Edition av spelet till PC idag, så jag kan antagligen hämta det imorgon på Posten

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
Weee! Webhallen skickade min Collector's Edition av spelet till PC idag, så jag kan antagligen hämta det imorgon på Posten

Du har väl inte missat max 2 aktiveringar?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Ännu en anledning till att ladda ner spelet. Borde inte utvecklarna göra precis tvärtom, riktigt girigt imo >.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Du har väl inte missat max 2 aktiveringar?

Skiter jag i. Snart kommer man säkert kunna lösa det precis som med alla andra försök som gjorts för att stävja piratkopieringen. Dålig stil av dem, klart det är det.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Jag litar mer på mig själv än recensenter och den stora massan. Synd att alla måste lyssna på andra för att de ska veta vad som är bra...

Jag pratar om den allmänna uppfattningen, men det kanske du inte var intelligent nog att förstå? Personligen tycker jag att HL2 är ruskigt bra, men om 99% av alla som spelat det tyckte att det sög, ja då får jag väl finna mig i att det är ett enligt allmänheten dåligt spel? Sen kikar jag i princip bara på recensioner på spel som jag ej ännu har spelat, varför finns dom annars där? Suck...

Edit: Sylt:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sylt Kära lilla vän, jag har
inte sagt att alla andra har fel. Inte någonstans har jag heller skrivit att jag är dum, men du kanske inte är riktigt är läskunnig.

Att du inte lyckas förstå att jag menar din grammatik förvånar mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sylt Eller också kanske bara alla hade gått och fått uppskruvade förväntningar i fyra år eller vad det tog att utveckla spelet (jag minns hur det var) också fick de spontan utlösning när de äntligen satt med det i sin hand.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sylt Således: börjar man strössla spel med superbetyg som de inte förtjänar så tappar ju betyget till slut sitt värde. Och vad får recensenten då för trovärdighet - i slutändan?

Se ovan angående att andra har fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sylt Jag har däremot sagt att JAG tycker att spelet är överreklamerat och att jag därför inte litar på t ex IGN:s betyg av Bioshock innan jag själv spelat det.

Hur kan du påstå att spelet är överreklamerat innan du har spelat det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sylt Jag tycker inte heller att HL2 är ett dåligt spel, även om jag inte tycker att det har gjort sig förtjänt av sitt superba betyg.

Inget konstigt med det, smaken är som baken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sylt Har jag uttryckt mig klart?

Inte för fem öre, ditt språk är förfärligt och du kan inte ens hålla reda på vad du har sagt.

Permalänk

Så man kan inte installera utan internet alltså? Jag tänker på max 2 installationer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Så man kan inte installera utan internet alltså? Jag tänker på max 2 installationer.

Nej internet är krav.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen

Enligt Elizabeth (PR-kvinna på 2K Games, har jag för mig) på deras forum så är det två simultana installationer som gäller. Behöver man installera spelet igen, vare sig om det är en ny dator, en uppgraderad dator eller samma dator, så är det bara att avinstallera det på en dator (tydligen skickas lite grejer till SecuROM även vid avinstallationen, inte bara vid installationen för aktiveringen) så har man en installation tillgänglig att lägga in någon annan stans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag pratar om den allmänna uppfattningen, men det kanske du inte var intelligent nog att förstå? Personligen tycker jag att HL2 är ruskigt bra, men om 99% av alla som spelat det tyckte att det sög, ja då får jag väl finna mig i att det är ett enligt allmänheten dåligt spel? Sen kikar jag i princip bara på recensioner på spel som jag ej ännu har spelat, varför finns dom annars där? Suck...

Jag vet inte riktigt varför du svarar på någon annans inlägg i en kommentar som i huvudsak är riktad till mig.

Citat:

Att du inte lyckas förstå att jag menar din grammatik förvånar mig.

För att citera din egen signatur:
"På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan."

Citat:

Hur kan du påstå att spelet är överreklamerat innan du har spelat det?

Stön. Det har jag aldrig påstått - vi pratade ju fortfarande om Half-Life 2.

Citat:

Inte för fem öre, ditt språk är förfärligt och du kan inte ens hålla reda på vad du har sagt.

Det finns snart inga hela rutor kvar i glashuset...

Visa signatur

---------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt Elizabeth (PR-kvinna på 2K Games, har jag för mig) på deras forum så är det två simultana installationer som gäller. Behöver man installera spelet igen, vare sig om det är en ny dator, en uppgraderad dator eller samma dator, så är det bara att avinstallera det på en dator (tydligen skickas lite grejer till SecuROM även vid avinstallationen, inte bara vid installationen för aktiveringen) så har man en installation tillgänglig att lägga in någon annan stans.

Det stämmer inte, jag har sett bilder på folk som aktiverat för många gånger då får man bara en error ruta att det inte går fler gånger och man måste kontakta 2K games.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo må hända men byte av hårdvara ryker en endå varesig du vill det eller ej. Sedan ifall burken krashar eller att du blir tvungen att installera om OS't o.s.v så ryker en till.

Systemet fungerar inte.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Men är det inte möjligt att de har missat att avinstallera först?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir till att köpa det på Steam, verkar vara ganska billigt där med

Edit: Hur funkar det med skatt osv? lägger dom på det automagiskt?

edit2: 486,06 fick jag betala! Helt klart värt det för att få spelet direkt när det släpps "start preload"

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Det stämmer inte, jag har sett bilder på folk som aktiverat för många gånger då får man bara en error ruta att det inte går fler gånger och man måste kontakta 2K games.

Vad stämmer inte? Det du skriver motsäger inte det faktum att man får ha två simultana installationer av Bioshock.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

har äntligen fått hem demot nu och det var minst sagt grytm! Härlig atmosfär, grym stämmnig! Får jag hur folk mäter sin fps?

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.