Slö Sata2 HD på Asus P5B

Permalänk
Medlem

Slö Sata2 HD på Asus P5B

Hej....

Nu börjar jag tycka mitt system suger ....

Byggde en ny dator kring ett Asus P5B, har en C2D E4400 som tickar i 3.2Ghz, o en IBM Sata2 drive sedan tidigare...

en sak som jag uppfattar är juh det att så fort min burk använder sig av driven så bli hela systemet så slött....

tex... installerar jag ett spel eller packar upp nått samtidigt som jag tex skall kolla på explorer eller nått så känns allt slött...

Man kan knappast tro att det är en dual processor burk man använder iaf..

använder P5B verkligen driven fullt ut, ser juh att IDE är emulerat vad jag förstår..?? har inte XP rent SATA stöd..?

vill få min HD att gå så fort den kan då moderkortet juh skall stöda de...

/M

Visa signatur

[ASUS P5B][Intel C2D E4400@3.2Ghz][Twinmos 4*1Gb PC2-6400][ATI X1950Pro][250Gb SATAII][5819 PCMarks][Creative X-FI XtremeGamer]

Permalänk
Medlem

Jag har något liknande, bara att direkt jag vill öppna en mapp på en av mina diskar så blir det riktigt jä*** slött i säkert en halv minut sen går den igång, hade disken i min gamla dator och det var inga problem.

Har samma mobo och cpu som dig.

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Avstängd

Har också något konstigt med mitt moderkort (Asus P5B). Får ovanligt höga accesstider på mina diskar, kör med sex olika. Ena av mina 500 Gb:are har över 20 ms i accesstid. Någon som vet någon drivrutin eller något för Vista Ultimate 32 bitars som skulle kunna hjälpa mig/oss?

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD