Färskt test med Dx10 spel och Ati HD2900XT 1 Gigs versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Och hur vet du det med ditt X1950PRO? Har du spelat DX10 versionen? Jag tyckte i början att det knappt var någon skillnad men det är en ganska stor skillnad i längden, för att inte tala om röken som gör extremt stor skillnad:

DX9:
http://www.firingsquad.com/hardware/bioshock_directx10_perfor...

DX10:
http://www.firingsquad.com/hardware/bioshock_directx10_perfor...

Fast nu är jag ute för mycket offtopic, tillbaka till G92.

Bara för att det är mkt rök i spelet betyder inte att det är mycket Dx10 effekter i spelet alls. Om jag skulle spela ett spel där det är mkt natt hela tiden i spelet och natthimmlen är snyggare i DX10 versionen av just det spelet betyder inte att det använder mkt DX10 effekter.

Ja jag har spelat DX10 versionen av Bioshock, säkert kommit in i halva spelet redan om jag skulle gissa.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Integating DX10 into BioShock
While Epic’s Unreal Engine 3 game engine was originally built with shader model 3.0 in mind, Epic has integrated limited DX10 code into newer builds of the engine.

Vänta tills ett "äkta" dx10 spel kommer innan ni gör massa jämförelser.
Det vi ser är antagligen bara toppen på isberget..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Bara för att det är mkt rök i spelet betyder inte att det är mycket Dx10 effekter i spelet alls. Om jag skulle spela ett spel där det är mkt natt hela tiden i spelet och natthimmlen är snyggare i DX10 versionen av just det spelet betyder inte att det använder mkt DX10 effekter.

Ja jag har spelat DX10 versionen av Bioshock, säkert kommit in i halva spelet redan om jag skulle gissa.

Håller med dig men röken var dock ett exempel på stor skillnad. Har du spelat spelet i DX9 och 10? Det är ganska stor skillnad ibland.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Vänta tills ett "äkta" dx10 spel kommer innan ni gör massa jämförelser.
Det vi ser är antagligen bara toppen på isberget..

Förvisso sant.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Håller med dig men röken var dock ett exempel på stor skillnad. Har du spelat spelet i DX9 och 10? Det är ganska stor skillnad ibland.

Förvisso sant.

rökeffekterna (soft particles) är inte något som är DX10 exklusivt. Detta har gamla crysis-demon och Team fortress 2 bevisat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
rökeffekterna (soft particles) är inte något som är DX10 exklusivt. Detta har gamla crysis-demon och Team fortress 2 bevisat.

Det är helt rätt. Fast när jag frågade honom ifall han hade spelat DX9 och 10 BioS så var det mest generellt jag tänkte på.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.