Permalänk
Medlem

Asus Extreme Radeon X1950Pro

Vilken är den bästa GPU kylaren till detta ATI-kort?

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag trodde det var AC acellero X2 som sitter på mitt Powercolor. Men fläkten har börjat låte på den som på AC's alla kylare.

Jag ska testa med en Zalman Vf-700 istället. Vf-900 ska annars var bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jag trodde det var AC acellero X2 som sitter på mitt Powercolor. Men fläkten har börjat låte på den som på AC's alla kylare.

Jag ska testa med en Zalman Vf-700 istället. Vf-900 ska annars var bra.

Okej, tänkte köpa VF-900 eller X2 för överklockning. Hur bra är kylningen??

Mvh

Permalänk
Medlem

X2:an kyler bra, den saken är säker. Varmaste kortet har blivit någonsin är 61 grader. Och det var under värsta värmeböljan. Normalt håller det sig runt 40 grader och går upp till 50 vid spelande.

Så kylningen går inte att klaga på. Den är lite effektivare än den gamla AC kylningen som jag hade på mitt förra kort X800.

Irriterande när fläktarnas lager ger upp så fort bara och man ids ju inte skicka iväg kortet bara för fläktbyte.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.