Hjälp [Problem med 8800GTX och nätaggregat med bara en PCI-express-kontakt]

Permalänk
Medlem

Hjälp [Problem med 8800GTX och nätaggregat med bara en PCI-express-kontakt]

Köpte sprillan ny dator idag men får samma prestanda som med min gamla

Här är resultatet

http://service.futuremark.com/orb/resultanalyzer.jsp?projectT...

nätagget ligger på 650w men har bara 1 6-pin kontakt 8800GTX har två kontakter, är det det som är problemet kanske?

Permalänk

vet inte men kan vara att du kör med 3 minnes stickor... har för mig att dual channel bara funkar med 2 eller 4 lika stickor

och jag ser att du kör vista har du lagt in dom senaste drivisarna till graffet och vista patcherna för att optimera minnes användningen?? och formaterat efter att du satte i det nya graffet? så inga andra gammla drivisar ligger och stör dom nya

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Re: Hjälp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojye83
har bara 1 6-pin kontakt 8800GTX har två kontakter, är det det som är problemet kanske?

ja. om ditt agg bara har 1x6-pin kan du använda en 2xmolex->1x6-pin-adapter för att fixa den andra.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Avstängd

Skumt med precis samma poäng men din nya cpu är ju mycket lägre klockad och det kanske inte är så stor skillnad på 8800gtx och 8800 ultra? Låter ju grymt konstigt med precis samma poäng dock.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hjälp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
vet inte men kan vara att du kör med 3 minnes stickor... har för mig att dual channel bara funkar med 2 eller 4 lika stickor

och jag ser att du kör vista har du lagt in dom senaste drivisarna till graffet och vista patcherna för att optimera minnes användningen?? och formaterat efter att du satte i det nya graffet? så inga andra gammla drivisar ligger och stör dom nya

Jupp ny HHD inget gammal som ligger och stör. ska testa att ta en av minnena

Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
ja. om ditt agg bara har 1x6-pin kan du använda en 2xmolex->1x6-pin-adapter för att fixa den andra.

tack ska kolla upp det direkt, tack för tipsen!
]

Permalänk

jag var inte hundra på vad jag fick för poäng i 3dmark06 så ja körde ett test

och jag fick ca 3ggr så mycket poäng som dig med mitt ena gts och som jag förstått det så ska gtx vara snäppet bättre än 2 gts kort i SLI så nått mysko är det (sorry glömde, omflashade till 575 core 1800mem 1350 shader gtx hastigheterna)

får 12677p med SLI påslaget

har du testat Beta drivisarna BTW? 163.44
http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_rel70betadriver.h...

dom jag kör med iaf därför det står not approved driver på mitt resultat

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

fixat en 6pin adapter nu hoppas det fixar problemet

Permalänk
Avstängd

Precis som "Rouge of Darkness" skriver så måste du 2 eller 4 st minnen. Har 1 eller 3 st så drar du ner prestandan ordentligt, i vissa fall mer än halva. Sen så är de klokt att koppla ström till båda kontakterna på grafikkortet. Har för mig att kortet klockas ner rätt mycke om du bara använder en kontakt.
alltså summa sumarum, Ta ur ditt 512MB och sätt dom 2 likadan på plats 1 och 3 på minnesplatserna.
Sen kan du köpa ett 512MB till som du slänger i plats 2 och 4, sedan så får du såklart mer minne och du får behålla prestandan.
Och slutligen så pluggar du i båda strömkontakterna på garikkortet.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Omkopplaren gjorde susen. men jag får fortfarande lite låga poäng för mitt system, beror det på att mitt inte är klockat?

Tack för all hjälp dock!

Permalänk
Medlem

Klocka så får du mer.