Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björnis
Finns de Rumble på gamepaden? för ifall de finns de, går de inte att koppla den till växelspaken på något vänster så att du känner bilen genom spaken? de skulle vara grymt isåfall:). de skall jag försöka när jag skall bygga in växellåda:)

tack för att du visar allt:)

EDIT: Hitta den här nyss. http://www.vanquishonline.com/random/
Ett annat hemmabygga av en usb växellåda

Hehe det skulle vara något, dock kanske man skulle haft skakning i stolen istället då

Det du länkade till var ju ett lite roligt projekt det med, men tycker inte han direkt jobbade så mycket på utsidan ^^

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Detta verkar vara ett coolt byggt.. med volvo-prylar i grunden och allt

Ser riktigt fränt ut måste man ju säga, hade själv inte bangat på en sån där lösning.. lite för lätt med flapsen man har på pc-ratten.

Minns en lirare här på swec. byggde nån Ferrari-liknande växelanordning och lirade GTR2 med inspelning i bakgrunden.

Ser fram emot fortsatt update.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

skall se om jag får tag i delar till min usb växellåda nu i veckan. Jag lägger upp bilder så fort jag startar bygget:).

Permalänk
Medlem

För nått år sen byggde jag oxå en h-shifter

Elektroniken är borttagen, har köpt mig en G25.

Hoppas bilderna funkar :S

Permalänk
Medlem

såja nu har man iaf testmonterat lådan på stolen och det var rätt så skönt kan jag säga
Dock lite småäckligt att spela med en handkontroll för styrning och gas/broms, medans man växlar i en annan låda, men ratt och pedaler med koppling ska jag ta o skaffa snart

EDIT: vad tror ni om denna? Visserligen har den växelspak, men blir man trött på den går det väl alltid att "trolla bort"
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=THRALL...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB

Permalänk

Cooolt.. Jag tror att fjädrar i lådan skulle ge den rätta känslan... ngt liknande som gOry har gjort...

[Off topic] Hehe såg att du bor i söderköping.. Flyttade därifrån för ett år sen Vart bor du?

Permalänk
Avstängd

Nice
En fråga bara, hur många spel stödjer en knapp för varje växel? De flesta stödjer väll bara växla upp / ned?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När den e färdig hoppas jag du lägger upp en snuttfilm på hur de ser ut när man använder den osv ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Nice
En fråga bara, hur många spel stödjer en knapp för varje växel? De flesta stödjer väll bara växla upp / ned?

Det är ganska många nuförtiden, här är några jag har testat!

Racer - http://www.racer.nl/ (i forumet hittar man senaste versionen och massa bilar + banor)
Test drive unlimited - http://www.testdriveunlimited.com/
GT legends - http://www.gt-legends.com/
rFactor - http://www.rfactor.net/
GTR2 - http://gtr-game.10tacle.com/

vet ej om GT4 även klarar av freeshifting

Jag håller mig till Racer och TDU

Permalänk
Medlem

Igår så tog jag och beställde en sånhär:
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=THRALL...

Verkar vara bra iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaktareOlsson
Cooolt.. Jag tror att fjädrar i lådan skulle ge den rätta känslan... ngt liknande som gOry har gjort...

[Off topic] Hehe såg att du bor i söderköping.. Flyttade därifrån för ett år sen Vart bor du?

Eventuellt ska jag testa med magneter för att hålla fast spaken, samt fjädrar för att få den till utgångsläget igen senare.
offt: bor 3-4km utanför staden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoneZ87
När den e färdig hoppas jag du lägger upp en snuttfilm på hur de ser ut när man använder den osv ^^

Jo det får jag försöka fixa

Visa signatur

Permalänk

Det är lite vill ha asså, får fasen testa o göra själv.

Har en äldre version av denna just nu
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SAIR440...

Visa signatur

Billigt Gigabyte moderkort, C2D e4300 @3.0Ghz, 2 Gb Corsair DDR2, Artic freezer Extreme
Antec sonata 2, Hiper 530W, Geforce 8800GTX
Linux kan allt...förutom att vara Windows

Permalänk
Medlem

inga bilder just nu tyvärr, men fick min ratt + pedaler idag så har suttit och testat lite. Skum känsla tycker jag allt att det är, och utan Force feedback ikopplat var det ju helt omöjligt att köra då man bara tappade kontrollen och sladdade av vägen hela tiden

Men det börjar ta sej iaf. Måste fortfarande fixa magneter eller liknande för att hålla kvar spaken i lägena, för när man slänger på damasken så är det tillräckligt för att spaken ska hoppa ur.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Fjäderupphängd stålkula brevid varje växel som du dels får "pusha" förbi för att få i växeln för lite hårda känsla i lådan och dels för att hålla den på plats?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jävligt smidig grejj, Jag tror en magnetlåsning fungerar, Men hur har du gjort? Vad köpte du för kontroll? vart sugen på att bygga nått liknande fast en gitarr till frets on fire! Var de svårt att löda på sladdar?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Jävligt smidig grejj, Jag tror en magnetlåsning fungerar, Men hur har du gjort? Vad köpte du för kontroll? vart sugen på att bygga nått liknande fast en gitarr till frets on fire! Var de svårt att löda på sladdar?

Var bara en vanlig handkontroll från classe, sen är det bara att leta upp hur kablarna ska kopplas för att det ska funka. Eftersom en och samma lödpunkt hade jord som skulle vara till 7st knappar så drog jag en kabel till en bit experimentkort som jag lödde dit alla andra kablar på
Det var inte så direkt svårt iaf, men det kan väl bli mindre roligt om man löder ihop punkterna eller nåt sådant

Visa signatur

Permalänk
Medlem

visa en filmsnutt när du änvänder den.

Permalänk
Medlem

väntar på filmsnutt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Var bara en vanlig handkontroll från classe, sen är det bara att leta upp hur kablarna ska kopplas för att det ska funka. Eftersom en och samma lödpunkt hade jord som skulle vara till 7st knappar så drog jag en kabel till en bit experimentkort som jag lödde dit alla andra kablar på
Det var inte så direkt svårt iaf, men det kan väl bli mindre roligt om man löder ihop punkterna eller nåt sådant

Okej, ska ju somsagt bygga gitarr, men kan man ha hur långa sladdar som hellst utan att signalen försvinner?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne92
väntar på filmsnutt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 95anso27
visa en filmsnutt när du änvänder den.

Försöker lära mej köra med ratten just nu och jag kan säga att det var verkligen hur äckligt som helst =/

Tycker mest man vinglar fram mer och mer tills man sladdar av banan. Är nog lite delay i ratten skulle jag tro, vilket det inte vart iaf när jag körde med joysticken på min playstation-kontroll innan, och det var så mycket mer känsla då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

snyggt bygge, vill ha film.
jag har en sån ratt också, sätt mot fjädringen på 100% lr nåt då är den skön att köra med.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

hum vad är det för inställning då? :S

EDIT: förstod vad det var för inställning du tänkte på, och ställde in den på 100%, istället för att spelet väljer. Vart en skaplig skillnad och nu går det ju faktist att sladda en del, även om det är en aning vingligt.

Tänkte på magneter om man nu skulle ha såna till detta...Går det att såga i dem lätt eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick precis syn på detta:
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=297327

Kanske något att kika på, fast då kanske du åker på att göra om lite grann...

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem

Inget dåligt bygge lär ja säga Men ja måste veta äre svårt att bygga en såndär stol som du har? såg otroligt bekväm ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Hehe det skulle vara något, dock kanske man skulle haft skakning i stolen istället då

Det du länkade till var ju ett lite roligt projekt det med, men tycker inte han direkt jobbade så mycket på utsidan ^^

Signalen skulle kunna kopplas till en förstärkare som driver en hyffsat krallig buttkicker

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Ultima, hur är ratten du köpte, är väldigt sugen på att köpa en sån? är den nått att ha? mvh Robin

Visa signatur

robinsjodin.se