Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Chassi ca2500kr budget [Cosmos, P190 eller Lian Li?]

Permalänk
Medlem

Chassi ca2500kr budget [Cosmos, P190 eller Lian Li?]

Det är dags för ett nytt chassi, mer utrymme och bättre "kvalité" är målet. Det ska vara en fröjd både att arbeta i och se på.

Till en början var jag fast för Cosmos efter Sweclockers recension men nu när man på allvar börjat kolla runt vad det finns för utbud är man inte riktigt lika säker även om det fortfarande är den starkaste kandidaten i mina ögon.

Kandidater:
Cooler Master Cosmos 1000
Antec P182
Lian Li A10B
Lian Li S80B

Jag skulle behöva lite hjälp med att utse en vinnare. Det viktigaste för mig är att chassit är rymligt och väldigt bekvämt att arbeta i. Med tanke på budgeten jag lagt upp för det här är det förstås självklart att chassit ska vara av god kvalitéet utan vassa kanter eller "skramliga" delar. Någorlunda tyst bör det också vara. Antal expansionsplatser är inte särskilt viktigt, minimum är dock 3st 5,25" och 4st 3,25".

PS. Skriva gärna en rad om det är något chassi ni tycker borde vara aktuellt för min del men som jag missat i listan ovan.

Permalänk
Medlem

Antec P180, P182 eller P190 skulle jag rösta på. Bästa chassit jag någonsin haft. Extrem kvalitetskänsla, inga vassa kanter, optimerat luftflöde, tyst (om man kör fläktarna på låg eller byter fläktar samt har lite koll på vilka kylare man har) och stilrent. Läs recensionen på www.silentpcreview.com

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

PC-201B har jag ... dock har jag inte fått mina delar än (borde komma på månadg/tisdag) så jag vet inte riktigt hur det fungerar än

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk

personligen rekommenderar jag silverstone tj09 black. riktigt snygg retro-look, bra luftflöde, stort och mycket hög kvalitetskänsla.

här är en bra review också:
http://www.hexus.net/content/item.php?item=7205&page=1

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

@headcleaner: Hmm, är medveten om att Silverstone gör bra chassin men det "klickar" inte riktigt för mig så att säga.

Har efter lite övervägande ändrat lite i listan på kandidater;

Cooler Master Cosmos 1000
Antec P182
Lian Li A10B
Lian Li S80B

Om någon har nåt av Lian Li chassina vore det kul att höra lite vad ni har att säga om dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beelzi
@headcleaner: Hmm, är medveten om att Silverstone gör bra chassin men det "klickar" inte riktigt för mig så att säga.

mission accomplished för min del då. vill inte att folk som letar efter ett high end-chassi missar silverstone tj09. men om det, som du säger, inte "klickar" är det inte mycket man kan göra. hoppas du blir nöjd med vilket chassi du nu väljer.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Geeks
SweClockers

Samtliga chassin du listat är egentligen overkill om du inte har många enheter eller ett riktigt monstersystem. Jag skulle rekommendera Antec P180 eller kanske Nzxt Hush.

Av modellerna du valt är jag lite förälskad i Cosmos. (Min recension du länkar till)

Lian Li är fina också, hög kvalitet från början till slut. De är dock lite halvknepiga att få tyst på.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Samtliga chassin du listat är egentligen overkill om du inte har många enheter eller ett riktigt monstersystem.

Har ändrat lite grand i listan nu. Men jag VILL ha ett ganska stort chassi med gott om plats inuti lådan.

Citat:

Jag skulle rekommendera Antec P180 eller kanske Nzxt Hush.

P182:an funderar jag på, enda som talar emot egentligen är att det inte är riktigt så stort som jag skulle vilja samt att alla har ett ;>

Citat:

Av modellerna du valt är jag lite förälskad i Cosmos. (Min recension du länkar till)

Ja, chassit känns riktigt perfekt faktiskt för min del.

Citat:

Lian Li är fina också, hög kvalitet från början till slut. De är dock lite halvknepiga att få tyst på.

Det vore roligt att prova ett Lian Li, särskilt S80 då som verkar ha "rätt" dimensioner och förmodligen är rätt tyst.

Permalänk
Medlem

Jag är i nästan exakt samma sits som du och har samma krav förutom att jag dessutom vill ha ett väldigt tyst chassi. Även jag har fastnat för cooler master cosmos och ett sådant blir det för min del! Det chassiet är ju i princip fulländat i stort sett.

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på antec p180/182.fina att se på och jag tycker att det finns tillräckligt med plats i dom såvida man inte ska ha en massa hdds..
Med tysta fläktar så blir ljudnivån bra.. och kylningen är det inge fel på !

Visa signatur

Intel 9900k | Maximus XI Extreme | 32GB Ram | 2xEvo 970 SSD | ASUS Strix RTX2080 Ti | Lian Li O11