Hjälp med formatering
Jag vet inte var jag skulle skriva, så jag gör det här.
För några dagar sedan fick jag ett virus av typen Trojan.KillAV och sedan dess har allt 'sepat loss':
Kontrollpanelen försvann, och kommer knappt åt någonting utan att felmeddelandet ''åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören''.
Jag sökte runt på internet för att finna så mycket info om detta som möjligt, och lärde mig att detta virus kan vara av en sådan 'smart' typ som ändrar i kommandon och sådant för att man inte ska kunna komma åt och ta bort den.
Jag gick in på 'kör' och sedan REGEDIT för att gå igenom alla saker som fanns där och fan en okänd användare som bestod av någon slags kod av siffror och bokstäver. Jag började gå igen om varenda j*vla mapp (och ni som varit inne och kollat förut vet hur mycket skit som finns där) och kände att det här hinner jag inte färdigt idag.
Loggade sedan in senare för att påta lite till innan läggdags, och se på f*n, då har hela virusskyddet lagt ned. När jag trycker på reparera (har Norton) så är det något prenumerationsproblem (vilket är märkligt eftersom den ska gälla till Jun08) så hela datorn är super seg..
PLUS att jag får ett popup-meddelande hela tiden:
Warning! Potential Spyware Operation!
Your computer is making unauthorized copies of you system and Internet files. Run full scan now to prevent unathorised access to your files!
Click YES to download spyware remover...
Så då har jag tänkt: 'Va' skuttsingen, lika bra och formatera skiten'. Frågan är då: Hur gör jag? Jag har INGEN skiva till datorn överhuvud taget (alltså INGEN windows xp-skiva eller reparations-skiva.
Så om ni vet så SNÄLLA skriv hur jag formaterar utan skiva/om man kan låna någon annans, och sedan HUR man formaterar, jag kan nästan inget om det tekniska i datorer.. Om ni inte kan förklara precist kanske ni har någon länk eller liknande jag kan läsa mig till? Helst på svenska så jag slipper gissa mig till vad det heter alltihop-
Tack så mycket på förhand
/Desperat xD