Permalänk
Medlem

För er som vill göra nogot liknande rekomenderar jag att använda en 17 PF kondensator istället för en på 15 PF, allt detta för att räknaren ska bli mer stabil. Själv har jag en på 15 PF och det fungerar fint, dock så finns det artifakter ibland när man använder grafen. Men artifakterna är så pass små att de fortfarande gå att använda graffunktionen fult ut.
Men alla som inte e så petiga e de bara att köra med en kondenstaror på 15 PF

(17 PF bör ge en överklockning på Ca 110%)

Visa signatur

Intel - Amd = -
Amd - Intel = +

Permalänk
Medlem

För er som kör Casio fx9750g PLUS finns en tutorial om hur man gör här

Kristallen som behövs finns på ELFA, dock är det inte rekommenderat att använda en kristall snabbare än 8,2MHz.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Hehe, riktit nice 9p :P. Har en TI-84 med spräckt skärm.. räknaren fungerar dock.. trycker man på skärmen kan man skymta siffrorna. Köpte en TI-84 SE efter den förra. Kan man klocka TI-84-serien och hur går man tillväga? Nån idé på vad man kan göra av den gamla? Kan man förövrigt få tag i en skärm som funka och byta så den funkar igen?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitscat
Kan säga att det funkar att klocka alla Ti räknare från och med Ti 81 och uppåt,
Angående batteriet vet jag inte riktigt men jag antar att tiden kortas av lite grann.

Alla utom ti-84 plus

EDIT:
Självklart går det men det är mycket svårare än med övriga modeller.

Permalänk
Medlem

här finns överklockning för de flesta texas instruments miniräknare:
http://www.ticalc.org/hardware/overclocking/

mitt batteri på 84 plusen höll ett halvår ungefär, men då hade vi matte varje dag och så spelades det en del på den:P

Permalänk
Inaktiv

haha najs! har en Ti 84 plus (tror jag den hette), går det att överklocka den måntro?

EDIT: läste igenom tråden, så det går inte att klocka ti 84 plus

Permalänk

du har ju plankat av någon annan, detta är ju rent ut sagt pinsamt att "du har beräknat" det finns på nätet många, många forum där detta diskuterat.

säg istället som det är, någon annan har beräknat och talat om för dig att det blir såhär.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

naj-naj-najs, mannen...

Visa signatur

Like many geeks, I got a lot more interested in exercise once I made the connection to leveling up.

Permalänk

-.-' snälla hur j****la nördig får man vara O.o

Permalänk
Medlem

har du några tips på spel som man kan ha till den där miniräknaren??

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
du har ju plankat av någon annan, detta är ju rent ut sagt pinsamt att "du har beräknat" det finns på nätet många, många forum där detta diskuterat.

säg istället som det är, någon annan har beräknat och talat om för dig att det blir såhär.

Jo du har rätt, det värde som står i texten har jag plankat, men jag har faktist räknat på det själv och då fick jag ett värde mellan 13 och 14 så jag bestämde mig för att avrunda till 15 eftersom att andra också har fått det.
Om du undrar så går jag teknik linjen och läser därför en del el, så tagga ner lite nästa gång.
Men du ska ha kreds för att du är så observant iallafall.

Visa signatur

Intel - Amd = -
Amd - Intel = +

Permalänk
Medlem

Fett bra! Hur mycket snabbare går mattelektionen nu då? Vi fick såna där miniräknare från skolan. By the way, jag går också Teknik linjen, men vi får inte lära oss att överklocka.. Bra Jobbat iaf!

Permalänk
Medlem

Hehe... nae överklocka är inget vi får lära oss heller, dock så får man en del baskunskaper om el, så har man lyssnat när det pratades om sinusvåger/kristaller och kondensatorer så är detta inget problem.
har också "fått" min räknare via skolan.
(Berzan FTW)

Visa signatur

Intel - Amd = -
Amd - Intel = +

Permalänk
Hedersmedlem

Hur klockar man en Ti-83plus ?

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Tror nog jag skall klocka vattenkokarn

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av had0c
Tror nog jag skall klocka vattenkokarn

får c om jag också gör det en dag då jag tycker att den är alldeless för slö.

Permalänk
Medlem

Helklart 10p...

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferre
hahaha jag har exakt en likadan miniräknar , hmm ska nog kanske också klocka den

Jag tror majoriteten som har gått på gymnasiet har en sådan miniräknare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abflex
Alla utom ti-84 plus

EDIT:
Självklart går det men det är mycket svårare än med övriga modeller.

skit åxå .. där rök min ide -.- graf räknings funktionen i en Ti84+ kan ibland vara för jä*la slö

Permalänk
Medlem

HAHA, hardcore humor!

Permalänk

så jävla skön

Permalänk
Medlem

Faan va najs. Hade själv en sådan miniräknare, men tvivlar på att man vinner så mycket på det. Men iallafall coolt.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧