Grafikproblem - Radeon EAX600

Permalänk
Medlem

Grafikproblem - Radeon EAX600

Hejsan hejsan,
har fått problem med mitt grafikkort (sen jag köpte en ny skärm) och skulle uppskatta lite tips och idéer på lösningar.

Grafikkort: Asus Radeon EAX600 TD (PCI-E kort)
Skärm: SyncMaster 206BW (Anv. DVI)

Allt fungerar kanon tills man tänkt testa något spel.

UT2003: Texturer, både väggar och vapen, flimrar och dras ut

CS: Kan fungera upp till 5min innan bilden blir helt svart och datorn hänger sig. Ibland kan man lyckas tabba sig ur spelet och avsluta det, även om bilden är svart. När man sen är ute i Windows så laggar fönster och annat fram vid förflyttning.
Vid ytterligare försök att starta spelet fick jag upp en runt om att den valda grafikinställningen(openGL) inte stödjs och att spelet istället skulle startas i software mode, vilket verkade fungera (iaf de 10min jag orkade testa).

Jag har testat olika drivrutiner:

ATI catalyst 7.9 (senaste)
ATI catalyst 7.8

Asus 8.401 (senaste)

Har även installerat "ASUS Smart Doctor version 5.01" som säger att allt verkar OK. Både gpu och memory ligger på under 40 °C

Att tilläggas kan att jag inte tidigare använt DVI-ugången. Har bytt tillbaka till min tidigare VGA-skärm bara för att testa men problemet kvarstår, såklart.

Är det något jag har missat eller borde testa?
Förslag på fler och bättre drivrutiner uppskattas.

Grymt tacksam all vettig feedback!

--

Edit: Hittade precis en ny driver som verkar intressant, ska testa den när jag kommer hem från jobbet.

http://drivers.softpedia.com/get/GRAPHICS-BOARD/ASUS/Asus-Rad...
"4x4 Evolution2: Attempting to play the game under Windows XP with an ATI RADEON™ X300/X600 series installed no longer results in the operating system failing to respond when the screen is set to 1600x1200 32bpp and OpenGL Renderer is enabled"

Jag använder iofs en längre upplösning men de verkar fortfarande intressant