Annonseringsdel i programmeringsforumet

Permalänk
Medlem

Annonseringsdel i programmeringsforumet

Hej!

Titt som tätt dyker det upp "gör detta åt mig" trådar i programmeringsforumet. Ofta handlar det om att skapa hemsidor, eller göra logotyper. Ibland är det folk som söker samarbetspartners för projekt de tänker genomföra.

Dessa trådar låses ofta av er moderatorer, med hänvisning till att forumet inte är någon arbetsförmedling eller annonsplats.

Jag kan hålla med om att sådana trådar kan vara störande då de inte har något diskussionsvärde över huvudtaget.

Förslag:
En underavdelning i programmeringsforumet kallad "annonser" , "Gör detta åt mig" eller liknande hade varit kanon. I den forumsdelen kan då folk som vill ha saker gjorda skapa en tråd där de förklarar vad de vill ha och sedan kan andra gå in och posta sina förslag. Även "jobbannonser" till projekt av ideell karaktär skulle kunna finnas där. Det hade rensat upp en del i programmeringsforumet och det hade funnits en tydlig gräns mellan trådar med diskussionsvärde och trådar där produkter och tjänster efterfrågas.

Någon mer som tycker som jag, och framför allt, vad tycker ni på redaktionen?

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Tummen upp för ditt förslag!

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Medlem

De började ta hårdare tag (medvetet eller omedvetet) mot trådar med annonser och liknande när de introducerade sektionen för jobbannonser på sidan. Nu när sektionen för jobbannonser är borta igen tycker jag de kan börja tillåta lite fler såna trådar.

Tycker förslaget låter rätt så bra.