Splitta ljudet (med 2 ljudkort)?

Permalänk

Splitta ljudet (med 2 ljudkort)?

Hej.
Jag funderar på om man kan splitta ljud på datorn på något sätt. Det jag skulle vilja åstakomma är:
1. Ljud till ventrilo (och även warcraft 3 men det är en bonus).
2. Ljud till Classic media player/Vlc etc.

Är nämligen så att jag spelar dota och använder ventrilo. Min flickvän vill gärna se på film samtidigt som jag spelar, båda vill ju ha ljud så därav problemet. I nödfall klarar jag mig med ljud endast till ventrilo.

Har 2 ljudkort så jag funderar på om jag kan göra något med dem. Har ett Soundblaster x-fi music (lr dyl) + det inbyggda på Asus P5W DH Deluxe (Realtek ALC882M). Är inte helt haj på det här men jag tänkte att eftersom det finns väldigt många duktiga människor här så...

Mvh
Erik Sundberg

Permalänk
Medlem

Vet inte om det går i VLC eller Media Player Classic. Men i winamp går det att välja vilket ljudkort du ska använda. Kolla runt bland inställningarna.

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk
Medlem

Inga problem att ändra output source i mpc. Bara att du kör vent på samma kort som wc3 är på default så slipper du bråka där. Sen ändrar du output i mpc och slänger på tv-outen