Vill ha lite feedback på en låt

Permalänk
Medlem

Vill ha lite feedback på en låt

Tjenare. Jag och en polare började pilla lite med musik nyligen och vill gärna ha lite feedback. Lyssna och kommentera

http://www.speedyshare.com/764436698.html

Mvh S0ME0n3 & DraZtiC

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk
Medlem

Inget dåligt första försök, må jag säga. Temat är rätt catchy och ljudet är OK. Ni har helt klart potential att lyckas om ni bara jobbar hårt. En sak som jag inte gillade så mycket var de pålagda jubelkörerna (ger oftast ett fånigt intryck). Dessutom kan det vara värt att tänka på att en låt ska ha något som man huvudsakligen lyssnar på och oftast är det sången, men eftersom er låt saknar sång skulle den behöva en mycket stark melodislinga eller något annat som fastnar. Inom denna genre måste man verkligen arbeta med ljuden och tyvärr känns de valda ljuden rätt clichéaktiga och aningen plastiga. Man skulle säkerligen inte tänka så mycket på det om bara någon av er kunde hojta nåt om nån båt som heter Anna, eller nåt annat som distraherar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Om det är er första låt så är det iallafall ett bra försök. Melodin var inget som fångade mig direkt. Annars håller jag med Iljas kommentar.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Måste hålla med om publikjublet. Passade inte in alls. Lät för klychit (stava?)

Men annars tyckte jag det var rätt bra för att vara ett första försök till att skapa musik. Skulle funka utmärkt i bilen när man är ute på raggen

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Bra låt! Gillade den.

Enda nackdelen är väl att det känns som man har hört den 100 gånger, låter lite för likt många andra låtar. Om ni slipar till den till nåt ännu mera eget blir det en hit!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Som Meganeoman säger, det låter inte unikt på något sätt. Basen är förövrigt oerhört tråkig och vansinnigt förutsägbar. Sedan förstår jag nog aldrig varför man måste lägga in meningar såsom "Are you ready?" helt utan anledning i en låt.

Fast allvarligt talat tror jag inte våra åsikter spelar någon större roll, de som lyssnar på sådan här musik lär knappast ens märka någon skillnad på om du tar bort det där publikjublet exempelvis (fördomar, som är sanna).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

vill först tacka för all feeback, har inte tyvärr inte varit online på ett tag så därför jag inte svarar föräns nu. alla saker ni sagt kommer vi tänka på framöver. som sagt så har vi precis börjat pilla med musiken och endast för att vi tycker det är kul, och vi ser inte oss själva som några proffs. vi koncentrerar oss på melodierna för sjunga kan ingen av oss men man kanske hittar någon som kan det framöver.

Kul att höra att de fanns hopp då känner man sig manad till att försöka göra bättre ifrån sig nästa gång. gå gärna in på http://www.znapmusic.com/powerpuffpojkarna/ och rösta eller kommentera.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram