8800 GT 512 i lager 23 okt

Permalänk
Permalänk
Medlem

2495 kr inkl. moms... :/

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dags att börja andas grabbar Denna dagen är inte sluta än ^^
"Tihi Evul Laugh"

Permalänk
Medlem

Nvidia GeForce 8800 GT Review - ny recension bra skrivet med många test
http://vr-zone.com/articles/Nvidia_Geforce_8800GT_Review/5369...

Permalänk
Medlem

Fyy Fan Vad Smaskigt säger jag !! Testat i crysis demot oxå! t;);) thx ALOT för länken guld värt!

Dooks!

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

Helt sjuka resultat! Den sniffar verkligen 8800GTX i nacken i alla spel utom Crysis där det inte blir någon större skillnad förrän i 1600x1200 med allt på High.

Efter att ha läst den där recensionen är det avgjort att jag köper ett 8800GT istället för ett 8800GTX. I och för sig har vi redan sett resultaten, men för mig som följt tomshardware till och från sedan år 2000 känner mig tryggare om resultaten är bekräftade av dem. Jag kan mycket väl spela Crysis på medium eller lägre upplösning om jag nu bara behöver betala hälften av priset för ett GTX.

Det ska bli intressant att se lite recensioner i november på nya GTS och ATIs nya kort.

edit: Testet på vr-zone visade på jämnt race mellan GT och GTX i 1920x1200 med medium settings. Riktigt häftigt. Ännu bättre att de, till skillnad från tomshardware, även hade med 640MB GTS som mycket riktigt fick stordäng av GT. Det här kortet ska ju bara köpas!

Permalänk
Medlem

Yepp de ska de bli! Vad ska du köra för burk skangas? lr vad har du om du redan har en intressant o veta:D

Visa signatur

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

bra test på toms hardware...konstigt, fär skryter dom på att kortet är tyst!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
bra test på toms hardware...konstigt, fär skryter dom på att kortet är tyst!

Skitbra ju, kortet kommer bli tyst oxå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan
Yepp de ska de bli! Vad ska du köra för burk skangas? lr vad har du om du redan har en intressant o veta:D

Tackar som frågar, även om det nu kanske saknar allmänintresse. Det blir en Q6600, 4 GB (2x2) 800 mhz DDR2 RAM, Hitachi 7k1000 1TB, moderkort oklart, itutat i en Antec P182. Jag misstänker att det blir en skön uppgradering från min 800mhz AMD Athlon Thunderbird, 512 MB 133mhz SDRAM, GeForce 2 MX, SoundBlaster Value! 128bit, WD 200GB Caviar...

Ingen överklockning aktuell dock. Kör Q6600 för att få schysst multi-tasking i GNU/Linux.

Permalänk

nu får dem ta och slänga upp korten så man kan köpa loss ett. och det snabbt. jobbigt det här...

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Wharfedale Diamond 210 - IOTAVX SA3 - Sen fortsätter det typ...

Permalänk

Kortet presterar riktigt bra för pengarna men här har ni bevis för att kortet inte hänger med:

http://resources.vr-zone.com/floppyimage/8800gt/crysisaa.jpg

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Skangas, oki det ser ut liknande mitt paket som ajg tänker beställa, Q6600, P182, Gigabyte DS4, 2gb minne 800mhz DDR2, hx520w och 8800GT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårdnackad
nu får dem ta och slänga upp korten så man kan köpa loss ett. och det snabbt. jobbigt det här...

Tålamod de öppnar runt 8 tiden kolla på db står att de har öppet 8-17 så det är chill fast kommer ju få att vänta 1 vecka till för de har ju inte 182an på lager men värt ändå

EDIT: An,dojan såg det också men jag har inte tänkt att spela på den höga upplösningen, sitter på en 19" och har upplösning 1400*900, så kommer inte köra högre. men jag vet inte så mkt så jag ska vara tyst (A)

Visa signatur

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Kortet presterar riktigt bra för pengarna men här har ni bevis för att kortet inte hänger med:

http://resources.vr-zone.com/floppyimage/8800gt/crysisaa.jpg

Ser din poäng, men det är ju faktiskt så att inget av korten presterar spelbara fps med dom inställningarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför testar Tomshardware i Windows XP. Hur intressant är det se dx10 spel med dx9...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger
Ser din poäng, men det är ju faktiskt så att inget av korten presterar spelbara fps med dom inställningarna.

Det hade också varit intressant att se tester med samma inställningar i 1600x1200.

edit: Fan vad ivrig man är... Ringde datorbutiken.se och de hade ingen aning om när 8800GT kommer in men sa "troligtvis under veckan". Mer oklart kan det ju inte bli, dustin har ju i alla fall en valmöjlighet att förhandsboka. Aja, jag får väl vänta med att lägga ordern då. <OT>De har beställt in 150 st. P182:or som kommer i dagarna enligt egen uppgift, dock kunde de inte säga exakt när.</OT>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger

Det är sant men det är också stor skillnad på 9fps och 22fps right? Det är som om kortet hade 30fps eller 60fps i samma upplösning om vi leker med tanken. Skillnaden mellan 3x och 6x är väldigt mycket.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skangas
Det hade också varit intressant att se tester med samma inställningar i 1600x1200.

edit: Fan vad ivrig man är... Ringde datorbutiken.se och de hade ingen aning om när 8800GT kommer in men sa "troligtvis under veckan". Mer oklart kan det ju inte bli, dustin har ju i alla fall en valmöjlighet att förhandsboka. Aja, jag får väl vänta med att lägga ordern då. <OT>De har beställt in 150 st. P182:or som kommer i dagarna enligt egen uppgift, dock kunde de inte säga exakt när.</OT>

Jahapp, då kan man sova gott iaf då tråkigt att de inet kan få in på release datumet =/ Men håll ögonen öppna även om ni sover kanske dyker upp Go natT!

Visa signatur

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Det är sant men det är också stor skillnad på 9fps och 22fps right? Det är som om kortet hade 30fps eller 60fps i samma upplösning om vi leker med tanken. Skillnaden mellan 3x och 6x är väldigt mycket.

Kan bara hålla med, dock är ju detta det enda stället i testet där fårhållandena mellan korten blir så pass stor. Under mer "normala" inställningar så raderas ju skillnaderna mellan GT/GTX ut nästan helt och hållet. Crysis verkar väldigt minneshungrigt millt sagt!! Tror den stora prestandaskillnaden beror mest på detta.
Personligen har jag svårt att se glädjen av en massa AA i de höga upplösningarna. Kan ju bero på att jag ser så in i helvete dåligt,,,:)

Blir någ svårt för nvidia att sälja GTX kort framöver....

Nu kan vi bara hoppas på att ATI lyckas med sitt kommande kort så vi får lite priskrig!

Edit
stava kan jag visst inte heller...:)

Visa signatur
Permalänk

"Positives

Excellent performance/price ratio
Decreasing power consumption
Silence and card's dimensions
PureVideo 2

Negatives:

Why didn't it offer such a card earlier?"

Låter ju helt ok. Undrar bara hur kraftig nätdel man bör ha.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattia-SS
"Positives

Excellent performance/price ratio
Decreasing power consumption
Silence and card's dimensions
PureVideo 2

Negatives:

Why didn't it offer such a card earlier?"

Låter ju helt ok. Undrar bara hur kraftig nätdel man bör ha.

'

En seriös 350-450W skulle räcka bra tror jag, bara det inte är nått DTk skit:P

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Alla som röstar 10p i mitt galleri i sign. får varsitt 8800GT i julklapp!

Jag skriver till tomten och lovar att du är en snel pojke..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Alla som röstar 10p i mitt galleri i sign. får varsitt 8800GT i julklapp!

Jag skriver till tomten och lovar att du är en snel pojke..

10p to amstaff, done..

gief 8800gt !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Vi beställer burken idag med ett Asus 8800Gt 512 så får man se när man får hem skiten!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

drar till Webhallen nu och kollar med dem, dom öppnar väl kl 10.

Kan ju vara så att dom har grejerna fysiskt i butik men bara inte hunnit uppdatera.

EDIT: Några mer butiker jag ska kolla upp åt er ?

Centrala Sthlm.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
drar till Webhallen nu och kollar med dem, dom öppnar väl kl 10.

Kan ju vara så att dom har grejerna fysiskt i butik men bara inte hunnit uppdatera.

Bjud på Info sen då!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
10p to amstaff, done..

gief 8800gt !

Härlisch!

Tyvärr är dom slut på lager så jag får återkomma

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Extremt prisvärt, glad jag inte köpte ett GTS för någon månad sen.

Ska man köpa detta eller vänta på att motsvarande GTX-varianten dyker upp? För mig jag läste nånstans att den väntas nån gång i januari eller så?

Permalänk

Jag beställde mitt 8800gt hos multitronic.se precis.

Ett Asus GF 8800GT PCIE 512MB 256-BIT GDDR3, för 2091:-
Dock verkar det inte komma in förrän nästa måndag, men det är helt ok med mig.

Det var det enda stället jag hittade på prisjakt som hade kortet än så länge, hoppas jag inte gjort något dumt nu, för jag har inte sovit på närmare 24 timmar

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS