Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

för varmt grafikkort?

Jag har ett XFX 8800 GTS, 320 mb, temperaturen ligger på 65-70 grader när jag INTE spelar utan bara surfar på internet eller liknande.

är det för varmt för detta kort?

när jag hade ett 6800 GT fick jag jättelagg och spelen krashade alltid om tempen låg över 60, därför blir man lite orolig nu.

någon som har liknande problem eller en lösning på detta?

länk till kortet:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331406

/Alpzan

Permalänk
Medlem

Det är helt normala tempraturer, alla 8800 kort är varma och de är gjorda för att klara högre tempraturer än tex din 6800

Har själv samma grafikkort som dig och har också de tempraturerna.

Permalänk

Har ett Asus 8800 GTS 640mb och den ligger på cirka 58 grader idle.
Satte en 92 mm fläkt intill i bak på chassit vid luftflänsarna,som drar ut luft för att test om det hjälpe lite granna.Vann cirka 3 grader vid idle och fick cirka 7-8 grader mindre när jag körde Crysis.Jag kör med rivatuner som fläkstyrning.
55-65 grader=60% fläkt
65-70=70%
70-80=80%
Utan den nyss fastsatta 92mm fläkten så kom jag som högst upp i 78 grader med rivatuners fläkstyrning.Med så hamna den vid 70 grader.

Funderar om man bytte kylpasta,om det skulle dra ner tempen lite mera.

Allt oklockat.Har ju sett bättre temps på klockade kort

Visa signatur

E6850@3Ghz, Noctua NH-12F, Asus P5K Deluxe/WiFi-AP, 4GB Corsair 6400C4DHX, Corsair HX 520W, Antec P182 Gun Metal, X-Fi Xtreme Gamer, Asus ENGTX 260, Samsung 320GB/500GB. Top-notch...years ago.

Permalänk
Medlem

Själv ligger jag på runt 53-54 idle och 70-72 load med mitt GTS i 620/950 (med org. kylaren) så 65-70 idle låter lite högt. Det behöver dock inte betyda att det är FÖR högt. De här korten är ju gjorda för att köras i ganska hög värme så det borde nog gå bra ändå.
Vill du ha lägre temp så testa byta kylare (om du inte redan gjort det). Nån extra chassifläkt kan ju också hjälpa lite grann.

Permalänk

mitt ligger också 65-70 85 ibland. tex efter ett tag max i dirt
men har väldigt varmt i rummet, nästan 30 grader sedan klock

men korten pallar sånt. sedan om de skulle gå sönder skaru ha ett nytt på garantin, bara grilla på!