Citat:
Ursprungligen inskrivet av Croles
Låt oss säga det faktiskt VAR en bomb. Är det automatiskt USAs underrättelsetjänst (eller dylikt) som ligger bakom denna? För det kan ju absolut inte ha varit någon annan heller. Plan B i terrordådet: tornen rasade fortfarande* inte! Aktivera krutet.
Ett exempel bara. Jag säger varken bu eller bä, förutom det att jag tycker folk drar förhastade slutsatser på ostadiga grunder. Jag tror fortfarande på den officiella förklaringen, men att det säkert finns massa saker vi inte känner till (vilket är rätt uppenbart).
*Attentatet 1993 planterades det bomb(er) i garagebotten. Sågs som misslyckat, då det enbart orsakades ett stort hål.
Ang. Loose Change 2nd edition. Filmen snubblar på sina egna teorier på en del ställen. Och det är intressant hur selektivt information väljs ut.
Mycket bra fråga. Detta har jag själv funderat över många gånger. Kunde inte terroristerna likväl placerat bomber i byggnaderna som en säkerhet om planen skulle skjutits ner eller missat tornen?
Det som talar emot detta är det faktum att säkerheten var ganska bra i dessa torn. En hel del strömavbrott inträffade dock under veckorna fram till 9/11 där man kunde haft väldigt bra tillfälle att placera ut den sortens material som behövs(En militär grad av thermite) för att skära de balkar som håller tornen uppe. Den är inte heller direkt något som vem som helst har tillgång till.
En intressant sak är dock att personen som var ansvarig för säkerheten vid world trade center var Marvin P Bush, presidentens lillebror. Men endast "fram till" den elfte september(vilken tur va?). Den dagen tog en kille vid namn Morgan Stanley över, och dog i tornen.
Länk: http://www.whatreallyhappened.com/911security.html
Sen skulle inte Al-qaida eller nån annan organisation kunnat få Norad att inte reagera när fyra plan kapas i Amerikanskt US-territorium. De skulle heller inte kunna se till att allt bevismaterial forslas bort och säljs till Kina inom någon vecka. Inte heller skulle någon annan organisation än den som kontrollerar de officiella undersökningarna kunnat se till att endast den information som leder åt fel håll är tillgänglig. m.m m.m
Bara en sån sak som att man sätter Henry kissinger som chef för the 911 commission borde fått de allra felsta att dra öronen åt sig.
Attentatet 1993 verkade även det innehålla en del konstigheter då FBI tydligen visste om det hela redan innan men lät det hända. Tydligen lät de även terroristerna komma åt sprängämnena som användes. Lite konstigt.
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center_bombing
http://www.youtube.com/watch?v=5F1Y6cGRXEs
http://www.whatreallyhappened.com/RANCHO/POLITICS/OK/wtcbomb....
Det finns även en sak till som man bör tänka på när man letar efter vem som är skyldig till denna attack. Vem tjänar på det?
Vem har mest att tjäna på att Amerikaner är så rädda för terrorister att de kan tänkas godkänna ett krig mot starka, oljerika Islamistiska länder?
Tjänar Bin laden något på detta? Tjänar USA något på detta? Tjänar Saudi-arabien något på detta? Tjänar Israel något på detta? Tjänar en liten grupp män med stora investeringar i Olja, vapen och återuppbyggnadsföretag något på detta?
Jag tycker det är en ganska bra fråga.
Sentenced skrev: killawife: finns det något annat som vi vanliga dödliga har missat? Kennedymordet, har du någon teori där eller om just månlandningen som nämnts, är den förfalskad enligt dig? Eller är det just 911 som är den enda? Alla dessa har ju också enormt med "bevis" enligt deras förespråkare.
Kennedymordet utfördes troligen av samma grupp människor som fortfarande har makten i USA. Det är uppenbart att det inte var Oswald som gjorde det men vilka som sköt vet jag inte. Däremot så såg jag för några år sen en film där de påstod att H W Bush(då i CIA) var en av huvudmännen i komplotten. Låter troligare än den officiella förklaringen.
Angående månlandningen så är jag osäker. Jag har sett de filmer som finns om det men kan inte riktigt tro på dom. Bevisen är inte tillräckligt bra. Jag tyck dock att det är konstigt att man inte har gjort några månfärder de senaste 30 åren(den sista var 1976) om det nu var så enkelt. Borde ju vara ett bra ställe att samla förnödenheter och material på till rymdstationen, kan man tycka. Eller bara att leta mineraler på.
Sen har jag sett filmer där de hävdar att man redan skickat bemannade rymdexpeditioner på Mars. Bevisen är dock väldigt svaga.
Finns mycket kul att hitta om man letar lite.