8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk

Beställde från inwarehouse istället för pixmania, känndes tryggare och snabbare på något sätt. Tror absolut inte pixmania skulle blåst en, men returer verkar ju ta en evighet och kosta en del i frakt.

Ang. inwarehouse så hoppas jag att deras lagerstatus stämmer, vilket jag dock inte tror eftersom det står fortfarande 7 trots att jag har beställt :/ Kommer avbeställa på en gång isf..
Men ska ni beställa så anänd "Fritt07" som kod och betala med internet banken så slipper ni frakten.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Kan redan nu säga att inWarehouses lagerstatus INTE stämmer. Lär ha varit minst 50 personer som har beställt när det fortfarande stod "7".

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Lagerstatusen uppdateras säker inte förrän någon har bekräftat ordern eller så, och det är kanske ingen som har lust o göra på lördagmorgonen.

Ang. Pixmania så beställde min pappa en mobil därifrån lagom till förra julen och fick den också levererad på bara 4 eller 5 dagar. Tyvärr hade den bara engelska och tyska i ordlistan o menyerna så den fick åka tillbaka, vilket inte heller skapade några problem (antar att vi betalade frakt, men minns inte..).

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Är lite konfunderad..
Beställde ett Asus Ex. 8800GT från DB för 2 veckor sedan, har stått "Bekräftad, prel. 2007-11-09" fram tills igår då det nu ändrats till 2007-11-12 istället.

Så! Det jag undrar, vad är bekräftat? Att dom tagit in ordern? För uppenbarligen var det inte leveransdatumet

Dessutom, varför har jag nu prel. 2007-11-12 istället för prel. 2007-11-15 som varan "egentligen" har på sidan i sig? Kö-system?

Permalänk

Man ska inte skicka efter grejer från DB som inte är i lager.
Kan ta månader innan man får dom tydligen.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

Hade tänkt att ev. beställa ett kort från usa, men verkar som att är nästan helt slut där också. De enda sidor jag hittils har hittils som ser ut att ha på lager tar typ 300$ , när det finns annars hur många företag som helst som vill ha $230-240 men dock inte har på lager :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tänkte bara upplysa om att hardsoft (www.hardsoft.nu) en datorbutik i gävle har inno3D 8800GT inne, köpte mitt i onsdags. Lär finns något kvar.

Permalänk

webbshoppen funkar ju dock inte :/
Vad kostade kortet ?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

verkar gå fin fint från pixmania än så länge...

Betalning - klart, Bekräftelse - klart, Förberedning(packning) - klart, Expedition(skickning) - icke klart sker nog på måndag då jag beställde på en fredag kväll/natt...

Permalänk
Medlem

Jag håller kvar ordern hos DB en vecka till, om de strular mer drar jag definitivt tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Man kanske får beställa ett gts istället, eller den nya modellen från ati, om de inte blir försenat, vore bra om ajg fick mitt gt kort, de börjar dra ihop sig både till dh och crysis o de andra spelen som släpps snart!!

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Avstängd

tror du kan vara lugn dookan gfx korten kommer med största sannolikhet komma 15 nov...

Permalänk
Medlem

Fick svar från Inwarehouse på ordern som gjordes 2007-nov-09 23:32

"Hej!

Vi har dem tyvärr inte på lager.
Förväntar oss få in dem om ungefär 1-3 arbetsdagar som det står på produkten när man beställer den.

Beklagar om detta inte framgick tydligt nog."

(På den detaljerade lagerstatusen stod det när beställningen
gjordes:Solna (lager), Dalvägen 20: 7st)

Jag skrev att jag förväntade mig verkligen att kortet fanns i lager eftersom jag avbeställde från annan butik eftersom de hade kortet i lager.

Pixmania har fortfarande i lager ser jag men det litar jag inte ett skit på.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sublett
Är lite konfunderad..
Beställde ett Asus Ex. 8800GT från DB för 2 veckor sedan, har stått "Bekräftad, prel. 2007-11-09" fram tills igår då det nu ändrats till 2007-11-12 istället.

Så! Det jag undrar, vad är bekräftat? Att dom tagit in ordern? För uppenbarligen var det inte leveransdatumet

Dessutom, varför har jag nu prel. 2007-11-12 istället för prel. 2007-11-15 som varan "egentligen" har på sidan i sig? Kö-system?

Bekräftat innebär precis så, ordern är bekräftad. Prel. leverans anger datumet när de TROR att de får in den, och den skjuts alltså upp så fort de får ny information. Däremot kan du ha en bekräftad order på en leverans som kommer in den 12te, men alla på den leveransen är uppbokade och får vänta till den 15nde då nästa leverans kommer.

Permalänk
Medlem

Xcore Systems (http://www.xcore.se) i Uppsala hade åtminstone 3 MSI 8800GT OC inne när jag var där idag. Priset låg någonstans mellan 2600-2699 kr. Minns inte riktigt vad han sa, men tvåtusensexhundra-nånting var det iallafall!

Eftersom jag har mitt Asus-kort beställt på datorbutiken för låga 2100 kr så står jag nog ut ett tag till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ammath
tänkte bara upplysa om att hardsoft (www.hardsoft.nu) en datorbutik i gävle har inno3D 8800GT inne, köpte mitt i onsdags. Lär finns något kvar.

Fick äntligen svar från dem, de fick sitt slut på sina kort samma dag som de kom in :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur många här finns det här igentligen som väntar på asus 8800gt från DB.
Jag är tyvärr en av dem och jag börjar tro att det är så många som vill ha att jag inte kommer få denna leverans heller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infidel
Jag är tyvärr en av dem och jag börjar tro att det är så många som vill ha att jag inte kommer få denna leverans heller...

Jag var uppe klockan 6 på morgonen korten släpptes och började spana efter kort. Klockan 10 åkte jag på möte och då hade inga kort kommit ut var hemma 12 och då var allt princip slutsålt.
Valde då asus från db för det var billigast och kortast levernastid men jag har fortfarande inte fått annat än uppskjutna leveransdatum.

Har gjort flera beställningar hos db i år och alla har krånglat. Om det inte varit trasiga varor så har det varit månads långa leveransfördröjningar. Nu var det sista gången jag beställer från db. Var utan dator i 2 månader tidigare i år för de inte kunde leverera när jag fick först trasigt nätagg sedan trasigt moderkort.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Hur skönt är det inte att man avbeställde på DB och köpte sitt kort på Dustin?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

ahhh men jag vill ju ha opposing fronts som kommer med asus kortet och det finns ju ingenstans!

Permalänk

Vad säger ni? tror inte ni att ATIs kort kommer att vara mycket bättre än 8800GT? dem släpper väll det kortet den 15:tonde?

Visa signatur

Skalis

Permalänk

vad att bedömma av det som finns att läsa så verkar det vara sämre, men man får väl se,

Visa signatur

Ryzen 5900x I Arctic Liquid Freezer III I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Lian Li O11 Vision I

Permalänk

Tror det kommer vara sämre men billigare, så det kanske vinner på pris/prestanda. Sedan kommer det, om jag inte minns helt fel, ha stöd för DirectX 10.1.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skalman_91
Vad säger ni? tror inte ni att ATIs kort kommer att vara mycket bättre än 8800GT? dem släpper väll det kortet den 15:tonde?

Sämre! Se tråden

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7284...

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Tackar, hoppas man får ett snart nu bara

Visa signatur

Skalis

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag väntar på Asus från db.se...börjar bli riktigt irriterad nu, kortet hinner ju bli gammalt innan man får det. Konstiga är varför många butiker får in kort med jämna mellanrum, men db inte ett skit ??!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag har best ett, och det är på väg till mig, skickades i fredags och är nu på nån terminal i malmö över helgen så på mån har jag det yippi jaj kendo woohoo så jo de får in korten

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem

Då är vi två X64. Väntar på hela datorn. Hoppas på måndag, ska bli sååå kul.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en dator från db, innehållandes ett sparkle 8800gt, och visst är det surt att de skjutit fram datumet med en vecka sedan dess, men än har inte tålamodet tagit slut... fast det gör nog det om det visar sig att de inte beställt hem tillräckligt många kort och man får vänta ytterligare några veckor på nästa leverans...

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Jag får oxå mitt Asus 8800 GT på Måndag!

Visa signatur

Moderkort P5Q - Intel Core 2 Duo E6750 (C.O 3.6 ghz ) - Leadtech GTX 275 - 4 Gb ddr2 Ram - XP PRO x64