Permalänk

Köpa 8800GT?

Hej allihopa!

Jag funderar på om jag ska sälja mitt 8600GTS och köpa 8800GT istället. Vilket av dem bör man sattsa på? Vill helst ha det billigaste som möjligt!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

8800GT är _MYCKET_ bättre än 8600GT.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det billigaste.

Permalänk
Medlem

Som sagt, ett 8800GT går knappt att jämföra med ett 8600GTS. Och så gott som alla 8800GT är likadana, det enda som möjligen skiljer är om de är fabriksöverklockade. Det finns några med annan kylning också, men jag vet inte om det finns några såna att köpa i Sverige. Så om du inte är ute efter ett fabriksöverklockat kort, gör som Semjonov sa och ta det billigaste. Det enda som skiljer är klisterlappen på kortet (och möjligvis om det medföljer något spel).

Permalänk
Medlem

Vill du ha bland det billigaste finns http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=244397

Annars är det ju t ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=244231
Som är lite dyrare fast fabriksöverklockad.

Permalänk

Tack för alla svar! Vilken butik bör man handla ifrån? Handlar alltid från komplett nästan när jag ska ha något, men dem tar överpris på nätagget jag ska ha (Corsair 450W). Så vad rekommenderar ni?

EDIT: Kollade lite på inet.se och dem verkar ha bra priser och bra omdömen på prisjakt, något att köra på?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag brukar springa på Inet och dom är proffsiga.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Hur stor skillnad är det på det överklockade ni länkade och de ej överklockade? Är det värt de 200 kronorna?

/Pada

Permalänk
Medlem

Ska du inte överklocka själv så kan det vara värt pengarna. Men ska du klocka själv så finns det ingen anledning till att köpa det fabriksöverklockade.

/mvh Kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Hedersmedlem

Nästan alla kort klarar den klockningen så prova själv.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Enda som skiljer förutom klisterlappen är även spel som följer med samt garanti. Evga, xfx och bfg(?) har livstidsgaranti och Evgas garanti gäller även om du bytt till en eftermarknadskylare. Värt att tänka på!

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA