8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamer_92
Huh???
Det var mitt gamla 7950GT som gjorde detta,har inte sett något av mitt beställda 8800GT.
Om jag inte får kort nu så avbeställer jag och tar 8800GTS istället.
Det är bättre än ingenting...börjar bli less på att 8800GT försenas så mycket,det är definitivt något lurt från nVidias håll.

jaha jag trodde du menade att du hade fått ditt 8800gt och så var de trasigt nu är jag med

Visa signatur

• Alienware 34" OLED AW3423DWF • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Fan ska man göra får damp

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Medlem

Vi kan ju alltid kidnappa nVidias CEO

Finns inte direkt roliga saker att göra-.-

Ursäkta min kanske halvdåliga stavning,har ögoninfektion eller nåt och tar ögondroppar som försämrar synen temporärt.

Permalänk
Medlem

Det låter iaf som du har ngt att göra då. sitter å biter naglarna å glor på alla delar som ligger på skrivbordet som väntar på att få ett grafikkort så jag kan börja plocka ihop skiten. Börjar blir riktigt jävla irreterad på detta

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Medlem

Är man dum i huvudet om man pga sin otålighet helt enkelt skiter i 8800gt och köper nåt annat, typ ett 8800gts, eller kanske nåt lite billigare så länge tills efterfrågan har lagt sig, x1950pro eller nåt sånt?

Jag har byggt en ny dator precis, men jag kan ju inte spela med den och börjar bli helt överfrustrerad! Sitter nu med ett 7300gt och det duger ju inte till något mer än att få bild på skärmen!

Vad säger ni?

Visa signatur

GA-P35-DS4 ll E8400@3,51 Zerotherm Nirvana ll 4096mb Corsair xms2 6400 800mhz cl5 ll Powercolor HD3870 OC 512mb DDR4 ll WD Caviar 660GB 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SebHjo
Är man dum i huvudet om man pga sin otålighet helt enkelt skiter i 8800gt och köper nåt annat, typ ett 8800gts, eller kanske nåt lite billigare så länge tills efterfrågan har lagt sig, x1950pro eller nåt sånt?

Jag har byggt en ny dator precis, men jag kan ju inte spela med den och börjar bli helt överfrustrerad! Sitter nu med ett 7300gt och det duger ju inte till något mer än att få bild på skärmen!

Vad säger ni?

ett gts kostar ju ~2500sek för ett 320mb som lätt blir utklassat av ett 8800gt på upplösningar över 1024 typ (som jag har förstått det) och ska du ens komma i närheten av 8800gt så får du köpa ett 640mb för ~3000sek. Men även detta kort blir utklassat av 8800gt.

så jag skulle säga att du är dum i huvudet om du köper något av dem hehehe. Men har du användning av ett billigare kort efter du har fått ditt 8800gt så visst köp ett billigt som du kan spela med i 1-2 veckor. Men ska det bara ligga efteråt så kan du ju lika gärna vänta.

Visa signatur

• Alienware 34" OLED AW3423DWF • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Står fortfarande Bekräftad,prel. 2007-11-14 på min...

Permalänk
Medlem
Citat:

Står fortfarande Bekräftad,prel. 2007-11-14 på min...

samma här, sitter och nervöst refreshar sidan då och då.
sitter och hoppas på att de har fått leveransen och håller på att "packa" den och fyller i "leveransklar" allteftersom. Men sen när brukar man ha sådan tur?

Visa signatur

Permalänk

Fick detta svar från db idag ang. leadtek korten:
"Hej *.

Det har inte kommit några sådana kort ännu, tyvärr ändrar leverantörerna det preliminära datumet ibland. Så är det i detta fallet. Vi vet inte exakt när det kommer in.

Med vänlig hälsning
Tomas V/Kundservice"

Verkar ju som det alltså inte ens kommit in några få kort att korta ner kön

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Du har helt rätt i det du säger CusmaR, men efter att ha pratat med datorbutiken idag så känns det bara hopplöst...

Jaja, man får väl bita ihop och bara vänta....
Jag har beställning på både MSI, Leadtek och Sparkle så någon gång innan nyår iallafall hoppas jag på...*suck*....

Visa signatur

GA-P35-DS4 ll E8400@3,51 Zerotherm Nirvana ll 4096mb Corsair xms2 6400 800mhz cl5 ll Powercolor HD3870 OC 512mb DDR4 ll WD Caviar 660GB 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Fick detta svar från db idag ang. leadtek korten:
"Hej *.

Det har inte kommit några sådana kort ännu, tyvärr ändrar leverantörerna det preliminära datumet ibland. Så är det i detta fallet. Vi vet inte exakt när det kommer in.

Med vänlig hälsning
Tomas V/Kundservice"

Verkar ju som det alltså inte ens kommit in några få kort att korta ner kön

jaha det var ju tråkigt, känns som man lika gärna kan avbeställa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kan komma idag ändå, eller imorgon. Faktum är att det kan komma vilken minut eller timme som helst. Den läxan fick jag lära mig den hårda vägen. Beställde deras BFG 8800gt, den flyttades till 20:e november så jag bytte till annat kort på beställningen som skulle komma snabbare.

Det kortet kom aldrig men däremot fick DB en överraskning, nämligen BFG kort som kom in tidigare än väntat.

Ren tur så fick jag dock ett från OnOff senare som faktiskt hade bra leveranstid även om bekräftelsen på huruvida man fick kort var otroligt långsam. Tror de lärde sig att ta in dessa kort tynger ned ett företags kundservice hårt.

Ska tillägga att jag ringde till DB och de hälsade mig att BFG tyvärr inte skulle komma in förräns den 20:e, detta var nåt de kunde garantera vara det kort som kom in sist av alla deras kort...

Det kom in först...

Visa signatur

C2D E6850 @Stock || GigaByte P35C-DS3R || BFG GeForce 8800GT OC || Zalman CNPS9700LED || Corsair Dominator 2x1024 PC-8500 @(5,5,5,15) || Samsung 320GB SATA || Asus DVD-RW SATA || Corsair HX 520 Watt || Antec Nine Hundred --- CPU: 24/42*C | GPU: 49/72*C

Permalänk
Medlem

Ser vad som händer tills ikväll...om det blir förlängd tid på min order så avbeställer jag,är trött på detta bullshittet.
Liksom,hur kan de säga Måndag,Onsdag och sen helt plötsligt den 23:e?
Ner med Datorbutiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ser vad som händer tills ikväll...om det blir förlängd tid på min order så avbeställer jag,är trött på detta bullshittet.
Ner med Datorbutiken.

ja jag vet inte hur de har tänkt sig, känns värdelöst att ens sätta massa datum som aldrig håller. Är det inte bättre att sätta "prel. dec" ? eftersom alla vet att vi kommer hamna i december innan detta har kommit.

Ringde just nu, här kommer det väldigt luddiga svaret:

Han hade ingen aning om ifall det hade kommit in några idag.
Beställningarna på kortet var ända från 30/10-07.
Eftersom jag beställde i fredags så gissade han på att jag var mellan 30-50plats (hans gissning)
Varför ordern inte hade updaterats tills 23/11-07 kunde han inte svara på, utan han trodde att det tog en tid innan det updateras.

Han sa även att jag kunde få vänta 3-4leveranser till beroende på storlek på leveranserna som kommer in. (det var väl bara informativt exemplel på att han inte kunde lova nånting)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ner med Datorbutiken.

Det är väl inte precis lönt att vara sur på datorbutiken, som jag tycker alltid har varit bra att ha att göra med och schyssta när man stöter på problem. Problemet ligger ju på leverantörer och tillverkare och inte på datorbutiken. Datum som skjuts upp och leveranser som inte kommer när de ska anser jag inte att man kan lasta datorbutiken för.

Visa signatur

Permalänk

www.shg.biz verkar ha Inno 3d 8800gt kort på lager.
Iallafall kl 13.33

Visa signatur

Q6600 2.4 @ 3.0 <> Gigabyte P35-DS3 <> XFX 8800GT @ 670/1625/970 <> Crucial BallistiX PC8500 2048MB @ 1200Mhz <> WDC 500GB Sata II <> Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Annars skulle de kunna skriva "okänt" som datum,inte bara sätta ut leveransdatum som inte ens existerar liksom...känns värdelöst att vänta på kortet nu,köper hellre ett 8800GTS som finns i lagret,då får jag iaf igång spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SebHjo
Det är väl inte precis lönt att vara sur på datorbutiken, som jag tycker alltid har varit bra att ha att göra med och schyssta när man stöter på problem. Problemet ligger ju på leverantörer och tillverkare och inte på datorbutiken. Datum som skjuts upp och leveranser som inte kommer när de ska anser jag inte att man kan lasta datorbutiken för.

Precis. Tycker alldeles för många här är kinkiga på Datorbutiken.. Är ju inte deras fel att leverantörerna inte kan hålla tiderna.
Datorbutiken erbjuder ju sjyssta priser och helt okej support vad jag förstått.

Edit: tror rätt många inte förstår innebörden av "Preliminärt" heller.. "Uppskattningsvis". En uppskattning som är baserat utifrån leverantörens ord. Och leverantörerna vill ju förse DB med varor så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

Verkar som komplett får in gainward kort imorgon, drog en beställning där med fårse vilken som ger först blir lite dyrare dock men får fan leva med det

Visa signatur

Permalänk

men lol fortfarande kvar i lager på shg.biz och ingen beställer ?

Visa signatur

Q6600 2.4 @ 3.0 <> Gigabyte P35-DS3 <> XFX 8800GT @ 670/1625/970 <> Crucial BallistiX PC8500 2048MB @ 1200Mhz <> WDC 500GB Sata II <> Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Jag tror inte på att den finns i lager där...
Stod att Inno3d fanns på Mr.PC men vi ringde och det fanns inget alls...tror inte det är stor chans att det finns på SHG heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sublett
Precis. Tycker alldeles för många här är kinkiga på Datorbutiken.. Är ju inte deras fel att leverantörerna inte kan hålla tiderna.
Datorbutiken erbjuder ju sjyssta priser och helt okej support vad jag förstått.

Edit: tror rätt många inte förstår innebörden av "Preliminärt" heller.. "Uppskattningsvis". En uppskattning som är baserat utifrån leverantörens ord. Och leverantörerna vill ju förse DB med varor så fort som möjligt.

Visst det är inte DB's fel att det är som det är, och jag vet vad preliminärt betyder, dock tycker jag det är dumt av DB att sätta massa preliminära datum som aldrig stämmer.
Jag vet inte heller hur det ska lösa det utan att göra som de just nu gör. Finns nog ingen bra lösning. Men man blir ju tyvärr besviken varje gång de inte kommer ett kort, och eftersom DB är de som skickar till mig så klagar jag på dem även om jag vet att det egentligen inte är deras fel.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eaglemountain
www.shg.biz verkar ha Inno 3d 8800gt kort på lager.
Iallafall kl 13.33

Åhh.. va sugen man blir. Var ju så jävla dyrt bara. Snacka om beslutsångest man fick nu!

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

fattar inte varför folk bara beställer på ett ställe (läs DB)

Ska ni få ett kort snabbt beställ på flera håll, jag hade 8 beställningar igång samtidigt fick mitt kort inom en vecka.

sen när folk hjälper till och berättar vart korten finns inne tror inte folk på det konstigt att vissa sitter utan kort

[Edit]Ps hämtar ut mitt i dag!! weeeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Beställde precis, när jag väl fepplat färdig så var dom slut.......Vet inte om jag
fick det sista eller om jag var för långsam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz

Ska ni få ett kort snabbt beställ på flera håll, jag hade 8 beställningar igång samtidigt fick mitt kort inom en vecka.

sen när folk hjälper till och berättar vart korten finns inne tror inte folk på det konstigt att vissa sitter utan kort

Tänkte på det där också..skulle nog inte sagt det direkt om det fanns några kort till andra:P
Skulle väntat lite så man är säker på att ens egna order går före.

Permalänk

hehe håll tummarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonehead
Beställde precis, när jag väl fepplat färdig så var dom slut.......Vet inte om jag
fick det sista eller om jag var för långsam

haha ja nu var dom slut haha snacka om köp hysteri

[Edit]Rätt åt dom som vill ha kort men tog för lång lunch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz

[Edit]Ps hämtar ut mitt i dag!! weeeee

hade beställt om de inte var ~500sek dyrare. då väntar jag hellre.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

strår ju att det e slut

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv