Permalänk
Medlem

Bagatellartat problem

Så jag har ett litet problem, rätt så pinsamt egentligen..
jag har precis köpt en TV-ut sladd och försöker trixa ihop det, men jag kan inte få hem nån TV-tuner från nvidia.

Har ett GeForce4 Ti 4200 med nyaste drivrutinerna. Jag försöker alltså ladda ner DualTV från Nvidias hemsida (det ända som finns för detta ändamål (?)), när jag ska installera detta får jag ett felmedelande om att man inte kunde hitta ett dual board. Tankar jag helt fel sak eller är det datorn/grafikkortet det är fel på?

Jag blir i alla fall snart galen!

MVH
muteme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muteme
Så jag har ett litet problem, rätt så pinsamt egentligen..
jag har precis köpt en TV-ut sladd och försöker trixa ihop det, men jag kan inte få hem nån TV-tuner från nvidia.

Har ett GeForce4 Ti 4200 med nyaste drivrutinerna. Jag försöker alltså ladda ner DualTV från Nvidias hemsida (det ända som finns för detta ändamål (?)), när jag ska installera detta får jag ett felmedelande om att man inte kunde hitta ett dual board. Tankar jag helt fel sak eller är det datorn/grafikkortet det är fel på?

Jag blir i alla fall snart galen!

MVH
muteme

Tv-tuner från Nvidia?
Skulle de ha ett sådant program?

Antar att du vill koppla datorn till Tvn.
Bara koppla in och ställ sedan in i kontrollpanelen.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

TV-out är för att få bild på TV:n från datorn. TV-tuner har du när du vill ta emot en antennsignal och se på TV på datorn.
DU kan alltså spela datorspel med TV:n som skärm, men du kan inte se på TV-program via antennkabel på datorskärmen. Är du med?

Troligen behöver du bara gå in i nVidias kontrollpanel och ändra till DualView eller vad du nu önskar. Får du svartvit bild på TV:n så kolla PAL-NTSC-inställningar.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?