Netgear Ready NAS NV+

Permalänk
Melding Plague

Netgear Ready NAS NV+

I takt med att vi använder datorer mer och mer ökar även behovet av säker lagring. Människor sparar och sparar sin data, men glömmer allt för ofta eller hoppar över att säkerhetskopiera sina filer. Vi ska idag ta en titt på en nätverkslagringsenhet från Netgear som förenklar säker datalagring för både hemanvändaren och företagaren.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

för dyrt.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Yes, slutade läsa direkt när jag såg priset. QNAP:en var mer i min prisklass.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Visst är det dyrt, men för ett mindre företag så är en sån här sjukligt värd.

OT: Vad är det för tema erat windows har?

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk
Medlem

Lägsta pris utan diskar 6600:-. Känns som om man lika gärna kan köpa en dator då och ansluta den till nätverket med 4 HDD. Men för företag så kan det dock vara intressant.

Permalänk
Medlem

OT: Ja vad är det för tema, var ju snyggt!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Discokungen

8k med 500GB-diskar vad jag vet. Inwarehouse ftw.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellfish_
Visst är det dyrt, men för ett mindre företag så är en sån här sjukligt värd.

OT: Vad är det för tema erat windows har?

Temat heter Zune - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=75078

Permalänk
Medlem

ehm dyr och slö ... varför? visst ser fin ut ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Kan ju vara trevlig om man är ute efter RAID-funktionaliteten.
Ska bli intressant att se hur bra man kan hacka MyBooken som är på väg hem

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-Rza
Temat heter Zune - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=75078

Jag tycker mer det liknar Luna Element 5.
http://gelosea.deviantart.com/art/Luna-Element-v5-1-Black-575...

Edit: Ett av mina fönster: http://pici.se/pictures/RYOIYfdbO.jpg

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

Riktigt söt burk. Helt för dyr dock tycker jag.

Permalänk
Medlem

Hur kan man motivera köp av denna för 6000kr utan diskar när Intels (http://sweclockers.com/nyhet/6785-intressant_nas-enhet_fran_i...) skulle kosta ~5000kr (enligt engadget, utan diskar) och dessutom ha 1,6ghz/256mb ist för sunkprestanda som denna enhet? Visserligen cool, och jag antar att den kör linux och i sådana fall är hackbar, vilket alltid är trevligt, men vill man ha något i denna storleksordning så känns det som om en Dlink DNS-323 för ~1600kr är mer lämpad...

Sen förstår jag inte hur de får ihop priskillnaden på ~1000kr för en enhet med 4x250gb...

Permalänk
Medlem

Trevlig liten sak men lite för dyrt =/

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta gnällig så förstår jag inte riktigt hur produkten kan rekommenderas av swec om den saknar det som de flesta värderas högst. Låg ljudnivå och pris

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aero
Med risk för att låta gnällig så förstår jag inte riktigt hur produkten kan rekommenderas av swec om den saknar det som de flesta värderas högst. Låg ljudnivå och pris

Dom flesta prioriterar prestanda och bra produkter.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma i kören, snygg och smart, men påtok för dyr...

Visa signatur

Jag behöver inget krypto...
jag skriver kryptiskt, det räcker.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aero
Med risk för att låta gnällig så förstår jag inte riktigt hur produkten kan rekommenderas av swec om den saknar det som de flesta värderas högst. Låg ljudnivå och pris

Jag som trodde en del av poängen med NAS var att den kunde stå där man slapp höra den?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Kan inte apple göra en iNAS? Skulle vara underbart om någon kunde städa upp i NAS djungeln och ge oss en som verkligen funkar. Har kikat själv på olika produkter men det är nästan omöjligt att hitta något som kombinerar kvalitet, ljudnivå, hastighet, drivrutiner och pris på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aero
Med risk för att låta gnällig så förstår jag inte riktigt hur produkten kan rekommenderas av swec om den saknar det som de flesta värderas högst. Låg ljudnivå och pris

tja, den som har råd med, och behov av, den kan säkert placera den utom hör och synhåll. det är ju den mest naturliga placeringen ändå. fast jag begriper inte varför den måst vart så designad då åas.. :0

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellfish_
OT: Vad är det för tema erat windows har?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av leather
Jag tycker mer det liknar Luna Element 5.
http://gelosea.deviantart.com/art/Luna-Element-v5-1-Black-575...

Edit: Ett av mina fönster: http://pici.se/pictures/RYOIYfdbO.jpg

Stämmer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aero
Med risk för att låta gnällig så förstår jag inte riktigt hur produkten kan rekommenderas av swec om den saknar det som de flesta värderas högst. Låg ljudnivå och pris

Håller med om att den kostar en ansenlig summa och är dyr för många.

Rekommendationen baseras på produktfunktionalitet sett till det användningsområde som den är avsedd för. Som exempel är den perfekt för ett mindre företag utan egen IT-tekniker och kunskap att sätta upp en RAID5-array på en vanlig serverdator. Om man räknar in hårdvaru- och konsultkostnader är inte Netgears NAS i jämförelse särskilt dyr.

För en hemanvändare med stor kunskap och intresse för hård- och mjukvara är det säkerligen roligare, billigare och mer utvecklande att köpa ett par hårddiskar och plocka ihop en halvbra dator för att skapa en liknande lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CFSsss
Kan inte apple göra en iNAS? Skulle vara underbart om någon kunde städa upp i NAS djungeln och ge oss en som verkligen funkar. Har kikat själv på olika produkter men det är nästan omöjligt att hitta något som kombinerar kvalitet, ljudnivå, hastighet, drivrutiner och pris på ett bra sätt.

Bara till att kombinera fritt -> http://www.freenas.org/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Det folk inte tänker på är att hårddiskar har en begränsad livslängd och någon gång ska gå sönder."

jaha???? de tog upp det med livslängden på diskarna... ska de få mig att tro att deras burk håller livet ut jämnfört med en vanlig burk eller vad?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk

oj 8 k=(

har docki nte kollat upp.. skulle gått och köptt en billigt moderkort och Sata diskar och byggt en liten Rack server istället o använda som file share...

för 8000 kr´s klassen

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
"Det folk inte tänker på är att hårddiskar har en begränsad livslängd och någon gång ska gå sönder."

jaha???? de tog upp det med livslängden på diskarna... ska de få mig att tro att deras burk håller livet ut jämnfört med en vanlig burk eller vad?

De syftar såklart på att folk inte normalt använder raid arrays. Vilket denna gör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av deveraux
Hur kan man motivera köp av denna för 6000kr utan diskar när Intels (http://sweclockers.com/nyhet/6785-intressant_nas-enhet_fran_i...) skulle kosta ~5000kr (enligt engadget, utan diskar) och dessutom ha 1,6ghz/256mb ist för sunkprestanda som denna enhet? Visserligen cool, och jag antar att den kör linux och i sådana fall är hackbar, vilket alltid är trevligt, men vill man ha något i denna storleksordning så känns det som om en Dlink DNS-323 för ~1600kr är mer lämpad...

Sen förstår jag inte hur de får ihop priskillnaden på ~1000kr för en enhet med 4x250gb...

Så du menar att om de hade valt windows som plattform så hade deni nte varit hackbar?

När man läser folks kommentarer på SweC nu för tiden så blir man mörkrädd.

Vad ni som kommenterat i nyheten inte verkar förstå är att detta är en liten och smidig NAS. INte en stor och effektkrävande dator. Försök bygga något själva som har samma storlek och funktioner för samma pris eller lägre. Jag lovar att ni inte kommer lyckas.

Den drar 55w. Den har hotswap, med expandering under drift av raid arrays.

Herregud, detta är en klockren produkt. Och inte alls för dyr.
Men för majoriteten på sweclokers är den för dyr, eftersom de inte har någon vidare inkomst (barn-/studiebidrag).

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk

på TOK för dyrt netgear!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Dom flesta prioriterar prestanda och bra produkter.

Inte en chans. Prestanda och kvalitet måste kombineras med tystnad i mitt fall. Jag köper aldrig nått som låter för mycket, så fläktar på GPUs / CPUs byter jag alltid ut.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med SantaClaus och ViZioN, en mycket bra produkt.
Själv hade jag inte köpt den då jag tillhör en annan målgrupp och kräver lite mer. Men sett den hos några småföretag där den gör ett kanonjobb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
Så du menar att om de hade valt windows som plattform så hade deni nte varit hackbar?

När man läser folks kommentarer på SweC nu för tiden så blir man mörkrädd.

Håller med. Har du svårt att avläsa subtila meddelanden? Med hackbar menades förmodligen "Lägga in egna program" och så vidare, som det går att göra på vissa NATs baserade på linux.

Dessutom, att du inte förstår att 8000kr är mycket för en NAS utan hårddiskar på ett ställe på Sweclockers säger ju mer om dig än om de andra. Varför hänger du inte på nån företagssida isåfall? Folk på sweclockers är väl vana att sätta ihop saker själv, de kanske är kapabla till mer än "gemene man" som måste köpa färdigt.

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem

När ni tar bilder på en produkt ni recenserar vore det ett plus om ni på nån bild hade med nått annat alla vet storleken på som referens även fast måtten står i specifikationen

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B