Permalänk

Grafikproblem 8800GT!

Jag har just inskaffat mig en ny dator och allt funkar och så men ett problem...
Det är att efter att jag spelat ca 10 min på tex: COD4 så flimmrar skärmen med massor röda pixlar. Är det att mitt grafikkort är varmt eller vad är det för fel?
Jag kör med den nyaste drivrutinen btw

Funkar nu!

Visa signatur

Moderkort P5Q - Intel Core 2 Duo E6750 (C.O 3.6 ghz ) - Leadtech GTX 275 - 4 Gb ddr2 Ram - XP PRO x64

Permalänk
Medlem

Hände mig en gång, fast datorn kraschade någon sekund efter. Visade sig dock att en kabel blockerade processorfläkten från att snurra. Överhettning ftl.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Kolla temperaturen. Det kan vara många fel men om tempen är låg så kan vi börja att ta bort den orsaken.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk

Men mitt grafikkort är runt 65-70 grader vid spelande??

Och föresten, vilket program använder man för grafikkortet för att höja sänka hastigheten både att clocka och fläkten?

Visa signatur

Moderkort P5Q - Intel Core 2 Duo E6750 (C.O 3.6 ghz ) - Leadtech GTX 275 - 4 Gb ddr2 Ram - XP PRO x64

Permalänk
Medlem

Ännu ett kort som inte funkar som det ska ?? redan 2 st trådar på swec om detta..

Ajaj illavarslande..

Permalänk

När jag spelar i några minuter så kommer det snabbt upp en blå bakgrund med text och sen startar datorn om sig. Vad ska jag göra? Hjälp!

EDIT:

Har testat och klocka och det blev bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad ? blev det bättre när du överklockade kortet ? väldigt konstigt

Permalänk

Nu funkar mitt graffekort helt perfekt! Var tvungen att justera i grafikkortssbussarna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

daweeeBD vad är du ute efter egentligen? Det är inget fel med 8800GT så sluta ge ut rykten som faktiskt kan få osäkra personer att lyssna och därmed få en dålig blick av kortet.
@Trådskaparen: glad att du fixade det, konstigt att det fungera genom att överklocka dock ;).

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Vilket asus kort har du TheBlaster?

Det överklockade kortet eller standardkortet?

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Ännu ett kort som inte funkar som det ska ?? redan 2 st trådar på swec om detta..

Ajaj illavarslande..

Du vet om att över 95% av alla problem orsakas är av den som sitter bakom och styr va? Detta är inget fel med 8800GT så du kan lägga ner dina anklagelser.
Det är inte första gången du skriver att det är defekt på 8800GT korten vilket bara är struntprat.

Nu när problemet ordnades så är det bästa du kan skriva:
Vad ? blev det bättre när du överklockade kortet ? väldigt konstigt.

Är det de bästa du kan tillföra en tråd? Gah, dessa snubbar.
-----------------------------------------------

För övrigt:
Bra att du löste problemet. Hur kom det sig att det löste sig på grund av överklockning?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.