Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

tft. crt = kräkas

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk

Använder en HP P1130 21" - fungerar riktigt bra!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

19¨ CRT Samtron. Tror det är av modellen "made of awesome" annars borde de döpa om den till det. Då jag spelar mest på datorn och inte har behov av att flytta den mer än en gång om året max vid typ flytt till ny lägenhet eller liknande så var det rätt självklart med CRT.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
42" LCD

Tycker bättre om färgåtergivningen på CRT. Men min har ju en viss fördel som CRT inte kan slå.

Sitter du å spelar på en 42"?, Jag gjorde med det men man får ont i ryggen (Satt i soffan) Funderar på att göra det igen bara för det ^^-

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Hej!
Jag är en fd inbiten crt spelare men men
Satsa på en liyama proelite 22 , den har ingen inpputlag och är snudd på lika snabb som en crt skärm, det enda är att du måste kalibrera färgerna noga sedan är den överlägsen alla andra skärmar på 22 tum.
Jag har skrivit om den förut men "experterna" här på Sweclock nappade inte på kroken och ville inte komentera.
Helt enkelt för att de missat denna skärm och köpt upp sig på annat.
Skall du spela fps spel så finns det ingen annan skärm oavsett prisklass som kommer i närheten t.o.m inbitna crt spelare skulle acceptera denna skärm och det vill inte säga lite *s*
Lycka till
Carolus12

EDIT
Här kommer ett par länkar om liyama skärmen.
http://www.behardware.com/articles/689-2/22-inch-lcd-monitors...
http://www.pixmania.com/se/se/591316/art/iiyama/tft-skarm-22-...
http://www.pricerunner.se/pl/25-983299/Bildskaermar/Iiyama-Pr...

Visa signatur

Carolus12
E6850(4,0ghz),p5b,scythe ninja,ddr2 1060 kingston,pny8800gts(645/2008)Zalman 600w,emu 1820m

Permalänk

Jag gillar inte CRT skärmar. Anledningen är att de tar för mycket plats, ser ingen fördel med dem.

TFT for the win.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Sitter du å spelar på en 42"?, Jag gjorde med det men man får ont i ryggen (Satt i soffan) Funderar på att göra det igen bara för det ^^-

Jodå, dock blir det inte mer än lite äldre spel. Mitt AMD 690G klarar ju inte riktigt 1080P på moderna spel.
Med nytt grafikkort sen så jävlar.

Permalänk

24" WS LCD

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jodå, dock blir det inte mer än lite äldre spel. Mitt AMD 690G klarar ju inte riktigt 1080P på moderna spel.
Med nytt grafikkort sen så jävlar.

okok ^^. Men asså vissa överdriver genom att skriva ''jag spyr på CRT skärmar'' J

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Helt klart TFT.
Att gå över till TFT är de bästa jag gjort.

CRT har inget att komma med.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

CRT Dell 21" hel nöjd med denna tung viktarn fast skulle vilja ha en plattis om dom kunde vara lika bra.

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carolus12
Hej!
Jag är en fd inbiten crt spelare men men
Satsa på en liyama proelite 22 , den har ingen inpputlag och är snudd på lika snabb som en crt skärm, det enda är att du måste kalibrera färgerna noga sedan är den överlägsen alla andra skärmar på 22 tum.
Jag har skrivit om den förut men "experterna" här på Sweclock nappade inte på kroken och ville inte komentera.
Helt enkelt för att de missat denna skärm och köpt upp sig på annat.
Skall du spela fps spel så finns det ingen annan skärm oavsett prisklass som kommer i närheten t.o.m inbitna crt spelare skulle acceptera denna skärm och det vill inte säga lite *s*
Lycka till
Carolus12

EDIT
Här kommer ett par länkar om liyama skärmen.
http://www.behardware.com/articles/...e-3rd-wave.html
http://www.pixmania.com/se/se/59131...de-prolite.html
http://www.pricerunner.se/pl/25-983...B1-Black-priser

Om allt du har att komma med är 3 trasiga länkar är det inte konstigt att "experterna" inte nappar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Om allt du har att komma med är 3 trasiga länkar är det inte konstigt att "experterna" inte nappar.

Nu är länkarna fixade, sorry för strulet.

Finkelzvin va? gjorde det ont ngn stans?
Trevligt tonfall du har.
mvh
Carolus12

Visa signatur

Carolus12
E6850(4,0ghz),p5b,scythe ninja,ddr2 1060 kingston,pny8800gts(645/2008)Zalman 600w,emu 1820m

Permalänk

Efter att ha bytt till TFT för för ~6-7 år sedan är det riktigt jobbigt att sitta vid en CRT. Får ont i ögon och huvud av just CRT (oavsett Hz). Så TFT för mig tack!

Sitter för övrigt med min laptops LCD samt en stationär med en 1 år gammal 19" TFT + ~6-7 år gammal 15" TFT.

Visa signatur

Permalänk

21" Samsung SyncMaster 1100DF CRT. Helt klart inte värt att köra CRT, hur djup som helst, man har ju inte oändligt med utrymme och så på det så är det fult med CRT, ska köpa mig en TFT så snart ekonomin tillåter, mycket som måste handlas nu i vinter.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

vit 21'' ibm skärm med plant bildrör - CRT

Visa signatur
Permalänk

3 stycken 21" Dell P1130. Strålning? Nähe!?
Huvudvärk? Ibland, speciellt efter en blöt kväll...

Edit:
Måste väl lägga till lite mera text så inte alla tror att hjärnan förvandlats till en söt, liten geléklump av all strålning.
Jo tack, jag kör TFT varje dag i veckan mycket hellre. Tyvärr är det en fråga om ekonomi, speciellt med tanke på det faktum att jag "måste" köpa två skärmar samtidigt när jag väl går till TFT-träsket. Once you go multimonitoring you don't go back!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Minst två personer i denna tråden har en crt med 4:3 förhållande men kör en 5:4 upplösning på den. Min fråga till er är: vad är poängen med det?

Själv kör jag TFT sen många år tillbaka.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Minst två personer i denna tråden har en crt med 4:3 förhållande men kör en 5:4 upplösning på den. Min fråga till er är: vad är poängen med det?

Själv kör jag TFT sen många år tillbaka.

Tänkte även ställa samma fråga, men jag citerar dig istället:D. Kör med en 22 Lacie Electron Blue II bildredigerings skärm kalibrerad och klar. Blir för det mesta 1280x960@119hz eller 1600x1200@90hz. Iom att jag spelar såpass mkt men även ser en del film/tv rips framför datorn så föredrar jag bilden alla dagar i veckan framför en lcd. Det är mestadels svärtan och färgerna i mitt fall som vinner, men även den höga hz:en. Blir ett otroligt härligt flyt i bilden!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen

+1 på den. En annan sak som många inte tänker på är att CRT's och TFT/LCD's uppdateringshastigheter inte riktigt går att jämföra.

Ni som tänkt skaffa en plattis så småningom; läs på ordentligt, i många fall är 2 ms mycket mycket sämre än 5ms eller 8ms, t ex.

Själv har jag nyligen bytt upp mig till en 24" LCD. Blev en Samsung 245B, min kusin köpte en LG för 2000 kronor mer och jag kan säga ärligt att jag inte hade blivit mer nöjd med den (dock ej heller mindre nöjd).

Visa signatur

Antec P182B | GA-P35-DS4 rev2.1 F11 E2180 | Thermalright Ultra-120 Extreme | Corsair PC6400 2048mb CL4 | Sparkle 8800GTS 640Mb |Samsung Spinpoint T166 500Gb | Corsair Powersupply 520W | Creative Sound blaster Audigy SE

Asus Crosshair | AMD X2 3600+ Brisbane

Permalänk
Avstängd

Självklart kör jag CRT-skärm eftersom jag använder datorn till att spela. Det finns i dagsläget INGEN LCD som klarar tillfredsställande uppdateringsfrekvens. Att ha en snabb dator och köra LCD är som att köpa trädäck till en Ferrarri.
Jag har även en Full-HD 46" LCD för att kolla på film på. Det duger den utmärkt till.

De som säger att de får huvudvärk av en CRT-skärm kör nog med 60 Hz. Eftersom CRT-skärmen har såpass bra responstid märks det mycket tydligare att man har låg uppdateringsfrekens jämfört med en LCD.

Permalänk
Medlem

Har en Dell E196FP 19" LCD som huvudskärm och en Hansol 920eF 19" CRT som andraskärm, lite halvtaskig färgåtergivning på den, därav får den tjäna till mIRC, Reasons sequencer, filhantering osv. Skulle vilja ha en mer kickass CRT att spela schyssta spel på, typ 21" eller större..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
*Text* Kan seriöst inte fatta hur alla tillverkare kunde lägga ner CRT-tillverkningen så fort, Viewsonic hade ju ett par modeller ett tag men de var inte helt platta så kom inte på fråga för mig.

Om du har följt med om vad som skrivs på olika datorforums de sista året, så är det enkla svaret på din fundering följande.

Av miljöskäl, hälsoskäl och säkerhetsskäl, är tillverkningen i praktiken förbjuden att göra idag i de flesta länder runt om i världen sedan juli 2006. En CRT-skärm innehåller en rad olika förbjudna ämnen ex. bly och bromerade flamskyddsmedel och är mycket svår att återvinna utan att människor eller miljö påverkas negativt i någon form.

Sedan har det inte det fleråriga tjafset mellan olika tillverkare och under leverantörer och i viss mån myndigheter pågott i den omfattningen som det har gjort och gör delvis fortfarande, hade vi redan idag kunnat se andra skärmtekniker. Nu äntligen tycks SED/OLED eller någon annan teknik vara på gång men innan den verkliga produktionen har kommit i gång, kan det dröja något år till. Innan det blir verklighet får vi hålla tillgodo med dagens teknik trots de brister som den har med sig. Det är tråkigt men så är verkligheten.

/Saint25

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristin-84
*Text* De som säger att de får huvudvärk av en CRT-skärm kör nog med 60 Hz. Eftersom CRT-skärmen har såpass bra responstid märks det mycket tydligare att man har låg uppdateringsfrekens jämfört med en LCD.

Inte för att vara elak men tänk efter lite mer innan du "rapar" ur dig något sådant som du skrev i din text.

Det finns mängder med orsaker till varför en del får huvudvärk och andra krämpror av att sitta framför en CRT-skärm.

Här är några.
-en CRT skärm som kopplas in i ett ogjordat vägguttag, ger högre eletromagnetisk (röntgen) strålning än om den används med ett gjordat vägguttag. Detta påverkar bl.a. ögon och hud negativt med ex. mer uttorkning som följd och det är inte bara vilken Hertz skärmen kör i som enbart påverkar ögonen.
-olika CRT skärmar strålar olika mycket och flimmrar olika mycket beroende på bl.a. skärmens teknik som används och dess storlek.
-en CRT skärm som åldras, blir med tiden sämre på olika sätt ex. sämre skärmpa, färger och blir allt svårare att ställa in rätt. Något som tröttar ut ögonen vid längre tids användning.
-fysologiska orsaker. Olika människor är olika känsliga för elektromagnetisk strålning, flimmer med mera. Våra ögon blir med tiden och med stigande ålder också sämre och mer känsliga för t.ex. flimmer eller ljusförändringar i största allmänhet. Har man redan från början något synfel kan det göra svårare att sitta framför en CRT skärm och i synnerlighet när den börjar bli gammal och sliten. Sedan kan det vara andra orsaker t.ex. medicinska från någon sjukdom och olika mediciner kan även påverka ögonen negativt.

/Saint25

Övrigt. Ja, jag har en gammal Samsung 959NF som på grund av ålderskäl och hälsoskäl för mig (jag har synfel) ska snart ersättas fullt av en LG L245WP-BN skärm. Jag väntar sedan med stort intresse på att se vad det blir av de olika tekniker som ska ersätta dagens teknik i våra TFT/LCD skärmar.

Permalänk
Medlem

19" CRT Sony G400 förtillfället. Börjar ha lite ålderssymptom men går nog att använda än iaf. Har testat försöka tvinga mig till att kunna använda en TFT till min hemmadator, det bara går inte för spelande. Sålde TFTn jag köpte efter ca 2 veckor till min storebror och köpte begagnad highend CRT istället och blev genast mycket skönare spelupplevelse. Dock är jag lite mera kräsen och vill ha 100Hz, så skulle det finnas 100Hz TFTs hade jag bytt till TFT, ghosting är inget problem jag stör mig på på nya TFT skärmar iaf.

Tobbe Nukem> är fortfarande intresserad utav att köpa en av dina godingar så säg till när du kan tänkas bli av med en.

Kör 1280x960 @ 100Hz, aldrig fått huvudvärk av CRT skärmar men har ju alltid använt hög uppdateringsfrekvens också så (aldrig under 85Hz). Har suttit sedan 1998 typ flera timmar om dagen framför datorn och inte kunnat påstå att jag skulle ha fått huvudvärk utav att glo på en CRT skärm. Tycker 100Hz är riktigt behagligt för ögonen.

Har ingenting emot TFT skärmar för surf-användning och så förstås men för spelande och att TFT skärmarna har en standardupplösning suger litegrann dock så man får ju inte köpa åt sig alltför stor skärm om man som jag vill ha rätt hög fps.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carolus12
Finkelzvin va? gjorde det ont ngn stans?
Trevligt tonfall du har.
mvh
Carolus12

Nej inte alls. Påpekade bara det faktum att det är svårt att informera folk med trasiga länkar.

Kritiken kanske kom ut lite onyanserat. Om det uppfattades som otrevligt ber jag om ursäkt, det var inte min mening.

Permalänk
Medlem

en 22" WS LCD och en 22" Diamondtron CRT

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem

19" CRT tills det finns billiga 100hz flatscreens eller jag slutat spela.

Behöver 100hz för en angenäm upplevelse i både stepmania och cs. När man inte spelar märker man ju dock inte av att det är lägre hz på flatscreens.

Redigerar foton ibland också och vad jag vet är det mer verklighetstrogen färgåtergivning på CRT.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saint25

Inte för att vara elak men tänk efter lite mer innan du "rapar" ur dig något sådant som du skrev i din text.

Det finns mängder med orsaker till varför en del får huvudvärk och andra krämpror av att sitta framför en CRT-skärm.

Här är några.
-en CRT skärm som kopplas in i ett ogjordat vägguttag, ger högre eletromagnetisk (röntgen) strålning än om den används med ett gjordat vägguttag. Detta påverkar bl.a. ögon och hud negativt med ex. mer uttorkning som följd och det är inte bara vilken Hertz skärmen kör i som enbart påverkar ögonen.

Jag har iofs inte gjort en spektralanalys men jag har väldigt svårt att tro att det kommer röntgenstrålning från en CRT-skärm. Om det skulle komma så mycket joniserande strålning från dem att man fick huvudvärk så skulle CRT-skärmar inte vara tillåtna. Då skulle typ 50 % av jordens befolkning dö av strålningsskador. Jag kan hålla med om att det i teorin kan finnas elektromagnetisk strålning från en CRT-skärm som torkar ut huden men jag ser det inte som särskilt troligt. I vilket fall som helst får man inte huvudvärk av det.

Citat:

-olika CRT skärmar strålar olika mycket och flimmrar olika mycket beroende på bl.a. skärmens teknik som används och dess storlek.

Är det själva vetskapen om att det finns olika bra skärmar som man får huvudvärk av?

Citat:

-en CRT skärm som åldras, blir med tiden sämre på olika sätt ex. sämre skärmpa, färger och blir allt svårare att ställa in rätt. Något som tröttar ut ögonen vid längre tids användning.

Detta är inget som jag har upplevt. Jag har ingen statistik på hur lång tid det tar innan en skärm blir så dålig men jag har använt CRT-skärmar som är 10 år gamla med perfekt skärpa. Menar du att skärpan och färgerna blir så dåliga att man får huvudvärk av det? I så fall borde man för länge sedan upptäckt det och bytt skärm.

Citat:

-fysologiska orsaker. Olika människor är olika känsliga för elektromagnetisk strålning, flimmer med mera. Våra ögon blir med tiden och med stigande ålder också sämre och mer känsliga för t.ex. flimmer eller ljusförändringar i största allmänhet. Har man redan från början något synfel kan det göra svårare att sitta framför en CRT skärm och i synnerlighet när den börjar bli gammal och sliten. Sedan kan det vara andra orsaker t.ex. medicinska från någon sjukdom och olika mediciner kan även påverka ögonen negativt.

Fysiologiska stavas det. Här skriver du att ögonen är känsliga för flimmer. Meningen med ditt inlägg var väl att beskriva andra orsaker än flimmer?

Du skriver att olika människor är olika känsliga för elektromagnetisk strålning. Vet du ens vad elektromagnetisk strålning är? Är det själva vetskapen om att olika människor är olika känsliga som man får huvudvärk av?

Om man lider av sjukdomar som gör att ögonen får sämre känslighet för ljusförändringar kan man väl inte skylla på CRT-skärmen? Då kan man ju inte ens blinka utan att få huvudvärk. Man kan i så fall ställa ner kontrasten på CRT-skärmen så blir den lika blek och ful som en LCD.

Jag vet inte varför folk hävdar att de får huvudvärk av CRT-skärmar. Min gissning var att det är pga för lågt inställd uppdateringsfrekvens, alltså flimmer. Dina argument har inte övertygat mig om något annat.

Permalänk
Medlem

En 20" LCD (LG L2000C, S-IPS) som irriterar mig mer och mer ju längre tiden går. Det enda den faktiskt är bra på är "bilder" med extrem kontrast, svart på vitt, med andra ord Websidor och Windows program.

Dålig kontrast/svärta och betrakningsvinklar är ett klart handikapp när jag känner för att kolla in Swec's fototråd.

Vid TV/Film tittande är det mest den usla kontrasten/svärtan (som återfinns på ALLA LCDer, Samsung F96 enda möjliga undantag) och till viss del Backlight-bleedingensom sätter käppar i hjulet. Men när man börja bli trött och sjunker ihop i soffan gör sig betrakningsvinklarna påminda igen.

I spel är det, förutom allt som nämns ovan, Responstiden (om än bara lite) och den dåliga hanteringen av alla icke-native upplösningar som stör.

Notera att jag har en S-IPS skärm vars betrakningsvinklar är överlägsna det mesta och en modell med väldigt lite backlight-bleedning och exeptionellt "bra" hantering av icke-native upplösningar. Det är inte min skärm det är fel på, det är teknologin. En bra CRT (= Diamond/Trini-Tron) skulle sitta fint men med tanke på att CRT skärmar har en tendens att åldras på ett riktigt otrevligt sätt så känns det inte så lockande att börja leta begangnat.

Lösningen får istället bli en Plasma TV, det är inte CRT men det är i alla fall fosforbaserat

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Till er alla som tror att en crt inte avger strålning.

C R T = S T R Å L N I N G

Människor är olika kännsliga.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]