Crytek, Microsoft, NVIDIA Downplay DirectX 10.1

Permalänk
Medlem

Crytek, Microsoft, NVIDIA Downplay DirectX 10.1

"Microsoft isn't the only developer downplaying DirectX 10.1. Cevat Yerli, CEO of Crytek, states,"We pride ourselves on being the first to adopt any important newtechnology that can improve our games so you would expect us to getwith DX10.1 right away but we've looked at it and there's just nothingin it important enough to make it needed. So we have no plans to useit at all, not even in the future.""

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=9656

Kanske kan få folk att sluta tjata om DX10.1-stöd som en viktig faktor vid grafikkortsinköp

Permalänk

Tack HMB. Nu får vi kanske slut på de diskussionerna.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Och sen när Nvidia kommer med kort som stöder DX 10,1 så kommer alla att tycka att det är jätte bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Och sen när Nvidia kommer med kort som stöder DX 10,1 så kommer alla att tycka att det är jätte bra.

Så klart,det finns ju folk som tror att ett Radeon 9200 är bättre än X800XT,bara för att de har högre nummer,men det är ju de som inte är vana med datorer.
Finns ingen anledning att skaffa 10.1 då det knappt finns DX10 spel på marknaden idag.

Permalänk
Medlem

Är väl ändå lika bra att lägga till stöd för det. Dock kan man ju tycka vad man vill om att AMD skyltar med att det är något stort. Men jobbade jag på AMDs marknadsföring skulle jag också göra likadant det är ju självklart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool

Om Nvidia kommer med DX10.1 så gör de samma misstag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Som sagt, använd transistorerna till något vettigt. Men ATI gillar att fylla sina processorer med onyttigt skräp som ingen bryr sig om. Vi vill ha powah!

Permalänk

Sedan när blev nVidia och speciellt Cevat Yerli trovärdiga igen?

När jag hör ett sånt uttalande från honom så kan jag typ tänka mig att de gör motsatsen.

Det hela går väl ut på att AMD släpper kort som stödjer DX10.1 inom en nära framtid och Cevat Yerli som samarbetar med nVIDIA snackar ner det.

Det är ju aldrig fel med att kortet stödjer DX10.1.
Om man nu ändå släpper nytt kort så varför ska den inte stödja senaste tekniken. Det gör det inte sämre direkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjasmuggler

När jag hör ett sånt uttalande från honom så kan jag typ tänka mig att de gör motsatsen.

Det hela går väl ut på att AMD släpper kort som stödjer DX10.1 inom en nära framtid och Cevat Yerli som samarbetar med nVIDIA snackar ner det.

Om man nu ändå släpper nytt kort så varför ska den inte stödja senaste tekniken. Det gör det inte sämre direkt.

Läste du verkligen hela artikeln? Microsoft är ju på hela idén om att bojkotta 10.1:

Citat:

Kevin Unangst, replied, "DX10.1 is an incremental update that won’t affect any games or gamers in the near future."

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjasmuggler

Vad Nvidia och Crytek säger kan man ju ignorera om man vill (det är ju mycket PR-snack därifrån nuförtiden). Men när t.o.m Microsoft som utvecklar DX10.1 säger att det är en mindre uppdatering som inte kommer att påverka spel och spelare inom den närmaste framtiden, så får man anta att det är så. Varför skulle Microsoft tona ned betydelsen av uppdateringen om den inte är just en mindre uppdatering?

Visst är det bra att ATI har lagt in DX10.1 stöd i sina nya kort, men det verkar knappast vara en dealmaker eller något absolut nödvändigt.

Standarden kommer ju inte ens finnas i Vista förrän SP1 släpps och när det blir är det väl ingen som vet säkert. (det ryktades om oktober-november i våras, men nu verkar det troligt att det blir senare, då man inte har hört något om saken på länge)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem

Fint marknadsföringstips, för i detta fall ligger nVidia i ett sämre läge, vad gör man inte för att den andre skall framstå i sämre dager

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Läste du verkligen hela artikeln? Microsoft är ju på hela idén om att bojkotta 10.1:

Vafan? Var står det att dom vill bojkotta sin egna produkt? Det vore helt idiotiskt. Din uppfattning och tolknings förmåga är väldigt intressant men simpel. Hjärntvättad på ena och skit i den andra verkar det som. Gissa var och vem.

Ang. artiklen så är det mest marknadsföring/reklam bland de tre involverade med att skapa och marknadsföra/sponsra Crysis. Verkar lite non-chalant och vårdslöst av MS representanten att spela ner en av sina medhjälpare av att föra/följa och utveckla DirectX. Han kanske njuter allt för mycket av all den goda publiciteten/recensioner Crysis har fått, vad vet jag =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No.21
Vafan? Var står det att dom vill bojkotta sin egna produkt? Det vore helt idiotiskt. Din uppfattning och tolknings förmåga är väldigt intressant men simpel. Hjärntvättad på ena och skit i den andra verkar det som. Gissa var och vem.

Ang. artiklen så är det mest marknadsföring/reklam bland de tre involverade med att skapa och marknadsföra/sponsra Crysis. Verkar lite non-chalant och vårdslöst av MS representanten att spela ner en av sina medhjälpare av att föra/följa och utveckla DirectX. Han kanske njuter allt för mycket av all den goda publiciteten/recensioner Crysis har fått, vad vet jag =/

Du kan väl ta dig i kragen och skriva som folk eller?

Läs artikeln igen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Jag har och ser inte var han bojkottar. Du kanske borde peka och beskriva var han "bojkottar".

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har och ser inte var han bojkottar. Du kanske borde peka och beskriva var han "bojkottar".

Men är du blind ?

"Kevin Unangst, replied, "DX10.1 is an incremental update that won’t affect any games or gamers in the near future."

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

hehe det är lite kul med såna här trådar,det sitter tekniker och en bunt genier och bygger grafikkort och allt därtill ! och dom flesta på detta forum anser att det dom gör är helt galet?? haha man börjar undra va folk på detta forum jobbar ? NASA eller?.

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Om Nvidia kommer med DX10.1 så gör de samma misstag.

Vad är misstaget? Konsumenten förlorar inget på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Men är du blind ?

"Kevin Unangst, replied, "DX10.1 is an incremental update that won’t affect any games or gamers in the near future."

Nej.

Han skriver att det är en stegviss uppdatering som inte kommer att påverka några spel eller spelare i den närmaste framtiden. När den är nämner han inte, att han dementerar dess använding gör han inte heller. Vad jag tolkar det som är att den närmaste tiden så får vi inte se några spel som kommer att uttnyttja de funktioner/möjligheter dx10.1 har att erbjuda. Vilket är rimligt. Inte att han bojkottar den.

Permalänk
Citat:

Nej.

Han skriver att det är en stegviss uppdatering som inte kommer att påverka några spel eller spelare i den närmaste framtiden. När den är nämner han inte, att han dementerar dess använding gör han inte heller. Vad jag tolkar det som är att den närmaste tiden så får vi inte se några spel som kommer att uttnyttja de funktioner/möjligheter dx10.1 har att erbjuda. Vilket är rimligt. Inte att han bojkottar den.

Eftersom vi inte bara måste vänta på SP1 till Vista utan även att spel utvecklas för DX10.1 från start så kommer atis senaste kort att vara gamla i gamet innan de kommer till full användning. Räkna med minst 1 år innan DX10.1 spel kommer. Räkna med minst 3 år innan spel som kräver dx10.1 kommer. Se bara på dx10. Det har funnits i ett år men inte fasiken finns det spel som fullt ut utnyttjar tekniken.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Så sant, men nån måste ju ta första taget för att föra utvecklingen vidare och låta utvecklare eller vem nu att testa och hålla på med en ny standard/möjlighet med kompatibel hårdvara.

Men jepp, inget större försäljnings argument i dagsläget.

Permalänk
Medlem

njae eller ?

för det finns folk som köper det som ser bäst ut..

precis som någon sa.. 9200 är bättre än x800...

typ samma som dx10 dx 10.1

det sisstnämnda ser ju bättre ut..

så dom kanske har börjat o rickta sig imot dumma folk som inte förstår ricktigt?

försäljningsknep?

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk

När kommer DX10.2 och vad är det för nyheter i den versionen?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Det vet ingen (av oss iaf) sthlmskille82.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Microsoft försökte väl bara förklara att det inte är något speciellt med dx10.1, det kommer endå inte krävas på länge. För amd hypade det kanske lite för mycket, crytek och nvidia var rädda att folk skulle tro att det de skulle förlora kunder till ati istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47

...
det sisstnämnda ser ju bättre ut..

så dom kanske har börjat o rickta sig imot dumma folk som inte förstår ricktigt?

försäljningsknep?

Sådana som inte förstår hur man ska stava rätt eller?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Inte bra att sånna här gamla trådar med dumheter ligger kvar när vi nu vet att dx10.1 är ett defenitivt plus för amd. Det största försäljningsargumentet för 38xx mot 8800gt är ju dock den bättre prestandan per pris som 38xx ger.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123

Sådana som inte förstår hur man ska stava rätt eller?

eller dom som inte har något annat för sig, än att tracka ner på dom som inte bryr sig om det svenska språket så mycket?

är nöjd med den svenskan jag kan...

är lika nöjd med den engelskan jag kan.. lika så tyskan jag kan prata. och lika så japanskan jag kan med.

vad kan du?

tracka ner på dom som inte är svenskar? eller dom som kanske har dyslexi..

lill killen ett tips till dig ifrån mig.

väx up!

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Inaktiv

Hahah vad mycket man ska höra! "misstag" att stödja en ny teknik är lite absurt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
eller dom som inte har något annat för sig, än att tracka ner på dom som inte bryr sig om det svenska språket så mycket?
är nöjd med den svenskan jag kan...
är lika nöjd med den engelskan jag kan.. lika så tyskan jag kan prata. och lika så japanskan jag kan med.
vad kan du?

tracka ner på dom som inte är svenskar? eller dom som kanske har dyslexi..

lill killen ett tips till dig ifrån mig.

väx up!

Gällande dyslext www.kattmodell.se

dx10.1 finns idag inte till spel, om det patchas in så spelar det ingen roll för tex 8800GT ägare då spelen kör dx10 alldeles utmärkt.

Sedan finns det inga spel med enbart dx10 kod?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Hahah vad mycket man ska höra! "misstag" att stödja en ny teknik är lite absurt.

Ja, det är precis som nVidia när de hade "övertaget" med kort som klarade DX9c, när inte ATi hade det, så det var alltså ett misstag av nVidia att stödja DX9c Logiskt eller?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Det största försäljningsargumentet för 38xx mot 8800gt är ju dock den bättre prestandan per pris som 38xx ger.

Huh? har jag missat något?
Sist jag titta runt körde 8800gt sönder 38xx. Men nått har hänt!?

Nyfiken, inte kritisk!

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.