Söker spel typ Oblivion

Permalänk

Söker spel typ Oblivion

Hej...

Söker spel i stil med Morrowind/Oblivion/Gothic etc, dvs single player o stor värld att springa runt o göra vad som mig faller in... några tips? Det behöver inte vara purfärskt...

Permalänk
Medlem

Two Worlds? Det har fått en hel del kritik, men jag tycker att det är bra... Särskilt efter patcherna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera Two Worlds, borde vara olagligt med så mycket skräp som det har i sig.
Däremot så kan jag tänka mig att du kommer gilla NWN2 och NWN2: Mask of the betrayer, det är inte lika öppet men så otroligt bra gjort och story'n är verkligen lång, så det ger många goda speltimmar ... eller speldagar totalt ^^.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Det är något speciellt med känslan i Morrowind och Oblivion, de är att jämställa med en söndag med riktigt bra melankolisk jazzmusik, ungefär samma känsla. Apskönt helt enkelt men med lite hjärtasmärta, detsamma går att hitta i de gamla SNES-liren Zelda - a link to the past och t.ex. Secret of Mana. Det finns inget annat nytt spel som riktigt uppnår det vad jag vet, jag har vänt uppochner på varenda sten i Two Worlds och The Witcher men inte hittat vad jag söker.

Någon mer som hajar vad jag yrar om?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

tyckte Two Worlds va kasst:P

testa Neverwinter Nights 2

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Älskade Two Worlds, på vissa sätt är det bättre än Oblivion tycker jag. Det känns som en blandning av Gothic spelen och Oblivion.

Men skulle inte säga att NWN2 är likt Oblivion på ngt sätt, även om det är ett ruskigt bra spel.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det är något speciellt med känslan i Morrowind och Oblivion, de är att jämställa med en söndag med riktigt bra melankolisk jazzmusik, ungefär samma känsla. Apskönt helt enkelt men med lite hjärtasmärta, detsamma går att hitta i de gamla SNES-liren Zelda - a link to the past och t.ex. Secret of Mana. Det finns inget annat nytt spel som riktigt uppnår det vad jag vet, jag har vänt uppochner på varenda sten i Two Worlds och The Witcher men inte hittat vad jag söker.

Någon mer som hajar vad jag yrar om?

Morrowind kan jag hålla med om, Oblivion saknade den den magiska känslan som gjorde Morowind så bra.

Permalänk
Medlem

Finns helt enkelt inget bättre än Oblivion som ett "sådant" spel då jag inte har spelat Morrowind, har sökt så mycket och det närmsta jag har kommit är NWN2 helt enkelt :p.. Kotor2 ligger precis efter på listan... ne nu blev jag sugen på Kotor3 :(.
*Bränner upp delen där Two Worlds fragmenterna finns på hårddisken!*

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Morrowind kan jag hålla med om, Oblivion saknade den den magiska känslan som gjorde Morowind så bra.

Morrowind är absolut bättre i sin helhet om man bortser från det grafiska. Men det finns ändå något där i Oblivion, något som säger att världen är mycket större och ogreppbar än det man ser, vilket lämnar plats för fantasi. Men detta var mycket bättre utfört i Morrowind, helt klart, och det är nog därför det känns mer magiskt. Om de bara hade fixat snygga rörelser vid gå/hopp/strid så man inte kände sig som en pinne så hade jag fortfarande suttit med båda liren antagligen.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk

The Witcher är mitt förslag

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

The Witcher är så himla strängt, man kan för fasiken inte ens hoppa i spelet! Så nej, det är en bra tidsdödare men verkligen inte något i klass med Oblivion och dylikt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls II: Daggerfall

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med save. Finns inget RPG spel som fångat den atmosfären och frihetskänslan som OBlivion ingett. OVh alla dess moddar som kom till..mums. Fortfarande bland top10 rankade spel i min värld.

Har dock inte spelat morrowind, kanske ska ge mig på det nu när RPG fronten ser fattig ut

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du tycker om fallout 1 & 2 spelen, jag gillar dom skarp. Kanske inte riktigt samma som Eldar scroll spelen men ändå spel värda.

Och för att komma ditt jag skulle. Hur tror ni Fallout 3 kommer bli, nu när bethesda har tagit hand om utvecklingen som också har arbetat med Eldar scroll spelen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skeden H
Vet inte vad du tycker om fallout 1 & 2 spelen, jag gillar dom skarp. Kanske inte riktigt samma som Eldar scroll spelen men ändå spel värda.

Och för att komma ditt jag skulle. Hur tror ni Fallout 3 kommer bli, nu när bethesda har tagit hand om utvecklingen som också har arbetat med Eldar scroll spelen?

jag rekommenderar också Fallout 1&2 varmt, underbara spel.. trots sina buggar ^^

och personligen tror jag Fallout 3 kommer bli ett roligt spel, men det kommer inte bli ett _Fallout_.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Jag kan rekomendera Gothic 3. Mycket trevligt spel även om grafiken är väldigt ooptimerad. Det har patchats några gånger så det är mer spelbart.

MVH
Marabou

Permalänk
Medlem

Skulle vilja säga mig att det inte finns nått sånt spel som har samma status som oblivion iaf. Är ett fint spel, allt utom att vakterna vet att man har gjort nått dåligt över hela världen. ^^

"Oh Snap!"

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesseman
Skulle vilja säga mig att det inte finns nått sånt spel som har samma status som oblivion iaf. Är ett fint spel, allt utom att vakterna vet att man har gjort nått dåligt över hela världen. ^^

"Oh Snap!"

Det fixar du till med lite fina moddar, det finns en hel del som just förändrar hur vakter uppfattar ens styggelser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesseman

"Oh Snap!"

Det är väl inte så konstigt? Brevduvor flyger snabbare än hästar springer!

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
The Elder Scrolls II: Daggerfall

Jag har försökt, men det vägrade fungera ordentligt på datorn Missade det på tiden när det begav sig... men man har ju drömt iväg nångång, hörde t.e.x att det ska ta -2 v e c k o r- o knalla från ena hörnet av kartan till det andra

Tack för tipsen alla, ska väl lyckas hitta nåt o ta tag i under vintermörkret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Älskade Two Worlds, på vissa sätt är det bättre än Oblivion tycker jag. Det känns som en blandning av Gothic spelen och Oblivion.

Men skulle inte säga att NWN2 är likt Oblivion på ngt sätt, även om det är ett ruskigt bra spel.

Om inte gothic 3 hade varit aningens buggigt (höhö) så hade det ju varit så mkt bättre än både two worlds och oblivion. Two worlds är förövrigt bland det konstigaste jag testat. Det va ju varken kul eller beroendeframkallande. Bara konstigt. Att kontrollera en hästen är som att köra bilspel på mobiltelefonen.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
The Witcher är så himla strängt, man kan för fasiken inte ens hoppa i spelet! Så nej, det är en bra tidsdödare men verkligen inte något i klass med Oblivion och dylikt.

Det var precis min tanke med när jag började lira det.. Men man kommer riktigt in i story:n efter ett tag, gillade spelet skarpt till slut,

så, go for it!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
[B}Att kontrollera en hästen är som att köra bilspel på mobiltelefonen. [/B]

Oh herregud vad det fick mig att skratta :p!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Jag kan rekomendera Gothic 3. Mycket trevligt spel även om grafiken är väldigt ooptimerad. Det har patchats några gånger så det är mer spelbart.

MVH
Marabou

Spelar spelet just nu med Community patch 1.6 som förbättrar prestandan bättre även om det laggar lite grand fortfarande. Jag älskar spelet men hatar att dom inte optimerat spelet bättre

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64