Hårdvara på Dreamhack

Permalänk
Melding Plague

Hårdvara på Dreamhack

Likt tidigare Dreamhack-event finner vi en stor mängd med utställare. Många kommer hit och visar upp produktnyheter och deras övriga sortiment. Allt från smartphones till monstergrafikkort finns att beskåda i montrarna. Vi har tittat närmare på vad några av de uställare som finns här har att visa.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Kul att de iaf satte nytt rekord, tycker det är lite udda att de ska hända på just denna typen av events...

Permalänk
Medlem

En brutal överklockning helt klart Kul att de tog rekord Congratz

Edit: Jul-smilies

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Språkpolisen:
"formulet-simulator" wtf?
Formula 1 (engelska) = Formel 1 (svenska)

Annars en bra artikel

Permalänk
Medlem
Citat:

Den här lösningen kan man ansluta till sin vattenkylning och på så sätt få ner temperaturen cirka 20 grader celcius. Vill man även använda sig av fläkten faller temperatuten ytterligare cirka 5 grader.

Tillåt mig småtveka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Radeon HD 8000-serien

Ska det inte vara 3800-serien?

Tack för den fina artikeln annars Alltid en rolig läsning.

Permalänk
Medlem

Det här med spatial view låter ju intressant, är det något man måste prova på själv för att uppleva fenomenet, eller går det att hitta videoklipp tex?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

wooh
yeah irl jul smile, när kommerXmas till wow måntro:D

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

De är... 3d-skärmar helt enkelt. Såg det på en teknikmässa, då var det dock en TV från Philips. Det var nån liten demofilm som loopade - en kille slog en golfboll mot en, och det var sjukt läskigt... Golfbollen kom närmare och såg ut att flyga ut ur skärmen. Så om de implementerar det i spel... Man kommer hamna på psyket efter en vecka ^^

Nackdelar? Det fungerar bara om man är rakt framför

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem

såg när dom körde most wanted på en sånn där skärm och det såg bara konstigt ut, måste man ha glasögon-grejjs kanske? Bara läst kommentarerna nu .

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Teorin med "3d" skärmar är att man har visar bilden i flera lager med avancerade filter, på så sätt bildas det djup så att bilden upplevs som 3d om man sitter på precis rätt ställe. Eftersom ögonen sitter en bit ifrån varrandra så ser dom en bild var och hjärnan sen sätter ihop dom och voila så är det "3d".
Så fick jag det förklarat för mig allafall när de var i farten på TV fronten, vet inte säkert om det är samma sak med dessa skärmar men det låter snarlikt allafall.

Hoppas dom löst problemet med att många blir illamående av att kolla på dem bara, annars får de väl skicka med spypåsar i kartongen

Aldrig livet att jag skulle ge 10papp för en rutten 19 tummare med en tveksam fake 3d, men kul att se att dom jobbar på saken allafall... ge det några år så visst, mycket möjligt att dom får till det, men inte än

Permalänk
Medlem

3d skärm

Såg inte mycket 3d i de skärmarna, såg lite suddigare och grynigare bild... Någon mer som upplevde detta?

Permalänk
Medlem

Sett ett par filmsnuttar på "3d"liknande skärmar på nätet och de är riktigt riktigt häftiga, där man rör sig i sidled framför skärmen så ser man runt saker i bilden, förstod tyvärr inte alls hur det var möjligt?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
såg när dom körde most wanted på en sånn där skärm och det såg bara konstigt ut, måste man ha glasögon-grejjs kanske? Bara läst kommentarerna nu .

Nej asså idén med att ha 3D på skärmen är att man ska slippa glasögon. Men det kan ha varit att du såg skärmen från en sned vinkel.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem

Re: 3d skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrSvamp
Såg inte mycket 3d i de skärmarna, såg lite suddigare och grynigare bild... Någon mer som upplevde detta?

Ajjemen, instämmer helt.

Nej jag stog precis framför skärmen. Var inge vidare fint iaf. Däremot såg jag några andra riktigt sjukt bra plattskärmar! Var snabb som en crt skärm fast mycket finare bildkvalite!!! typ "Pg91L" eller vad det var för bokstäver. Aningen trött nu;)

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det var detta jag menade i tidigare inlägg, jag vet att jag har sett filmsnuttar på dessa skärmar, är det ingen annan som har det?
Det var på tekniknyheter på nån hemsida för några månader sedan...

http://www.patentstorm.us/patents/6307585-description.html

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Det var detta jag menade i tidigare inlägg, jag vet att jag har sett filmsnuttar på dessa skärmar, är det ingen annan som har det?

3D-skärmarna funkar så att filtret gör att ex. vänster öga kan se vissa pixlar men inte höger öga. Att få detta på film undrar jag isf hur man lyckas med

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem

Iaf. det jag menade var skärmar som ändrar perspektiv på bilden beroende på var du befinner dig framför skärmen.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Var där o kolla på dem, men jag tyckte det var mest störigt. Tog väl ca 10 sekunder innan ögonen blev riktigt irriterade på det...

Permalänk
Medlem

är det någon som vet ungefär det skulle kosta att lacka om chassit så dära.. fast i annat mönster då.. orkar inte gravera.. och om ni inte vet.. bara dra iväg med en gissning .. men var seriös

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Kul o se att 3d skärmar börjar komma mer o mer, vill verklige ha en sån bara för att.

Men överklockade gtx och ultra lär ju knappast sälja sådär super nu i och med dom nya korten som är ute och som kommer.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

hehe, sitter en här bakom mej med en full hd 32" med: 2 raptor hdd, 2 8800GT, Quad Extreme m.m och lirar crysis och mer, ser rätt bra ut=)

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Låter ganska dumt när man frågar efter filmklipp av 3d-skärmar tycker jag. Om man inte själv har en 3D-skärm så kan man ju ändå inte se effekten, lite som när de på TV vill göra reklam för HDTV, i en SDTV (de kan ju aldrig visa skillnaden, eftersom skärmen det visas på ändå inte har högre upplösning än referensen).

Jag tycker det nästan krävs att man går över till 3D det närmsta deceniet om man vill fortsätta driva marknaden frammåt. Hög upplösning och låg responstid i all ära, men det är ju ingen större mening med jättestora skärmar om man ändå måste sitta långt bort från dem för att få en bra överblick, och höjer man upplösningen på mindre skärmar så upplever ju ögat ändå knappt skillnaden mer. Responstiden är redan så låg att det gör väldigt liten skillnad om den förkortas mer också, det är väl mest bara färgåtergivning och svärta i platta skärmar som man har kvar att perfektera (samt möjligen ännu tunnare skrämar) innan det lär krävas nåt mer revolutionerande om man vill fortsätta sälja nya skärmar även i framtiden.

Permalänk

Tommy_H:

Kul för dig att du har en bra rigg. Skryta om det kan du göra på andra forum/trådar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HellDildo
Tommy_H:

Kul för dig att du har en bra rigg. Skryta om det kan du göra på andra forum/trådar

Sa han att det var hans "rigg"? Nej han sa att det sitter en bakom honom som har "riggen" han beskrev.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
är det någon som vet ungefär det skulle kosta att lacka om chassit så dära.. fast i annat mönster då.. orkar inte gravera.. och om ni inte vet.. bara dra iväg med en gissning .. men var seriös

På en höft från 15 hundra till 5 tusen kanske. Det beror ju lite grand på vem som gör det och om han eller hon kan tänka sig att göra det hela mer eller mindre gratis förutom material kostnaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
hehe, sitter en här bakom mej med en full hd 32" med: 2 raptor hdd, 2 8800GT, Quad Extreme m.m och lirar crysis och mer, ser rätt bra ut=)

Jag har aldrig varit på Dreamhack, men hur går det här ihop med reglerna om max 275W?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk

Ursäkta mitt inlägg: under denna rubrik skall man kunna refrerera olika penisförlängare på dreamhack. My Bad....

Permalänk
Medlem
Citat:

Den här lösningen kan man ansluta till sin vattenkylning och på så sätt få ner temperaturen cirka 20 grader celcius. Vill man även använda sig av fläkten faller temperatuten ytterligare cirka 5 grader.

Öö, nej?
Hur kan kortet bli 20 grader varmt med vattenkylning om man inte har minusgrader hemma? Kortet kommer ju alltid vara varmare än vattnet som kyler det och vattnet borde ju vara varmare än 20 grader, speciellt med ett Geforce 8800 GTX inkopplat.
Sedan att en fläkt på ett redan vattenkylt grafikkort skulle sänka tepen ytterligare 5 grader är ju väldigt troligt... speciellt om grafikkortet är i rumstemp redan

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com