Nvidia lanserar Geforce 8800 GTS 512 MB den 11 december

Permalänk
Medlem

Smart av Nvidia, jag hade gjort likadant, många av de som väntar på GT kommer att lägga ut mer o köpa GTS. Mer pengar till nvidia

Jag håller mig och väntar på 1gb modellen iaf..!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Smart av Nvidia, jag hade gjort likadant, många av de som väntar på GT kommer att lägga ut mer o köpa GTS. Mer pengar till nvidia

Jag håller mig och väntar på 1gb modellen iaf..!

Håller med till 100%. Hoppas verkligen att 1gb modellen. Tycker fortfarande amd har ökat sina chanser med sin 38xx serie. Fast man undrar fortfarande när ska de komma ut med något high end?? De måste ju komma upp med något nu inte bara ligga 2:a.

Permalänk
Medlem

Det värsta är att Nvidias ersättare till GTX/Ultra ryktas inte dyka upp förrän i Q2 2008

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
Håller med till 100%. Hoppas verkligen att 1gb modellen. Tycker fortfarande amd har ökat sina chanser med sin 38xx serie. Fast man undrar fortfarande när ska de komma ut med något high end?? De måste ju komma upp med något nu inte bara ligga 2:a.

AMD/Ati arbetar förstås på en ny kärna, som ryktas bli multicore..
RV670 är bara en refresh av R600

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Lite av en besvikelse, jag trodde att prestandaskillnaden till 8800GT skulle vara större.
Att fläkten var tystare var i alla fall bra.
Det som kommer att avgöra hur attraktivt det blir, är förstås också priset.
Men dom som lyckats får tag på ett 8800GT, behöver nog inte ligga sömnlösa över att dom inte köpte detta i stället.

Ser inte yber ut men det drar ifrån ett överklockat GTX och är väldigt nära ett överklockat Ultra. Men så klart är tweaktowns tester udda som vanligt. Därför väntar man på Anandtech och de övriga prestanda sidorna:

http://www.tweaktown.com/articles/1234/18/page_18_benchmarks_...

Det är bara en refresh och så mycket skiljer det inte hårdvarumässigt att det skulle lyftast 30% utan 10% stämmer bra. Detta är också de första testerna och jag väntar så klart på Anandtech, Hexus, Bjorn3d, Xbitlabs tester.

8800GTS 512 kommer till 99.9% att bli en hardlaunch. Ni kan väl inte seriöst tro att Nvidia och GPU tillverkarna sitter och lyssnar på min musik på min hemsida right? 8800GT's paperlaunch beror ju så klart endast på 8800GTS 512.

U'll c.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Någon som vet om man kan ha 3 eller 4 GTS 512? går tydligen inte met GT kortet men det går med GTX och Ultra. Hittar ingen info om detta, någon som vet??

Kommer SP 3 till XP att ha stöd för direct x 10?

Permalänk

jag har en fråga ;D

om man nu har en kontakt i USA som köper kortet till en och sen skickar det till sverige kommer dom då ta massa frakt/skatt etc för att det ska bli samma pris eller dyrare. Eller kan man skicka det frakt fritt på mgt sätt för min polare köpte ett ps3 från USA för 3.5k och betalade ingen frakt men då fick han det som en "gåva" och då kanske dom som skickar betalar frakten ? bara undrar för det skulle man kunna spara 1000-500 kr på

Visa signatur

CPU| Ryzen 9 5900x MoBo| ASUS ROG STRIX B550-F Ram| Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) Ryzen GPU| 2080Ti Strix OC Storage| 2x M.2 ssd samsung 960 1x 500gb 1x 250gb 1x500gb samsung 750 evo 1x6tb hdd baracuda Cooler| Kraken x62 PSU| Corsair RM750X 750W v2
Display|Asus ROG Swift PG278QR ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Det är intressant att jag ska krävas på en motivering till varför man inte behöver detta kort. Samma personer häver ur sig att det är helt onödigt med ett tangentbord som Optimus och vägrar inse att det kanske finns folk som har använding för det.

Men tack alla för att ni bekräftade mina farhågor om en otrolig trångsynthet på Swec

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Det är intressant att jag ska krävas på en motivering till varför man inte behöver detta kort. Samma personer häver ur sig att det är helt onödigt med ett tangentbord som Optimus och vägrar inse att det kanske finns folk som har använding för det.

Men tack alla för att ni bekräftade mina farhågor om en otrolig trångsynthet på Swec

Kanske lite skillnad på en tangentbord för 10-15k och ett högpresterande grafikkort för ~3000? Menar, ska du tjacka ny dator om en månad då är ju ett 8800gts eller 8800gt bra pris/prestanda på.

Finns säkert dom som har nytta av ett optimus men det är fortfarande jäkligt dyrt.

Visa signatur

e6400, p5b, corsair 5300 2gig, asus 7950 gt, samsung spinpoint 320gb, cooler master cavalier 3, hiper 530w, scythe ninja , zalman vf900-cu

Permalänk
Medlem

Blev lite besviken på prestandan men om man klockar det lite lär det ju spöa ultra. Förhoppningsvis, vill ha nåt som spöar ultra så det håller ett tag.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

när kommer 1GB modellen och hur mycket mer kommer det kosta? tycker ni att jag ska avbeställa mitt GT som kmr den 19:e december (beställde 29:e oktober) och köpa ett GTS istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Blev lite besviken på prestandan men om man klockar det lite lär det ju spöa ultra. Förhoppningsvis, vill ha nåt som spöar ultra så det håller ett tag.

Ultra klockar fint de också så det blir nog svårt för 8800GTS att komma ikapp ändå. Sen är ju det intressanta med dessa kort hur de presterar i höga upplösningnar med höga grafikinställningar och då har nog Ultra en fördel.
Men hur som helst är inte ett Ultra tillräckligt billigt så det motiverar köp ändå.
8800GTS är ett mycket fint kort, speciellt när det kommer till högre upplösnignar om man jämför mot 8800GT som ger upp ganska ordentligt. Men mästaren om man struntar i pengar är nog fortfarande Ultra.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

8800GTS kommer inte ens finnas i samma dåliga kvantitet som GT utan kommer vara Ännu svårare att få tag på. Lanseringen är 11 December men det är först 11 Januari det kommer finnas mer än 100st moduler i Norden...

Nvidia är klockrena - två kort med G92-kretsen, tillgången är obefintlig och tillverkarna vågar inte köpa in några chip pga. den ryktade prissänkningen på G92.

Hoppas inte på för mycket.

Citat:

Men så klart är tweaktowns tester udda som vanligt. Därför väntar man på Anandtech och de övriga prestanda sidorna:

Det är inget fel med Tweaktowns tester, till skillnad från många andra är det riktigt väl utförliga med både bilder och information om paket, kort, prestanda, ljud och energikonsumtion.

Permalänk
Medlem

Njäh..väntar på GTS 1gb eller 9800 serien...sitter ju redan på GT så det känns ju inte lönt o byta till GTS när alla spel (förutom crysis då) flyter helt felfritt.

Men den lilla skillnaden i crysis är ju heller nappast värd..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Njäh..väntar på GTS 1gb eller 9800 serien...sitter ju redan på GT så det känns ju inte lönt o byta till GTS när alla spel (förutom crysis då) flyter helt felfritt.

Men den lilla skillnaden i crysis är ju heller nappast värd..

Vilken upplösning kan du köra på och vad för grafikinställningar i Crysis?
Laggar det något osv?

Jag ska nämligen köpa ett GT eller GTS speciellt till Crysis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fect
när kommer 1GB modellen och hur mycket mer kommer det kosta? tycker ni att jag ska avbeställa mitt GT som kmr den 19:e december (beställde 29:e oktober) och köpa ett GTS istället?

Permalänk
Medlem

Hört att den skall släppas idag, någon som sett var den säljs? Hittar en del på prisjakt, men ingen som har någon i lager verkar det som

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Njäh..väntar på GTS 1gb eller 9800 serien...sitter ju redan på GT så det känns ju inte lönt o byta till GTS när alla spel (förutom crysis då) flyter helt felfritt.

.

Kompis fick sitt gts idag.
och ja, GT eller GTS är hugget som stucket.

Byter gör man vid en stor förbättring dvs typ dubbla prestandan

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)