Permalänk
Robot

NZXT HUSH Vattenkylt

Här är mitt enkla datorsystem.

Fakta om den:
Chassi: NZXT Hush
Moderkort: Abit ip35 pro
Grafikkort: Ati Radeon x1900 Pro 512mb vatten kylt
CPU: Intel Core2 Duo E2140 (klockad till 2,9GhZ)
CPU Kylning: Alphacool NexXxoS XP light CPU block
Nätagg :Tagani-Xeye 420W
HDD: 2st Samsung SP2504C 250GB SATA-II @ Raid 0
RAM: Patriot Extreme Performance DDR2 4x1gb 4GB
DVD brännare: Nec AD-5170A 16x Bulk SATA
(Windows Vista Home Premium 64bitars)

Vatten kylningen:
Alphacool AP910 Centrifugal-pump
Alphacool NexXxoS XP light, CPU block
Tank Cape corp AGB2 Resvervoar
Radiator Black ICE GT Stealth - 120

Dreamhack summer 2008 nästa.

så här så den ut innan vatten kylningen kom i
http://www.sweclockers.com/album/?id=1257

Bättre processor kommer imon kort.

Besök albumet: NZXT HUSH Vattenkylt av tnplanet

Permalänk
Avstängd

FIn fint! 10 p

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
FIn fint! 10 p

Tackar

Permalänk
Medlem

Alltid kul med vattenkylning men du borde värkligen göra något åt kabeldragningen. Vilken temp får du på cpu & gpu?? Använder du bara en 120-radiator?? Låter lite klent men antar att det fungerar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Alltid kul med vattenkylning men du borde värkligen göra något åt kabeldragningen. Vilken temp får du på cpu & gpu?? Använder du bara en 120-radiator?? Låter lite klent men antar att det fungerar.

ja kabeldragningen ska fixas så fort jag får tid över. CPU med coretemp får ja 38-44 grader på max belastning och gpu ligger på 39 enligt ati tool.jap radiatorn är bara 120.
radiatorn räcker men hade fått ner tempen ännu mer med en större. där är bra drag i min pump effekten på pumpen är 27w så vattnet går fort runt så de kyler på rätt bra tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tycker mest om din fantastiska fina bagrundsbild på jesterhead!

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palle06
Tycker mest om din fantastiska fina bagrundsbild på jesterhead!

Yes They Rawk!

Permalänk
Avstängd

yar! in flames insta 10p

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag har också ett Hush, ska vattenkyla det när jag har råd, synd bara att det är lite dåligt med utrymme för radiatorer... "/
Men finfint dock Ett galleri kommer upp på min när jag har sågat i mitt... (blir nog till sommaren så ni får nog vänta lite)

Visa signatur

C2D 2,7ghz (OC från 1,8) 2gb pc6400, 250gb seagate, GF8800GTS 320mb | Canon Eos 400d, Sigma 28-300/3,5-6,3

Permalänk

Snyggt som fan In flames rules

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neZE
Jag har också ett Hush, ska vattenkyla det när jag har råd, synd bara att det är lite dåligt med utrymme för radiatorer... "/
Men finfint dock Ett galleri kommer upp på min när jag har sågat i mitt... (blir nog till sommaren så ni får nog vänta lite)

okok ja chassit e kompakt med vatten kylningen man får sätta radiatorn bak på lådan eller uppe på. jag borrade hål bak i lådan och skruva fast radiatorn där.det va kul att bygga de i hush blir riktigt bra tycker ja. skicka gärna en bild på ditt hush chassi skulle va kul och se hur du gjort med din kabel dragning

Permalänk
Medlem

ÅÅ det är så fint det chassit, vill åxå ha ett sånt:( men det får väll bli ett sånt efter jul:)

Permalänk

10p för skrivbordsbakgrunden! \,,/

Visa signatur

Amd Ryzen 5 3600 | Sapphire Radeon 5600 xt Pulse| 16gb |Corsair Carbide Spec-05

Permalänk
Medlem

Vad använder du för GPU block?

På bilden ser man att CPU-blocket är i koppar. GPUn har en mer "silver/metallic" färg. Det kan ju endå vara koppar men om det inte är det så bör du tänka på att ha samma material i samtliga delar. Annars blir det, på sikt, strul med korrosion.

Annars ser det bra ut. Jag är själv sugen på h2o kylning.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements
- Demon's Souls Remkae
- Bloodborne
- Elden Ring
- Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabz
Vad använder du för GPU block?

På bilden ser man att CPU-blocket är i koppar. GPUn har en mer "silver/metallic" färg. Det kan ju endå vara koppar men om det inte är det så bör du tänka på att ha samma material i samtliga delar. Annars blir det, på sikt, strul med korrosion.

Annars ser det bra ut. Jag är själv sugen på h2o kylning.

GPU är i alu. på sikt de måste gå riktigt långt tid om de ska bli korrosion plus att ja har glykol i vattnet för att förebygga korrision.

ja med vatten kylning behöver man inte oroa sig för höga temperaturer i alla fall