Permalänk
Medlem

Trummtråden!

Med tanke på gitarrtrådens populäritet, så borde det ju även finnas en trummtråd!

Vad har ni för set?

Jag har ett silver sparcle Gretsch Catalina Club Jazz, som jag inte har spelat på än, för replokalen är inte färdigbyggd.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det enda jag har i trumväg är en trumstock som trummisen i Trivium kastade ut på The Black Crusade.

Permalänk
Medlem

Har ett Pearl Export Inget höjdarset, men vafan. Har en master class puka som jag fick till samma pris som en export bara för att de inte hade den inne

Cymbaler kör jag Zildjian, tycker de har det sound jag vill ha. Kör faktiskt med original-riden från när jag skaffade exportsettet, den låter rätt najs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Det enda jag har i trumväg är en trumpinne som trummisen i Trivium kastade ut på The Black Crusade.

Det heter trumstock, inte trumpinne. Finns ingenting som heter trumpinne.

Har sålt mitt nya Tama set, men behöll min dubbelpedal.

Dubbelpedalen är en Iron Cobra Rolling Glide, den går som en AK-47:a! Den mest hållbaraste pedalen på marknaden.

Sen har jag också en Paiste Dimension 19" Power Crash, som jag fick av Jukka Nevalainen (Nightwish) signerad av alla i bandet. Den är...fin!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo

Har sålt mitt nya Tama set, men behöll min dubbelpedal.

Dubbelpedalen är en Iron Cobra Rolling Glide, den går som en AK-47:a! Den mest hållbaraste pedalen på marknaden.

Sen har jag också en Paiste Dimension 19" Power Crash, som jag fick av Jukka Nevalainen (Nightwish) signerad av alla i bandet. Den är...fin!

Iron cobra är fan inte fel... Riktigt trevligt dubbeltramp. Du spelar inte på den crashen va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bamsefar
Iron cobra är fan inte fel... Riktigt trevligt dubbeltramp. Du spelar inte på den crashen va?

Nej, den ligger kvar inpackad i bubbelplast och kartonger på kylen. Väldigt rå ljud i den. Som en blandning mellan Paiste 2002 och Paiste Rude.

Visa signatur

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, den ligger kvar inpackad i bubbelplast och kartonger på kylen. Väldigt rå ljud i den. Som en blandning mellan Paiste 2002 och Paiste Rude.

Okej, jag har inte så stor koll på paiste. Tycker om turkiska cymbaler, istanbul, bosphorous osv...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det som står löst i replokalen:) :

Och sen det som vi har uppställt:

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Själv kör man på addictive drums, väldig bra plug in måste jag säga:D

Visa signatur

Brudar är skit!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Såpass, det lät ganska maffigt med trumstock.

Permalänk
Medlem

Min f.d. trumlärares nyinköpta trumset. Pearl Reference.

Visa signatur

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Min f.d. trumlärares nyinköpta trumset. Pearl Reference.

http://img98.imageshack.us/img98/2272/bild002fli8.jpg

Trevligt! Sjukt fin lack också, vet du vad den kallas?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bamsefar
Trevligt! Sjukt fin lack också, vet du vad den kallas?

Sparkle *unknown* ? Egentligen är jag inte ett stort fan av Pearl, men dock gillar jag Session och Reference.

Är mer inne på Tama och Yamaha.

Är inte heller ett stort fan av sparkle finishar, mest trämönster som denna: http://namm.harmony-central.com/SNAMM05/Content/Tama/PR/SE722...

Visa signatur

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Använder ett Pearl ELX live, älskar baskaggen, men måste ha mig en ny virvel. Hemma kör jag på ett Tama swingstar, duger till att basha på i alla fall. I replokalen står ett Pearl export, inte världens roligaste, men låter helt ok med Evans EC2 skinn.

Inte klar med cymbalerna än, men blir troligtvis Zildjian för hela slanten, har en A-custom mastersound som jag gillar.