S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk

Jag kommer inte ihåg så mkt förstår ni, det var i mitten av juli jag började spela. Sen crashade min dator i början av Augusti så jag har bara börjat spela nu igen. Kommer inte ihåg så mycket :S

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Stalker-game.se har ikväll (tisdag) mellan 19-20 en livechatt, där man kan ställa frågor om exempelvis kommande Clear Sky som kommer tas upp i deras podcast.
Allt som krävs är att man är registrerad hos dem för att kunna hoppa in i chatten. Kan vara intressant att träffa dem bakom sidan och få lite insiderinformation om vad som försiggår borta hos GSC.

Ni vet väl tex att Clear Sky kommer ha stöd för Dx10? Nåja, tänkte bara meddela detta så att ni inte missar något!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Jag visste att Clear Sky skulle stödja Dx10, men jag tror inte att jag kommer att vara hemma den tiden .

Kan man får se den informationen senare?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Måste man köra igenom hela spelet för att få ett annorlunda slut eller får man välja olika vägar nära slutet? Körde till dit man ej kunde gå nånstans utan att få strålning på sig, efter att man har hjälpt en liten grupp människor att ta dö på några Bloodsuckers som härjar i en liten by.

Har saven kvar, men spelet kraschar varje gång :/ Har köpt spelet. Förj*vligt irriterande det där med krascharna alltså. Kan nog bero på att jag fick saven från en polare som ville ha hjälp med att ta dö på de där Bloodsuckers i byn som jag nämnde ovan. Polaren hade laddat hem det.

Nån som vet hur jag kommer förbi kraschen när jag ska försöka ladda hans save? Vet ej om han hade några mods, o han kommer själv inte ihåg det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

för att få dom 2 olika goda bra sluten så måste man ha gjort vissa viktiga quests mot slutet och pratat med nån viktig person också men det var ju evigheter jag gjorde det så jag minns inte i detalj riktigt.

Edgren, dina saves kraschar nog för att spelet funkar inte om man laddar saves från en patchad version till en icke patchad eller tvärtom, förstår du om din polare köre senaste patchen och sparade då så måste du också patcha spelet så att det matchar.

Permalänk

Jag undrar vad är det som är svårt med att döda 3st Bloodsuckers. Felet ligger nog i patchen som HazZarD säger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
för att få dom 2 olika goda bra sluten så måste man ha gjort vissa viktiga quests mot slutet och pratat med nån viktig person också men det var ju evigheter jag gjorde det så jag minns inte i detalj riktigt.

Ah, okey

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Edgren, dina saves kraschar nog för att spelet funkar inte om man laddar saves från en patchad version till en icke patchad eller tvärtom, förstår du om din polare köre senaste patchen och sparade då så måste du också patcha spelet så att det matchar.

Okey, synd att de sparade filerna är så känsliga mot patchar :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Jag undrar vad är det som är svårt med att döda 3st Bloodsuckers.

Kan la säga att han inte är så värst svårskrämd

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Sätter strax igång, så ni inte missar det! http://www.stalker-game.se/chat/

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk

Vilken tid? Säg till!

Edit: Fan, missar det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har kört fast nu i stalker skulle gå till en "stash" och hämta info om en gubbe men var bara ammo och medkits i den.

och när man ska skydda mole mot vakterna hur fan ska man göra det han dör ju på ett skott och de är ju ton vis utav vakter.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Inaktiv

Kör med dator i sign. Spelade spelet lit när de släpptes men det var inte så jättebra optimerat. Antar att det är bättre nu efter alla patchar och moddar? Vet att man manuellt fick gå in o ändra om man ville ha mer bloom tex.

Vilka pathcar och mods ska jag köra med för att spelet ska flya på så bra som möjligt med datorn i min sign?

Permalänk

med datorn i sign så borde det rulla på ganska bra... jag har bara spelat det i ver. 1.0 då med system i sign fast bara 2gb RAM och ett 7950GX2 istället... jag körde med samtliga inställningar på max, med full AA, Bloom, etc...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Kör med dator i sign. Spelade spelet lit när de släpptes men det var inte så jättebra optimerat. Antar att det är bättre nu efter alla patchar och moddar? Vet att man manuellt fick gå in o ändra om man ville ha mer bloom tex.

Vilka pathcar och mods ska jag köra med för att spelet ska flya på så bra som möjligt med datorn i min sign?

Jag skulle säga version 1.0004 då de flesta moddar stödjer den versionen idag, vad jag förstått så är version 1.0005 nästan enbart för multiplayer.
Kika in http://www.stalker-game.se/filarkiv06.php för lista över de större rekommenderade moddarna som finns i dagsläget.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

save, okej tack för länken. Behvöer jag manuellt sitta o pilla i bloom och hdr osv för att få ut de? Och kan jag instalera 1.0004 direkt om jag precis isntalerat spelet. Eller måste jag isntalera alla patchar emellan?

Permalänk
Medlem

ingen som kan svara på mina frågor?

Visa signatur

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
har kört fast nu i stalker skulle gå till en "stash" och hämta info om en gubbe men var bara ammo och medkits i den.

och när man ska skydda mole mot vakterna hur fan ska man göra det han dör ju på ett skott och de är ju ton vis utav vakter.

Gå tillbaka till "stashen" och genomsök hela rummet och gärna bakom tavlan med, mole dör om man har otur... men det är inte avgörande för spelet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Gå tillbaka till "stashen" och genomsök hela rummet och gärna bakom tavlan med, mole dör om man har otur... men det är inte avgörande för spelet

'
jo jag klarade det man var tvungen att gå in i tunnlarna igen

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Orkar inte spela om allt, vart kan jag ladda ner savegames för 1.0.0.4 Jag var ungefär vid X11 labbet, så savefiler ugungefär därifrån vore guld.

Permalänk

Fan va tråkit!

Det är ju kul att spela om spelet, dessutom så tar det kanske en dag bara att komma till X11....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv

X11, menar ni då det sista underjordslabbet? Och spelet är ju sjuktligt roligt, bara ännu bättre att spela om det då.

Permalänk

japp de e den när man ska sänga av den stora "brain scorcher" den som blockar vägen till privjat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
japp de e den när man ska sänga av den stora "brain scorcher" den som blockar vägen till privjat

Struntade i det andra gången jag spelade, det var knepigt, men jag tog mig intill pripyat utan att stänga av den.
Och för övrigt vill säga att det riktiga slutet är fruktansvärt svårt att klara. med massa exo-snubbar i varje hörn.
En sak till, har det nya spelarläget kommit? När man kan traska omkring utan nåt huvudmål?

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

har ettpar små frågor kan man joina olika grupper om så vilka och vad för saker får man då?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
har ettpar små frågor kan man joina olika grupper om så vilka och vad för saker får man då?

Man blir vän med de man joinar och så får man deras standardutrustningar tror jag.

Patch 1.0005 är sämst Spelet kraschar hela tiden, och nu när jag kommit rätt långt in i spelet med sidoquester etc, så laddar jag min ENDA save i hela spelet, och får nu veta att den är korrupt
Detta är jag mycket upprörd över, nu tänker jag avinstallera alla patchar, för opatchat krashar spelet nästintill aldrig.

Permalänk

opatchat tycker jag funkar bäst...

och ja, ang. det "riktiga slutet" edt tog ett tag att ta sig till det efter det att man tackar nej till forskaren... men tur som man hade så hade jag M4an, uppgraderad med över 3000 uppgraderade kulor till (jag lirar med ryggsäcksmodden) samt CAW6-shootern (6-magasiniga granatkastaren)... det piskade deras stjärt hårt ^^,

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
opatchat tycker jag funkar bäst...

och ja, ang. det "riktiga slutet" edt tog ett tag att ta sig till det efter det att man tackar nej till forskaren... men tur som man hade så hade jag M4an, uppgraderad med över 3000 uppgraderade kulor till (jag lirar med ryggsäcksmodden) samt CAW6-shootern (6-magasiniga granatkastaren)... det piskade deras stjärt hårt ^^,

Var fick du M4 ifrån? Det finns väl inte en sån i spelet..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

1.0004 funkar bäst för mig - men då kör jag med ett antal moddar som fixar ett antal kända buggar...

1.0005 funkar inte med mina moddar så jag kör inte med den...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Var fick du M4 ifrån? Det finns väl inte en sån i spelet..

Det vapnet liknar en M4 för de okunniga.

Vet någon hur man tar sig in i Legosoldaternas bas? Ni som vet ver ingången är dvs. Går det ens att ta sig in?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det vapnet liknar en M4 för de okunniga.

Vet någon hur man tar sig in i Legosoldaternas bas? Ni som vet ver ingången är dvs. Går det ens att ta sig in?

Menar han TRs 301 ? Liknar lite grann med det är ett helt annat. Den heter ju LR - 300 i värkligheten, http://www.enemyforces.com/firearms/lr300.htm

På vilken karta ligger Legosoldaternas bas?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Menar han TRs 301 ? Liknar lite grann med det är ett helt annat. Den heter ju LR - 300 i värkligheten, http://www.enemyforces.com/firearms/lr300.htm

På vilken karta ligger Legosoldaternas bas?

Det är det roliga, den ligger inte på någon karta men man kan se att det är en passage dit som det är mellan olika ställen du vet. Och den vaktas av soldater med väldigt konstigt moddade vapen och kläder. Tjyvlyssnar man på vakterna pratar de om hur ingen får komma förbi. En jag känner som kan ryska hjälpte mig :).

Men det som blockar vägen är statiskt och går inte att påverka alls.

Kanske ännu en del av spelet som bara spärrats av? Som med fordonen, kanske det ligger kvar i koden? Om det nu fanns/finns överhuvudtaget dvs. Kanske det är en del av spelet som aldrig gjordes klart, eller ens påbörjades.