K850I Bästa kameramobilen???

Permalänk
Medlem

K850I Bästa kameramobilen???

Jag ska köpa en ny mobil och det enda jag är intresserad av, förutom att det går att ringa, är kamerafunktionen.

Jag tror jag har fastnat för SE 850I men tar gärna emot sympunkter och förslag på andra modeller.

Permalänk
Medlem

N82

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
N82

Vilken bra beskrivning till varför han ska just välja den mobilen .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Vilken bra beskrivning till varför han ska just välja den mobilen .

För att den är plastig.

Permalänk
Medlem

N82 verkar vara den bästa kameratelefonen just nu om man ser till de tester och jämförelser som finns på nätet.

K850 har en ok kamera, men om du hade tänkt spela in video också så går ju den bort direkt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.

Förstår dock inte vilken av dem som är plastig?

Ska gå och klämma lite på en N82:a så får vi se.

Vad menas med att K850:an går bort om jag ska spela in video, är den funktionen så värdelös på K850??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiro
Tack för svaren.

Förstår dock inte vilken av dem som är plastig?

Ska gå och klämma lite på en N82:a så får vi se.

Vad menas med att K850:an går bort om jag ska spela in video, är den funktionen så värdelös på K850??

Jag tycker att båda känns lite plastiga, men det är inget som stör på någon av dem.

K850 har dock fruktansvärt dåliga touchknappar...

K850 spelar in i 320x240 30fps, N82 640x480 30 fps, med högre bitrate.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Jag tycker att båda känns lite plastiga, men det är inget som stör på någon av dem.

K850 har dock fruktansvärt dåliga touchknappar...

/hulle.

Mina knappar är suveräna, har aldrig haft något problem med dem, dock så kan dem vara svår att vänja sig vid i början.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sway
Mina knappar är suveräna, har aldrig haft något problem med dem, dock så kan dem vara svår att vänja sig vid i början.

Får hålla med där, mina knappar funkar super också, men jag hade vilken dag som helst föredragit vanliga knappar.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Heheh var lite stressad när jag skrev mitt inlägg. N82 tar bäst bilder i dagsläget och är enligt mig den bästa luren just nu. Den är dock lite stor (smaksak) och lite plastig (inget som stör mig).
Hade dock valt K850 om den hade haft en vanlig baksida....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Medlem

Alltså jag måste säga att se har lyckats litegran jämför med dom tidigare modellerna med videoinspelning, helt ok anser jag att videon är, fångar upp rätt mycket ljus som jag inte trodde det skulle göra bortsätt ifrån det alltså jag köper hellre en se k850i iförsig jag äger en också men men allt som har med nokia att göra skiter jag i trogen se köpare

Nackdelar:
Menyn laggar.
Musik knappen är borta.
Flottmagnet som vanligt.
Fortfarande låg volym på musiken.
Den rutation funktionen med bilder suger stenhårt funkar ibland bara.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar även om det inte har blivt lättare att välja

SE850i eller N82??? N82 eller SE850i??

Det blir årets julnöt att knäcka

Är det någon som vet om dt är någon ny, BRA, kameramobil på gång under våren?

För egentligen har jag ju inte bråttom. Min N8310 fungerar ju fortfarande.

Permalänk

Solklart N82 framför K850!

Permalänk
Medlem

ha k850i framför n82 såklart

Permalänk
Medlem

solklart samsung g800!!!

Permalänk
Medlem

N82 framför K850i, Symbian är jättebra och risken för krångel är mindre.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Hm sorry om ja stealar lite av din tråd nu men iaf. Ja fick en k850i i julklapp igår startade upp den och testa lite olika funtioner på den. efter ett tag kom ja in på kamerafunktionen för att testa den. Tryckte till på knappen för att ta en bild i ett halvbelyst rum. alla inställningar va på fabriks (dvs ja har inte gjort några egna inställningar) Ja hör pipet från de att bilden tas men sen står de bara "Sparar bild" med kålsvart bakgrund. inget händer och texten försvinner efter ett tag. En stund senare "Sätts telefonen igång" och ja hamnar på huvudmenyn (Den tog ingen bild och den har lämnat kamerafunktionen.) Har nu testat ett antal gånger med samma resultat varje gång :/ Någon som vet va som kan vara fel/va ja ska göra med den ? Eller om de helt enkelt är ja som gör fel när ja tar kortet. Vore grymt tacksam för svar!

God fortsättning på julen btw

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infreeze
Alltså jag måste säga att se har lyckats litegran jämför med dom tidigare modellerna med videoinspelning, helt ok anser jag att videon är, fångar upp rätt mycket ljus som jag inte trodde det skulle göra bortsätt ifrån det alltså jag köper hellre en se k850i iförsig jag äger en också men men allt som har med nokia att göra skiter jag i trogen se köpare

Nackdelar:
Menyn laggar. >>>>>>>>>>MIN FUNKAR BRA
Musik knappen är borta. >>>>>>>>>>>>MEDIA KNAPP PÅ SKÄRMEN
Flottmagnet som vanligt. >>>>>>>>>>TVÄTTA HÄNDERNA OFTARE
Fortfarande låg volym på musiken. >>>>>>>MIN HAR GANSKA BRA VOLYM
Den rutation funktionen med bilder suger stenhårt funkar ibland bara. >>>>>>>>MIN FUNKAR UTAN PROBLEM

har haft min i någon månad nu.. Funkar utmärkt. Kompisen hadde lite strul med Knapparna.m.m o skicka in telefonenn så nu funkar hanns bra.
Tycker du ska slå till på K850i.
K850i tar förmodligen dom bästa mobilbilderna i dagslägett.