Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Nu har jag beställt den här rackaren, får se hur det går med Nokia denna gång - förra försöket med en N80 var katastrof, maken till skitmobil för mycket pengar fick man leta hårt efter.

Men N82 har ju helt fantastisk specifikation för pengen och verkar åtminstone ha lite bättre byggkvalitet än N80, men SonyEricsson-klass är jag inte dum att vänta mig denna gång, så slipper jag bli besviken.

I övrigt verkar ju luren riktigt go, med i princip allt man behöver i en enhet! Upp till bevis Nokia, annars blir det Blocket och vänta på att SE kommer loss.

Du kommer bli otroligt besviken!!!

Jag köpte N80 när den kom, N93 när den kom, har haft en N73 ME ett tag nu och bytte för nån vecka sedan till en N82.

N80 har jag aldrig sett maken till tel o hålla! Jag körde över den med bilen när jag ville ha ut en N93 på försäkringen.
2 gånger sladda jag över den med drivhjulen på en 1700 kilo tung bil o skiten höll, lite plattare med knappt en en repa i displayen o den starta upp o funka.
3 gånger kastade jag den i marken allt vad jag hade, sen gick jag in i butik med den för jag fick den i 2 delar.

N93 var en bättre tel inuti men oj vilken knasig stor otymplig sak det var igentligen. Kameran hade dessutom kass ljuskänslighet för en mobil med kameran som centrum. SÅLD

N73 ja den är ju en underbar o prisvärd tel med bra kamera, fint skal o prestanda motsvarande N93 o N95 v1

N82 hmm ajajaj jag är rädd o trycka sönder den när jag knappar på den, dessutom uppdaterade jag den Gamla N73 ME till senaste firmware innan jag gav den till tjejjen. Vilket resultera i precis samma menyer och funktioner som Jo N82. T.o.m. nokia maps fanns där och A2DP samt AVRCP funkade precis lika fint med lika bra ljud som i N82 an.
Vad har jag fått då jo 3.2- 5 mpix yehaa
Gps som inte är värd ett skit om jag inte betalar in 700 bagis till nokia.
Samma storlek på minneskortet vilket resulterade i inköp av 8 gb idag för 739kr
hmmm a just de Xenonblixt sexy sexy, N73ans lampa är inte flera tusen kr sämre utan faktiskt rätt bra.
Sen e resten i princip samma nu efter uppdateringen av N73an förutom lite snabbar prolle och mera färgdjup.
För att spä på problemen sitter man o läser på forum hela dagarna efter nått sätt att lägga in ett hackat gps prog som man ska få att funka genom att logga in på en sida som numer inte accepterar nya användare.
Detta istället för att jobba o göra nått vettigt.
Tror jag betalar 700 spänn till nokia för 3 år röst-gps o hoppas jag inte sätter mig på min tel vars hela framsida utgörs av ett lövtunnt blad av plast med silverfärg på insidan.
För övrigt har Tel bara låst sig 3 gånger idag, men det är kul o pilla ur batteriet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas99
N80 har jag aldrig sett maken till tel o hålla! Jag körde över den med bilen när jag ville ha ut en N93 på försäkringen.

Sånt här älskar mina kollegor på bedrägeriavdelningen

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas99
...massa text...

Det är möjligt att en N80 tål att köras över, men byggkvaliteten är ändå usel! Skramlar, glapp i sliden, knappar som inte "tar" när man trycker på dom, lös batterilucka. Alla dessa "features" fick jag direkt ur kartongen.

Avbeställde min N82 ändå idag, den är så ful och ser smäckig ut, må vara hänt att den har en grisigt fin spec, men det räcker inte. Jag väntar (dumtroget) ut SEs nästa gäng lurar... Jag är för mycket SE fanboy eller rättare sagt för mycket Nokia-hatare. HTC Touch Cruise istället kanske?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

har precis gått och handlat mig en N82a. vet, inte världens vackraste skapelse men jag är trött på sådana lurar efter chokladen
till grejen:
är inte så high på sånna här värsting lurar. men vad jag har förstått ska det inte vara några problem att lira .avi i filer i en sån här. men får det baske mig inte att lira, vart hittar man codecs eller motsvarande?
tack o hej

Permalänk
Medlem

rilleee: Testa coreplayer.

Permalänk
Medlem

köpte min n82 idag, men när jag kopplar den med datorn genom usb, och sedan väljer dataöverförinsläget står det något i stil med "Det går inte att aktivera dataöverföringsläget, minneskortet används av ett annat program". har provat hur många gånger som helst, har till och med provat med "ta ut minneskortet" då man trycker på strömbrytan, då stängs alla program av. Fast det funkar ändå inte. Några förslag på vad som är fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omzor
köpte min n82 idag, men när jag kopplar den med datorn genom usb, och sedan väljer dataöverförinsläget står det något i stil med "Det går inte att aktivera dataöverföringsläget, minneskortet används av ett annat program". har provat hur många gånger som helst, har till och med provat med "ta ut minneskortet" då man trycker på strömbrytan, då stängs alla program av. Fast det funkar ändå inte. Några förslag på vad som är fel?

Har du så att dina SMS och MMS sparas på minneskortet tro??

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omzor
köpte min n82 idag, men när jag kopplar den med datorn genom usb, och sedan väljer dataöverförinsläget står det något i stil med "Det går inte att aktivera dataöverföringsläget, minneskortet används av ett annat program". har provat hur många gånger som helst, har till och med provat med "ta ut minneskortet" då man trycker på strömbrytan, då stängs alla program av. Fast det funkar ändå inte. Några förslag på vad som är fel?

Kan vara om du installerat tex handy taskman på kortet.
vissa program ger det felmeddelandet om dom installeras på kortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imsolame
Kan vara om du installerat tex handy taskman på kortet.
vissa program ger det felmeddelandet om dom installeras på kortet.

Nope...För såna program stänger telefonen automatiskt ner (Tvingar dom dessutom)

Däremot som jag skrev SMS/MMS och även telefonboken (tror jag) gör att man inte kan aktivera masslagringen...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Nope...För såna program stänger telefonen automatiskt ner (Tvingar dom dessutom)

Däremot som jag skrev SMS/MMS och även telefonboken (tror jag) gör att man inte kan aktivera masslagringen...

När tvingar den dom att stängas? när man väljer masslagringsläget?

Permalänk
Medlem

Aaah, då har man fixat jobb efter en tids arbetslöshet. Blir så sugen på att springa iväg och köpa den nu

EDIT: Får göra en rutinkoll på mobilereview så det inte kommer nåt som piskar denna i januari

EDIT2: Köpte den

EDIT3: Hur laddar man ner Map loader egentligen? http://europe.nokia.com/A4509291

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Aaah, då har man fixat jobb efter en tids arbetslöshet. Blir så sugen på att springa iväg och köpa den nu

EDIT: Får göra en rutinkoll på mobilereview så det inte kommer nåt som piskar denna i januari

EDIT2: Köpte den

EDIT3: Hur laddar man ner Map loader egentligen? http://europe.nokia.com/A4509291

Tja det är ju bara att klicka på download efter man följt länken du angav.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imsolame
Tja det är ju bara att klicka på download efter man följt länken du angav.

Haha, funkade perfekt i osx. Är väl nån plugin jag glömt installera i windows

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Du blir säkert nöjd med den! Skriver detta med min n82 via wlan på x2000 och är jättenöjd...

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag är toknöjd med allt förutom navigeringskorset som är ganska sladdrigt
Ska ut och testa gps snart

EDIT: finns det nåt "ficklampsprogram"?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
rilleee: Testa coreplayer.

då ska man alltså lägga 30 buckaroos på den coreplayer?

Permalänk
Medlem

Tog 70 bilder utan att det gick ner nån stapel igår. Efter lite lek med gps och wlan gick det dock ner
Men måste man låsa upp mobilen för att se vad klockan är i mörker? På min w800i kunde man trycka på volymknappen för att få igång displaybelysningen i skärmsläckaren.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Nej du behöver inte låsa upp för att tända skärmen. tryck bara på första upplåsningsknappen men inte på stjärna ska du se.

Permalänk
Medlem

Se där. Inte lika tydligt som på SE men det får duga

EDIT: Någon som kan rekommendera en bra hållare till bilen? (jag frågar väldigt mycket)

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Se där. Inte lika tydligt som på SE men det får duga

EDIT: Någon som kan rekommendera en bra hållare till bilen? (jag frågar väldigt mycket)

HH-12 + CR-39 kanske?

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ciul%2BrEtL._AA280_.j...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Brodit är snabba på att ta fram hållare.
Det finns ingen till N82 än men det är troligen bara att kontakta dem och sen köper man delarna från någon ÅF.

http://www.brodit.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
HH-12 + CR-39 kanske?

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ciul%2BrEtL._AA280_.j...

Funderar bara om om man kan ladda telefonen när den ligger i hållaren.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Någon som vet vad det är för upplösning på tv-uten och vilka filmformat man kan spela?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har mailadressen till nokia här i sverige??
När jag försöker skicka via deras sida får jag bara ett felmeddelande hela tiden när jag ska skicka iväg mitt "mail".

Har nämligen lite problem att få GPS navigerien att fungera.
Jag har en N95 sen innan som jag köpte 3 års användning av navigeringen, men får inte licensöverföringen att fungera när jag knappar in min nyckel på min N82:a

Sitter fortfarande och funderar när dom ska uppdatera "hämta" i telefonen så man kan ladda ner Nokias egna MSN klient och massa annat smått och gott på den.
Och jag kan inte gå in på TREs hemsida och tanka ner spel eller någon annan sida heller.Ritkigt dåligt att det inte är ordnat ännu
Förstår inte riktigt vad problemet är eftersom den kör på samma "bas" som N95:an kör på..

Jag måste dock rekommendera alla som har en N-series Nokia att tanka hem ett spel som heter 'Lament Island'
Riktigt jävla bra spel som kan hålla dig sysselsatt i flera timmar

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk

hur funkar det att kolla på video på den?
samt vad är det för skilnad på den här och n95?

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akeripper
hur funkar det att kolla på video på den?
samt vad är det för skilnad på den här och n95?

Jag kikar inte på film på telefon dessvärre..
Men skillnaden mellan N95 och N82 är inte så stora

1 - Xeon blixt istället för LED lampa
2 - Bättre batteritid
3 - "starkare" wlan (Tycker iaf jag eftersom jag inte kan använda N95an i köket men N82an)
4 - GPS låser sig snabbare eftersom antennen sitter på toppen av telefonen.
5 - Mindre skärm, vilket inte är så jävla viktigt

Annars är som sagt inte skillnaden så stor...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

En sak som jag funderar över är hur jag fortfarande kan använda den riktiga navigatorn. Jag testade för första gången gps-funktionen i torsdags då jag köpte telefonen, nu har det gått hela 6 dagar och det fungerar fortfarande (navigatorn med röstfunktioner osv.). Läste på nokias hemsida att man får en 3 dagars free trail. Det är konstigt att den fortfarande fungerar men jag är glad så länge det det inte kostar något :D. Någon som har samma sak som jag? Och för er som inte kan navigera efter 3-dagaras-free-trailen, vad står det på er skärm? Har självklart en n82:a :).

Permalänk
Medlem

Var det inte tre månader? Min funkar iaf också fullt ut med röstguide och allt
Står nånting på förpackningen om jag inte minns fel. Har inte tillgång till den nu så jag kan inte kolla.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Kan man välja vilken svarsknapp som helst?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Kan man välja vilken svarsknapp som helst?

ja

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-