Permalänk
Medlem

SweGaming HeaderTävling

*bort*

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Så du vill få någon att göra en header till din sida och försöker dölja det via en tävling? Ha iaf något sorts pris.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Hehe inte riktigt.
Vi har faktiskt en ”Designer” som gjorde vår gamla header. Men jag tycker det skulle vara roligt att se vad andra kan komma på. Å så tänkte jag att det är kanske nån som tycker det är kul att få göra not i tex Photoshop. Finns dock inget pris, äran är inte det nog?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Nej, inte när någon ska dra nytta av ens arbete.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Nej, inte när någon ska dra nytta av ens arbete.

eeh lol?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
eeh lol?

Så vinner du inga bidrag. Antingen gör du som en vettig uppdragsgivare och betalar, jag tar 600 + moms i timmen och du får faktura till ditt företag, organisation eller vad det nu är du bedriver. Alternativ nummer två är att ha ett roligt pris för då ställer nog någon nisse med lite fritid upp.

Förvänta dig inte att få kvalificerat jobb gratis.

Permalänk
Medlem

.SWEGAMING.SE.

Dold text

Bara text och dessutom mycket bättre än er nuvarande.

Edit: det blev ännu finare med lite missbruk av spoiler-tagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
SWEGAMING.SE

den röstar jag på...

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
den röstar jag på...

tänker inte äns komentera det.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Så du tänker inte ens kommentera det?

Är det inte den typen av bidrag du söker efter får du säga till och vara lite mer specifik. Man kan inte förvänta sig att man får det bästa serverat på fat direkt...

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Någon Moderator som kan Ränsa Tråden // Tack

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, här "ränsas" ingenting.

Däremot får jag be alla att hålla sig lite lugna, även om "tävlingen" inte faller er i smaken är det knappast någon anledning att vara så cyniska.

Rolle90: Det är inte särskilt främjande för forumstämningen att du vill ha bidragen postade i PM eller mail, eller lämna feedback på ett annat forum. Bidragen kan med fördel visas i den här tråden, likaså eventuell kritik eller riktlinjer du vill framföra. Duger inte detta kan du leta gratisarbete någon annanstans.

Remember, kids: What happens on Swec stays on Swec.

Permalänk
Medlem

Bra, då slipper alla mina vänner få reda på att jag somnade naken och kroppsmålad i windows-forumet efter en vild natt förra veckan.

Permalänk
Medlem

Re: SweGaming HeaderTävling

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
Den ska vara 1003 x 120 (Längd/Bred)
Den ska passa in i sidans ”Tema”
Det ska stå ”Swegaming.se” på den.

Dem punkterna och att du säger att ingen får något pris bekräftar att denna tävligen bara är för din/er egen vinning. Inte riktigt schysst enligt mig...

Permalänk
Medlem

Re: Re: SweGaming HeaderTävling

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagge_
Dem punkterna och att du säger att ingen får något pris bekräftar att denna tävligen bara är för din/er egen vinning. Inte riktigt schysst enligt mig...

Du får ju den stora äran att ha gjort ett arbete för en sida om datorspel på internet!!! Come on, grabbarna gör något banbrytande & dom ger dig chansen att vara med. Var tacksam.

Permalänk
Medlem

det e lika bra att jag inte postar nånting för jag kommer bara häva ur mig illasinnade spydigheter till trådskaparen. därför låter jag bli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kismo
det e lika bra att jag inte postar nånting för jag kommer bara häva ur mig illasinnade spydigheter till trådskaparen. därför låter jag bli.

Jag försökte, men misslyckades

Permalänk
Medlem

Jag knåpade ihop ett snabbt bidrag i Photoshop. Jag tror den passar in i sidans tema, har dock ej kollat in sidan, men man kan ju alltid hoppas.

Jag använde mej av en Crystal White bakgrund, med svag toning av helvit. Jag försökte sedan få ett visst kontrast mellan bastexten och dekorationstexten, vilket jag tycker jag klarade ganska bra. Texten är gjord i en lätt ljus-orange ton, som smälter in med min specialdesignade bakgrund. Dekorationstexten är gjord i fjortisgreen, och skall ha en viss antydan till innehållet o.dyl. i sidan. Dekorationsorden är utsatta enligt ett mönster som skall ge ett lätt intryck utan att förstöra helheten, och den är även optimerad för att förhindra eventuella svårigheter i att tyda texten. Allting är lätt vänsterplacerat i förhållande till höjd för att få det perfekta förhållandet och för att den skall hamna i ögonnivå. Fonten är specialgjord för sammahanget, döpt till Fastmade, och kan eventuellt säljas för 5000-6000 kronor.

Jag hoppas du uppskattar mitt bidrag!

Permalänk
Medlem

Sen vill jag även passa på att be alla ge killen en changs, men jag har för mig att det har funnits en tråd som är klistrad där det stod ngt om att man inte skulle skapa såna här trådar, men jag är inte säker.. Ngn moderator med bätttre koll kanske kommer ihåg den?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker förstås helt ärligt att mixdisk logga är snyggast.

Det finns ju trots allt inget värre än något som gått lös på lagereffekterna i Photoshop. Emboss är den värsta styggelsen som uppfunnits.
(No offence olol, men den är, precis som nuvaranda hemsidan, väldigt väldigt ful.)

Permalänk

Frisk blandning utav svenska och engelska på sidan. Duktigt jobbat!

EDIT: Min röst går också på mixdisk's fina header.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Frisk blandning utav svenska och engelska på sidan. Duktigt jobbat!

Mmmmm

Navigation
news newsarchive
forum artikel <----------w00t?
download faq
user about
member server
links

Eckel .J gjorde en fin, dock går min röst på mixdisk!!!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Diskussionsforum, inte annonsforum.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015