Permalänk
Medlem

Dell = Skit?

Ja ni! nu har jag 2 st dell ståendes. Den ena en Dimension 4400 och den andra en dimension 4550.
Problemet för mig är att jag som har 4400 ska byta till 4550 och flytta över min hårddisk som är en WD 800.
Datorn startar upp, sen kommer det upp ett windows felmeddelande, och det går varken att starta i felsäkert eller normalt läge!
Om jag istället tar hårddisken från 4550 som är en WD 600, då startar windows galant..
Men om WD 600 stoppas in i 4400 så vill den inte heller starta. Någon som vet vad felet är??
Det är så gott som samma disk o båda kör XP, men de vill bara starta i varsin dator, och jag ska byta med en bekant så kan inte behålla hans hårddisk och båda har saker som vi vill spara.

Kanske har dell gjort något så att hårddiskarna blivit låsta till varsin dator eller hur f'n kan det funka?! alla diskar ska väl funka i alla datorer om de kör samma windows o är av samma modell (IDE/SATA)

Tips godtas gärna, hoppas nån har haft samma problem o kan hjälpa mig, vill nämligen ha den lite bättre datorn!

/JS3

Permalänk
Medlem

Du har olika moderkort, inte konstigt alls att du får ett felmeddelande när du stoppar in en windowsinstallation som installerats på en annan dator. Har inget med att datorerna är tillverkade av dell

Permalänk
Medlem

Tack för det hyper snabba svaret applet

Så du menar att om jag formaterar eller om det hellre går, gör en ny installation av windows på datorn så kommer den fungera som den ska?
Jag vill gärna inte formatera då jag har en del saker jag vill spara..

/Js3

Permalänk
Medlem

Va? Jag installerade min _nya_ dator med Dell skivan jag fick med från min andra dell?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JS3
Tack för det hyper snabba svaret applet

Så du menar att om jag formaterar eller om det hellre går, gör en ny installation av windows på datorn så kommer den fungera som den ska?
Jag vill gärna inte formatera då jag har en del saker jag vill spara..

/Js3

Ja, om du gör en ny installation så kommer det att funka.
Du kan ju använda den där disken du inte tänkte använda, till att lagra det du vill ha kvar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fool900
Va? Jag installerade min _nya_ dator med Dell skivan jag fick med från min andra dell?

Vilken skiva du installerar med har inget med saken att göra.

Det känns som att det är många som klagar på dell p.g.a sådana här saker, det har inget med dell att göra utan användaren. (ta inte illa upp)