Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Är FarCry2 tvåan i Crysis-triologin eller hur funkar det?

Nej, varken FarCry (Utvecklare: Crytek) eller FarCry2 (Utvecklare: Ubisoft Entertainment) har något som helst med Crysis att göra.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Nej, varken FarCry (Utvecklare: Crytek) eller FarCry2 (Utvecklare: Ubisoft Entertainment) har något som helst med Crysis att göra.

Jaha ja, så FarCry2 utvecklas av ett helt annat team än FarCry då? Då hänger jag med. Vad baseras FarCry2 på för motor då? När kommer Crysis nästa utgåva?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Farcry 2 kommer använda motorn Dunia eller nåt sånt liknande, vad jag sett så kan den mycket såsom att det växar nya grenar på skadade träd och att eldsvådor kan elda upp fält osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jaha ja, så FarCry2 utvecklas av ett helt annat team än FarCry då? Då hänger jag med. Vad baseras FarCry2 på för motor då? När kommer Crysis nästa utgåva?

FarCry2 baseras på en motor som är ny och kallas "Dunia", Det står väldigt lite om det på Wiki har jag för mig om du vill läsa.
Ingen vet om Crytek kommer att göra en uppföljare till Crysis och det har inget getts någon info kring det så det är helt enkelt på tok för tidigt för spekulationer.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv

Det kommer crysis 2 och crysis 3 rätt så säkert enligt cevat.

Permalänk
Medlem

Läst en hel del inlägg nu och börjar trötta på allt tjafs mellan Cod 4 och Crysis.
Alla som älskar Cod klagar på Crysis, alla som älskar Crysis klagar på Cod 4?
Vem har en sagt att man ska jämföra dom spelen? Jag kan säga bra och dåliga saker om båda spelen, men det spelar ingen roll vad jag säger, eftersom ingen av oss jobbar på Infinity Ward eller Crytec inte sant? Så ni kan hålla på som ett par 12 åringar som bråkar vems pappa som är starkast, eller så njuter ni av det spelet ni tycker om? Jag är ett stor fan av Cod 4, det är jävligt skön spel känsla och därför väljer jag det. Men som sagt alla spel har för och nackdelar. Så lägg bara ner. Vi kan säga så här...Både Cod 4 och Crysis är världens just nu en av världens bästa spel. För att få den ranknigen så måste ju båda gjort något bra?
Så sluta leta fel på alla spel som ni själva inte tycker om, för det finns minst lika mycket fel på just det spelet du själv spelar!

Over and out!

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk

Re: CoD modern W vs Crysis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carolus12
Hej!

Jag undrar om ngn kan berätta vad det är som gör att jag upplever CoD modern warfare grafiken som kanon och kan köra allt på högsta ,medans Crysis fodrar mycket mer?
Jag upplever grafiken som nästan jämnbördig förutom vattnet som är jättesnyggt i Crysis, är det det som gör att Crysis kräver så mycket?

Eller är Crysis dåligt optimerat jämfört med CoD , jag upplever inte Crysis grafiken så enormt mycket bättre i proportion till vad som fordras i prestanda.

Ska tillägga att jag sett Crysis grafiken på very high, mycket aa med ett ultra kort
Med mitt numera outdated 8800gts 320mb flyter CoD som en dröm ,men som ni förstår gör inte Crysis det.

Vad är det jag skall titta efter som gör så stor skillnad mellan spelen ,förutom vattnet då ????

God jul
Carolus12

Kanske är så enkelt som att Crysis har revolutionerande ny grafik som satt nya
mallar medan COD4 i princip ser likadant ut som 2:an. Gammal grafikmotor som
inte kräver speciellt mycket med dagens highend kort.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quakey
Läst en hel del inlägg nu och börjar trötta på allt tjafs mellan Cod 4 och Crysis.
Alla som älskar Cod klagar på Crysis, alla som älskar Crysis klagar på Cod 4?
Vem har en sagt att man ska jämföra dom spelen? Jag kan säga bra och dåliga saker om båda spelen, men det spelar ingen roll vad jag säger, eftersom ingen av oss jobbar på Infinity Ward eller Crytec inte sant? Så ni kan hålla på som ett par 12 åringar som bråkar vems pappa som är starkast, eller så njuter ni av det spelet ni tycker om? Jag är ett stor fan av Cod 4, det är jävligt skön spel känsla och därför väljer jag det. Men som sagt alla spel har för och nackdelar. Så lägg bara ner. Vi kan säga så här...Både Cod 4 och Crysis är världens just nu en av världens bästa spel. För att få den ranknigen så måste ju båda gjort något bra?
Så sluta leta fel på alla spel som ni själva inte tycker om, för det finns minst lika mycket fel på just det spelet du själv spelar!

Over and out!

Agree

Permalänk
Avstängd

CoD4 är linjärt, det är inte öppet och det är inget fps-rpg. Det var vad man förväntade när man köpte spelet. Crysis har hypats mycket och levde inte upp till mina förväntningar iaf.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

P1nGviN det beror på din dator att det inte levde upp till dina förväntningar. Finns inget att klaga på när det gäller Crysis. Och jag kan nästan inte vänta tills dom släpper "Crysis 2" Så jäkla kul det kommer att bli då.

Visa signatur

Speldatorn: i5 6400 | 16GB ram | GTX 980 Ti | 250GB SSD | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Själv väntar man ivrigt på Crysis patchen, blir väl att spela om en gång till då.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Själv väntar man ivrigt på Crysis patchen, blir väl att spela om en gång till då.

Japp, håller nog med. Jag brukar inte varva spel, ser oftast ingen mening med det men Crysis blir nog att varva, även stalker så småning om och kanske Kane & Lynch. Thief har man ju varvat några gånger samt deus ex.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig gillat Call of Duty, men jag gillar krigsspel. Då kan man fråga sig varför man inte gillar COD, jo det är därför att det är små banor med lite frihet, extremt stelt, dålig AI/fysik. Jag har varvat ett par spel ur serien men det är inget att hurra över, har försökt med senaste ett par gånger men avslutade efter kort tid.

Spel som Crysis gillar jag inte så mycket i vanliga fall, men sättet att interagera med olika objekt, den extremt fina miljön och stora banorna samt friheten (simma, åka bil, båt, krypa i buskar, springa på vägar, spränga hinder, byggnader), allt detta fick mig att stanna genom hela spelet.

Jag säger inte att det var ett superkul spel, men ändå så fastnade jag för det, vilket jag inte gjorde för vissa andra spel som COD, Bioshock, R6 Vegas, NFS Prostreet, FEAR, Call of Juarez, Kane & Lynch, UT3 samt en del andra jag säkert inte kommer i håg.

Patchen lär ju hjälpa folk som klagar på prestandan i Crysis iaf...

Permalänk
Medlem

Call of Duty har alltid varit Multiplayer, kampanjen är bara tidsfördriv.
Crysis har en kampanj som är halv-OK som man snabbt spelar igenom utan att tvingas tänka mer än nödvändigt och Multiplayer existerar inte.

Skulle Halo funkar till PC skulle jag varvat det för 10:e gången (en utav dessa är på PC, vid lanseringen) men Microsoft är underbart bra på att skita i allting precis som EA Games då Halo inte funkar då en "debugger" är igång som är en del av systemet.

Sanazin:
Jag vet inte, men du har nog missat EA Games loggan i uppstarten av Crysis. Det kommer en Crysis 2 inom närmaste månaderna som EA klämmer ut för att få ut så mycket av titln som möjligt, sedan kommer konsollportar till X360 och PS3 och antagligen ett par konsoll-exklusiva specialversioner som inte har med spelets story att göra utan bygger bara på att du springer runt på din ö och skjuter elakingar.
Självklart kommer det en två, om inte en trea under året.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Call of Duty har alltid varit Multiplayer, kampanjen är bara tidsfördriv.
Crysis har en kampanj som är halv-OK som man snabbt spelar igenom utan att tvingas tänka mer än nödvändigt och Multiplayer existerar inte.

Skulle Halo funkar till PC skulle jag varvat det för 10:e gången (en utav dessa är på PC, vid lanseringen) men Microsoft är underbart bra på att skita i allting precis som EA Games då Halo inte funkar då en "debugger" är igång som är en del av systemet.

Sanazin:
Jag vet inte, men du har nog missat EA Games loggan i uppstarten av Crysis. Det kommer en Crysis 2 inom närmaste månaderna som EA klämmer ut för att få ut så mycket av titln som möjligt, sedan kommer konsollportar till X360 och PS3 och antagligen ett par konsoll-exklusiva specialversioner som inte har med spelets story att göra utan bygger bara på att du springer runt på din ö och skjuter elakingar.
Självklart kommer det en två, om inte en trea under året.

Vill man förstöra ett spel genom att spela ut det på 4 timmar som du säger dig ha gjort så får man skylla sig själv. Det är väl ändå inte speciellt genialt att rusha sig igenom ett spel på 4 timmar, dont you think? Jag vet inte ens om det är möjligt. Men om du skriver så, så visst (du har skrivit det tidigare).

Crysis 2 kommer inte komma inom de närmsta månaderna så klart.

Eftersom du anser att EA suger så tycker jag att du kan söka jobb på EA och visa de hur saker ska gå till, håller du inte med Borka?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Tror heller inte att Crysis 2 kommer släppas inom dom närmaste månaderna, däremot så är väll Far Cry 2 intågandes.
Sli börjar av någon konstig anledning kännas mer intressant än någonsin nu

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luciferr
Tror heller inte att Crysis 2 kommer släppas inom dom närmaste månaderna, däremot så är väll Far Cry 2 intågandes och kommer använda samma grafikmotor som Crysis.

Nej. FarCry 2 kommer använda sig av Dunia motorn vilket är en modifierad version av Ubisofts YETI-motor.

Permalänk

Det är tur att någon är vaken iallafall Keep up the good work Jonathan !

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk

Här har vi något intressant som någon skoj snubbe har gjort. Förstå att detta är så mycket mer avancerat än hela spelet Cod4.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/140852.html

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Här har vi något intressant som någon skoj snubbe har gjort. Förstå att detta är så mycket mer avancerat än hela spelet Cod4.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/140852.html

Helt Underbart

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Helt Underbart

Gudomligt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Gillade " Crysis - Mass Physics " filmen riktigt mycket.... gillade speciellt den Pepparkaks liknande gubben...
Men jag måste erkänna att jag gillade denna film `even more ´
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/152058.html

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem

Det krävs nog en hel del kräm av grafikkortet för att kunna måla upp dom grymt långsträckta viderna i Crysis + den mäktiga fysiken

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El1min4tor
Det krävs nog en hel del kräm av grafikkortet för att kunna måla upp dom grymt långsträckta viderna i Crysis + den mäktiga fysiken

Nja, fysiken sköter processorn helt och hållet i princip. Grafikkortet klarar det andra kallant om man har ett bättre i alla fall.

EDIT: Gallant.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Bara för att en film flyter på youtube betyder inte det att den flöt när den spelades in.
http://forums.facepunchstudios.com/showthread.php?p=8179898

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donjojo
Bara för att en film flyter på youtube betyder inte det att den flöt när den spelades in.
http://forums.facepunchstudios.com/showthread.php?p=8179898

Det är ju väl självklart, det skriver han som har gjort filmen också på youtube.
Poängen var att motorn är just Kapabel att skapa sådana saker, jämfört med COD4's "motor" som inte ens har någon fysik :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donjojo
Bara för att en film flyter på youtube betyder inte det att den flöt när den spelades in.
http://forums.facepunchstudios.com/showthread.php?p=8179898

Helt rätt men låter man alla configs stå på default så hackade det rejält. Men han ändrade det och föresten så flyter det på fint hemma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
jämfört med COD4's "motor" som inte ens har någon fysik :).

Hör av dig ikväll så loggar vi in på Cod4 och fortsätter och skjuta sönder den där lampa du vet. Detta är 3 dagen jag försöker men den står mig f*n på samma ställe orörd, bara lite prickig. :S

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Visst har crysis grym grafik men fan ingen känsla, roligt att spela i en timme sen har man sett allt...

Varvade det på svåraste direkt, tog drygt 9 timmar då jag sprang omkring o lekte lite, synd som fan att dom inte gjorde ett farcry 2 istället med samma grafik motor som i crysis, farcry hade ju iaf lite story och känsla...

Sen tycker jag AI'n i crysis är ganska korkad, hade förväntat mig att den skulle vara grymt bra men

Kör crysis på high, full AF/AA sen 1600x1200, skulle gärna köra med ultra high men har inte vista...

Call of duty 4 var däremot ett toppenspel, bästa jag har lirat på länge faktiskt. Lite kort och Grafiken går inte att jämnföras med crysis men storyn och spelkänslan är så ohygligt mycket bättre, Sen är det jäkligt skoj i multiplayer.

Lätt värt varenda spänn det kostade.

ont, crysis och cod4 går inte att jämnföra grafikväg men förstår vad du menar, Cod 4 är nog bättre om man kollar prestanda/grafik iaf...

/Merkkan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av merkkan
Visst har crysis grym grafik men fan ingen känsla, roligt att spela i en timme sen har man sett allt...

Varvade det på svåraste direkt, tog drygt 9 timmar då jag sprang omkring o lekte lite, synd som fan att dom inte gjorde ett farcry 2 istället med samma grafik motor som i crysis, farcry hade ju iaf lite story och känsla...

Sen tycker jag AI'n i crysis är ganska korkad, hade förväntat mig att den skulle vara grymt bra men

Kör crysis på high, full AF/AA sen 1600x1200, skulle gärna köra med ultra high men har inte vista...

Call of duty 4 var däremot ett toppenspel, bästa jag har lirat på länge faktiskt. Lite kort och Grafiken går inte att jämnföras med crysis men storyn och spelkänslan är så ohygligt mycket bättre, Sen är det jäkligt skoj i multiplayer.

Lätt värt varenda spänn det kostade.

ont, crysis och cod4 går inte att jämnföra grafikväg men förstår vad du menar, Cod 4 är nog bättre om man kollar prestanda/grafik iaf...

/Merkkan

Inte konstigt om du tycker Crysis är tråkigt när du kör High och FullAA/AF i 1600*1200 så det hackar rejält, möjligt du inte ser det men det låter inget vidare. Sitter du på en SLI konfiguration?

Och nej, Cod4 kommer aldrig bli bättre prestanda/grafik. Hur tänker ni grabbar egentligen?

Cod4 banorna är lika små som supermario banorna. Det existerar knappt någon fysik. Polygoner finns det knappt några och ljussättningen är inget vidare. Skuggorna existerar knappt och väldigt lite rör sig i realtid. HUR kan Cod4 vinna ett prestanda/grafik tävlande? Det går inte, varken på papper eller i teorin. Ge er nu!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

Och nej, Cod4 kommer aldrig bli bättre prestanda/grafik. Hur tänker ni grabbar egentligen?

Man kan undra.

CoD4 är ett snyggt snabbt fps spel men grafiskt sett ingen höjdare.
Crysis däremot ser enormt bra ut men är krävande.

Multiplayer ser inte ens hälften så bra ut som singelplayer i cod4, orsaken är enkel, fps skulle bli lidande.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)