Ny dator, svart skärm
Hej
Har läst en massa inlägg där folk fått svart skärm efter nybygge eller uppgradering. Igår så byggde jag ihop min nya dator:
Inköpslista: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=546090...
När jag startar upp så går alla fläktar igång. Inga pip hörs överhuvudtaget vid uppstart. Men ingen bild på skärmen, har provat på 2 skärmar som jag vet fungerar. Faktum är väl att någon komponent är trasig. Sååå typiskt när man för första gången fått för sig att bygga egen dator.
Har provat med endast 1x2 minne och i olika platser. Startar jag upp utan minne så får jag ett långt högt pip iaf Det är väl så det ska vara antar jag.
Jag har inga andra delar att prova med för tillfället så därför tänkte jag höra med er som kan dessa grejer.
Jag var lite fundersam på minnet innan jag beställde det pga att det var SLI och mitt moderkort inte är kompatibelt med SLI. Men alla andra 4GB kit tog slut så jag chansade på detta. Är det någon annan som kört detta minne på ett ej kompatibelt moderkort?
Nätagget kan inte jag tänka mig är trasigt iaf eftersom den ger ström till moderkortet.
12V 4-pin kontakt till processor är inkopplad.
Jag tycker att moderkortet borde fungera eftersom det mesta drar igång och den ger felmeddelande då inget minne är isatt, men det är ju ni som är experterna.
Om processorn är trasig så borde väl moderkortet reagera på detta???
Skulle vara superschysst med lite hjälp.