Permalänk
Medlem

Moddat Antec 900 Case

Alloj.

Ville bara kasta in en bild på min första mod.
Lite gömma kablar kvar och lite lackering , men får ta det om nån vecka.

http://www.clankarkas.se/projekt/sida.jpg
http://www.clankarkas.se/projekt/hela.jpg

Visa signatur

Antec 900 Gaming Case| Cheiftech CTF-850-DF 850w | E6750 @3,2Ghz | Zalman 9500 | Asus Striker Extreme | 4GB OCZ SLI 6400 @1066Mhz | 8800GTS 640MB | 4x250Gb Sata2 | LG L245WP-BN 24" |

Permalänk
Medlem

vad är det du har moddat ? kan inte så mkt om dom där chassina , snygg kabeldragning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är kabel dragningen som är " modden" hehe
Antec 900 chassina är väldigt trånga och får lätt fruktansvärda kabelhärvor.
Dremlat upp baksidan och dragit kablaget på baksidan, dremlat drivecages och vänt hdd´na osv

Tackar
Lite kablar kvar att gömma och lacka insidan av chassit kvar,

Visa signatur

Antec 900 Gaming Case| Cheiftech CTF-850-DF 850w | E6750 @3,2Ghz | Zalman 9500 | Asus Striker Extreme | 4GB OCZ SLI 6400 @1066Mhz | 8800GTS 640MB | 4x250Gb Sata2 | LG L245WP-BN 24" |

Permalänk
Medlem

Mycket fint kabel-dragning.. lite avis.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

fin kabeldragning men kan man verkligen kalla det för en modifikation?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
fin kabeldragning men kan man verkligen kalla det för en modifikation?

Har inte lagt till något i chassit men har lagt ner tid på att dremla upp chassits bakplan och drive cages mm etc, för att kunna få till kabel dragningen.
Tycker det är en sorts modifikation, nytta gör det i alla fall ;P

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Fin dragning, men... Sen när blev forumet ett galleri?

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkyman
Har inte lagt till något i chassit men har lagt ner tid på att dremla upp chassits bakplan och drive cages mm etc, för att kunna få till kabel dragningen.
Tycker det är en sorts modifikation, nytta gör det i alla fall ;P

Läste aldrig "Dremlat upp baksidan och dragit kablaget på baksidan, dremlat drivecages och vänt hdd´na osv"

Jao, då är det ävl en modifikation Sorry, och fint

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Mitt fel , jag skrev aldrig det såg jag nu ;P

Nej SleepstreameR jag kanske posta lite fel, lägger upp ett galleri istället nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man stänga av lysdioderna i fläktarna som kommer med en antec 900?
Och hur, om det går?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Om du söker en permanent lösning så kan du klippa av kablarna som går till lysdioderna.

Permalänk
Medlem

Funderar på att fixa hål bakom moderkortsplåten, borde vara standard i lådor idag...mer hål = mindre material sen lär en maskin skära ut den biten på 1sek.