Permalänk

xzx.se, negerboll.se idétorka.

Jag råkar äga de domänerna (bland annat) och prövar komma på något vettigt att göra med dem. Förslag?

Förut hade jag en neger som sparkade på en boll på negerboll.se men det var ganska rutten humor så jag sket i det.

Permalänk
Medlem

No offence men det är ju verkligen två usla domännamn ^^ I bästa fall kan du väll ge xzx till din eller nåns lillbror som vill starta cs-klan med det namnet.

Permalänk
Medlem

1. Kom på idén
2. Registrera domännamn
3. ????
4. Profit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
1. Kom på idén
2. Registrera domännamn
3. ????
4. Profit

Äh... fråga min chef, han gör som alexandersson här:

1. Registrera en massa domännamn
2. Sitt och betala dem tills någon vill ha dem
3. Kom på nåt
4. Förlora en massa pengar

Permalänk
Medlem

1. Gör nåt for the lulz, typ ytmnd (originalet).
2. AdWords el. liknande
3. ???
4. PROFIT.

Annars kan du ju sätta upp en onlineshop för negerbollar.

Permalänk

xzx.se var gratis och jag tänkte att det skulle vara bra med något bekvämt att ha för att peka mot diverse IPadresser. Negerboll skulle jag ha till något projekt som blev nerlagt.

Kan tillägga att jag äger vettiga domäner också.

Permalänk
Medlem

På negerboll.se kan du ju alltid ha texten "Det heter chokladboll nu." annars vet jag inte..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
På negerboll.se kan du ju alltid ha texten "Det heter chokladboll nu." annars vet jag inte..

Men det heter ju negerboll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson

Ja, så är det.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej "We call them wienerbroed."

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Men nog heter det negerboll alltid

Permalänk
Medlem

Du kan ha en informativ sida om samhällsaccepterade förbjudna ord, och ett forum till det. Helst gärna objektiv och med humor, det tror jag skulle funka bäst.

Xzx kan du ju göra snusksite av, till alla felstavare där ute.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Hah, sammanträffande. Kollade på denna idag:

http://youtube.com/watch?v=1Vb_FY_mDNI

Permalänk
Medlem

Haha

Påminner mycket om min chef..
Köper 10-20 domännamn om året, gör ingenting

negerboll.se ska ju lätt handla om att återta namnet negerboll...
xzx ska nog vara en clan eller liknande..

Jag köpte domänen "hataholm.se" för att min chef heter det.. blev poppis hos kollegorna, mindre poppis hos chefen.. spec efter flashanimationen jag gjorde på en streckgubbe med hans ansikte som hoppade runt och sa "lol"...

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Du kan ha en informativ sida om samhällsaccepterade förbjudna ord, och ett forum till det. Helst gärna objektiv och med humor, det tror jag skulle funka bäst.

Utmärkt förslag.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

För negerboll.se kan du ha recept på negerbollar och någon form av redegörelse varför det faktiskt heter negerboll

Förslag på argument (som varit uppe i en tråd här tidigare):
1) Det heter inte chokladboll, enligt EU-regler måste något med ordet choklad i namnet innehåll mer än 40 % kakao (eller vilken procentsats det nu var, får du leta upp) vilket en en så kallad chokladboll (negerboll alltså ) inte gör.
2) Delicatoboll, men det är ett varumärke för en specifik negerboll som tillverkas utav Delicato
3) I en kokbok ifrån 1950 står det tydligt negerboll.
4) Leta upp tråden för fler.

En pro-negerboll sida alltså!

Edit: .se

Visa signatur

Permalänk
Korsordsguru

Vi på www.chokladboll.se har anlitat ett gäng jurister för att reda ut om negerboll.se försöker kränka vårat varumärke. See you in court!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det rastersize säger är imho helt klockrent! Jag skulle köra precis på den vägen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
Det rastersize säger är imho helt klockrent! Jag skulle köra precis på den vägen.

Ja, kombinerat med en hyfsad pagerank så kanske du kan tjäna en slant på adwords också som nån nämde tidigare.

Permalänk

Mjo, det lutar åt det rasterizer säger. Problemet är ju att negerboll.com är hyffsat samma koncept.

Permalänk
Citat:

Mjo, det lutar åt det rasterizer säger. Problemet är ju att negerboll.com är hyffsat samma koncept.

Fast, det är ju uppenbart att en svensk domän > utrikisk domän, när det gäller att argumentera för svenska ord.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
För negerboll.se kan du ha recept på negerbollar och någon form av redegörelse varför det faktiskt heter negerboll

Förslag på argument (som varit uppe i en tråd här tidigare):
1) Det heter inte chokladboll, enligt EU-regler måste något med ordet choklad i namnet innehåll mer än 40 % kakao (eller vilken procentsats det nu var, får du leta upp) vilket en en så kallad chokladboll (negerboll alltså ) inte gör.
2) Delicatoboll, men det är ett varumärke för en specifik negerboll som tillverkas utav Delicato
3) I en kokbok ifrån 1950 står det tydligt negerboll.
4) Leta upp tråden för fler.

En pro-negerboll sida alltså!

Edit: .se

Du argumenterar mot dig själv med den första punkten ... jag vet inte hur du gör chokladbollar, men mina innehåller då inte några negrer iallafall.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Du argumenterar mot dig själv med den första punkten ... jag vet inte hur du gör chokladbollar, men mina innehåller då inte några negrer iallafall.

Det gör han inte. Ordet neger har ingen EU-regel som gör att bakverket måste innehålla mer än 40% neger. Finns många ord som har ett ord i namnet utan att innehålla det t.ex. geléhallon, skumbananer osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det gör han inte. Ordet neger har ingen EU-regel som gör att bakverket måste innehålla mer än 40% neger. Finns många ord som har ett ord i namnet utan att innehålla det t.ex. geléhallon, skumbananer osv.

Det är sant... logiskt sett borde det väl dock vara applicerbart på allt kan man ju tycka ...

För övrigt tycker jag att man kan tänka på sina utländska vänner... 'Niggerball' låter inte så trevligt faktiskt.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Det är sant... logiskt sett borde det väl dock vara applicerbart på allt kan man ju tycka ...

Det kan man tycka. Men godis skulle få helt absurda namn så det håller inte.

Citat:

För övrigt tycker jag att man kan tänka på sina utländska vänner... 'Niggerball' låter inte så trevligt faktiskt.

Den korrekta översättningen bör bli negroball vilket låter trevligt. Sen om man är så PK-skadad så man blir förolämpad får man skylla sigsjälv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save

Dysleksiporr måhända?