Problem med "standard" Drivrutiner

Permalänk

Problem med "standard" Drivrutiner

Tjenare!!

Jag har fått ett litet problem med min dator, operativsystemet som körs är Vista Home Premium (Svenska versionen).

Problemet är helt enkelt att nästan alla "standard" drivrutiner saknas, t.ex. till usb-minnen eller usb-möss. Inte heller kan jag ladda över bilder/filmer från min mobiltelefon eller kamera.

Det verkar bara vara drivrutinerna för USB-enheter som fattas. Vista hittar inte heller något när man väljer "Sök drivers via Windows Update" eller liknande.

Någon som har nån ide?

Tack på förhand!
Fredrik

Visa signatur

Mvh
Fredrik

Permalänk
Medlem

Kolla drivrutinerna till moderkortet. Kolla "Enhetshanteraren" om det är några utropstecken där. Är det inte det så ska alla enheter i datorn fungera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shay
Kolla drivrutinerna till moderkortet. Kolla "Enhetshanteraren" om det är några utropstecken där. Är det inte det så ska alla enheter i datorn fungera.

Tack för svaret!

Jo alla USB enheter jag kopplar in har ! vid sig. Men jag hittar inga drivers åt dom med Vista. Det är alltså drivrutiner till "enkla" enheter som minneskort, möss, tangentbord osv osv.

Visa signatur

Mvh
Fredrik

Permalänk

Tjena

Jag har precis samma problem så kommer du fram till någon lösning så får du hemskt gärna dela med dig.

Mvh
Kris