köpa 24" LCD, vilken jungel... snälla hjälp.
Börjar kännas som att det är dags å byta ut min gamle häck till crt skärm nu. Har inte innan detta haft några ingående kunskaper om lcd skärmar tidigare.
fan jag tänkte ju bara skaffa en fin fet 24" tänkte jag...
jo ja.... eller hur, haha.
Ju mer jag jämförde skärmar mellan varandra ju mer va jag tvungen att lära mig vad det egentligen finns för olika tekniker och väga fördelar mot nackdelar.
Mitt största dilemma ligger i att penning pungen inte riktigt är så tung som jag skulle önskat. Så grovt räknat så har jag mellan 4000 - 5000kr att hitta en skärm för.
Jag är ute efter en skärm som är snabb (ghosting går fet bort!), som har runt 400 cd/m², en kontrast på runt 1000:1, goda betraktningsvinklar 170/170. och som har både DVI och HDMI ingång. Att det kommer att bli en TN panel har jag fattat för länge sedan. och även att det förmodligen kommer att vara en 6+krum krum bitars färg. Hade väll önskat å få både en mva/pva eller liknande och en äkta 8bitars, men några 10lax har jag bara inte å lägga på en skärm och storleken på skärmen är ganska viktigt för mig.
Skärmen kommer främst att användas till Film och Spel.
Har tittat lite på skärmen "Acer P243Wd" verkar lovande. men som vanligt så får man alltid "offra" något, vilken skärm man än väljer verkar det som.
Så om ni som råkar titta in i den här tråden har lust och ge mig lite tips om vilka skärmar som skulle passa in i det här och/eller vilka skärmar jag bör akta mig för, så vore jag väldigt tacksam.
Så, ge mer än gärna lite tips om olika skärmar, och varför just dom är så bra.
P.S. Är hyfsat kräsen av mig men med 3 ungar, fru och hundar så ligger inte riktigt prioriteringarna på att lägga 10 tusentals kronor på en skärm speciellt högt upp på listan om ni förstår vad jag menar )
TUSEN TACK på förhand
/Stefan