Permalänk
Medlem

vista X64 BSOD, grafik kortet eller?

Hej hej... har idag installerat Vista X64 och testat lite.. allt går bra tills jag spelat STALKER i ca 1 timme.. då får jag bluescreen nämligen denna:

"driver irql not less or equal"
så står det att datorn startats om för att "skydda hårdvara från att förstöras" (rak översättning typ.)

nog om detta.. väl inne i windows så kommer detta upp:

---------------------------------------------------
Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: d1
BCP1: 0000000000000000
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000000
BCP4: FFFFFA80059B52B6
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\Mini102207-01.dmp
C:\Users\Kungen\AppData\Local\Temp\WER-44210-0.sysdata.xml
C:\Users\Kungen\AppData\Local\Temp\WERB07.tmp.version.txt

har testat mina minnen och jag får inga errors alls.. jag har haft datorn igång ett tag och jag får inte BS, verkar som om jag får BS när jag spelar endast..

avinstallerade drivrutinerna, använde Driver cleaner i felsäkert läge för att vara säker på att allt är borta, startade om datorn och installerade nya drivers och startade om igen.. samma sak fortfarande.

any ideas?

***EDIT***
ska tillägga att jag kör allt orginalt i BIOS nu också för att kolla om det hjälpte... men inte.

Permalänk

DU, testa och clocka ner din processor och ramet lite. Det funka för mig och allt flyter på bra.

Visa signatur

Moderkort P5Q - Intel Core 2 Duo E6750 (C.O 3.6 ghz ) - Leadtech GTX 275 - 4 Gb ddr2 Ram - XP PRO x64

Permalänk
Medlem

Stalker är ett äldre spel och vad jag minns hade vi mycket strul med just stalker, grafikdrivrutiner och Vista

Permalänk
Medlem

STALKER krämar på rätt bra med alla möjliga effekter vilket sträller krav på grafikkortet. Det är dessutom ökänt för att var relativt buggigt.

Jag hade tidigare värmeproblem i min Antec P180. Fick spela med öppen sidopanel. Sedan jag bytet chassi har det inte kraschat en enda gång!

Pröva och ställa ner grafikkvalitén i felsökningssyfte.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"