Permalänk
Medlem

Träningsredskap!

Nu över vintern har jag gått upp i vikt rejält p.g.a julmaten och undrar helt enkelt om nån kan tipsa om nåt bra träningsredskap. Helst "stora" grejer typ cyklar/crosstrainers osv osv. Nånting som hjälper extremt bra med viktnedgång!

Nån som kan rekommendera någon produkt kanske t.o.m använt själv ?

Edit: Gärna nåt billigt/halvbilligt också

/R

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Ett gymkort kanske? Eller ett par vindbyxor och ut i friska luften och jogga?

Permalänk
Medlem

meh varende jävla gång nån frågar efter ett träningsredskap som som kan använda hemma framför tvn tex så kommer alltid nån och föreslår.

1. skaffa gymkort istället! billigt skit funkar inte lika bra
no shit men nu kan det ju vara så att den som frågar inte vill gå till nåt gym utan vill träna hemma i lugn o ro. Och klart som fan deras 50 000kronors maskiner är bättre än en för 1000 spänn från ÖB.

2. Ut o spring din lata jävel
letar man en träningsmaskin för hemmabruk så är poängen att man ska kunna träna hemma.

Visst fan kan det vara "bättre" att springa en timma om dan eller tex spendera en eftermiddag med att dra på gym men lite enklare att dra fram en maskin framför tvn o köra en timma där istället.

Själv jagar jag en billig crosstrainer, asså en liknande Oribtrek från tvshop
Vad jag läst av folk som provat både orbitrek och andra budget crosstrainers så funkar dom bra för priset.
http://www.youtube.com/watch?v=sGIScJ3rdHs

Träningscykel tycker jag verkar ganska tråkigt och sen får man inte nån rörelse i armarna heller.

Och visst tvshop e tvshop, men den här verkar helt okej.

Enda minuset jag kan se med den rackarn e att det går fan inte att fälla ihop dem så de tar lite plats

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Den där på youtube tror jag på. Jag har gymkort sen tidigare och började för en vecka sen ställa mig på en sån där ca 45min om dan. Har en deal med flickvännen att försöka gå ner en del asap
Kombinerar det med att lyfta lite skrot innan som "uppvärmning" och muskelträning hjälper ju att förbränna över längre tid.

Det sägs ju(fakta antar jag?) att stavar vid gång ökar förbränning så jag tar för givet att en sån här maskin är effektivare än både promenader och jogging.
Enda anledning att jag inte skulle vilja ha en hemma för daglig användning är rädsla för att svett sätter sig i väggarna, speciellt om man bor trångt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsvo
Den där på youtube tror jag på. Jag har gymkort sen tidigare och började för en vecka sen ställa mig på en sån där ca 45min om dan. Har en deal med flickvännen att försöka gå ner en del asap
Kombinerar det med att lyfta lite skrot innan som "uppvärmning" och muskelträning hjälper ju att förbränna över längre tid.

Det sägs ju(fakta antar jag?) att stavar vid gång ökar förbränning så jag tar för givet att en sån här maskin är effektivare än både promenader och jogging.
Enda anledning att jag inte skulle vilja ha en hemma för daglig användning är rädsla för att svett sätter sig i väggarna, speciellt om man bor trångt.

hahah hur jävla trångt bor du, alternativt hur mycket svettas du när du är rädd att du ska utsöndra så mycket svett att det ska sätta sig i tapeterna? :-P'

Ne men ja tror på en sån där oavsett prisklass.
Sitter man framför datorn i stort sett hela fritiden så kan man allt masa sig upp o kolla på senaste lost/prisonbreak medans man snurrar på en sån där.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Jag har använt mig av motioncykel å långa raska promenader under min viktnedgång. Funkat bra för mig så, en motioncykel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
hahah hur jävla trångt bor du, alternativt hur mycket svettas du när du är rädd att du ska utsöndra så mycket svett att det ska sätta sig i tapeterna? :-P'

25kvm med flickvän Få bor väl värre än jag, men jag tänkte på folk i små ettor.

Om man inte vädrar tillräckligt tror jag iaf det kan stanna unken lukt, alltså efter LÅNG tids användning, en persons träning kanske inte räcker så jag har säkert fel, bara en tanke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsvo
25kvm med flickvän Få bor väl värre än jag, men jag tänkte på folk i små ettor.

Om man inte vädrar tillräckligt tror jag iaf det kan stanna unken lukt, alltså efter LÅNG tids användning, en persons träning kanske inte räcker så jag har säkert fel, bara en tanke.

ja kanske om båda två använder den myyycket typ 2 timmar var om dan så kan ja tänka mig att det skulle lukta lite kanske

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köp en roddmaskin, där får du snygga muskler vilket säkert uppskattas av flickvännen. Den är lätt att luta mot väggen för att spara plats.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Mkt bra ide, men den bränner inte så mkt fett...

Visa signatur
Permalänk

Någon här ovanför var visst kritiker till både gym samt en nyttig och gratis promenad/joggingtur..

Kör en crosstrainer, alternativt en motionscykel. Tänk bara på, iaf enligt min erfarenhet så är dessa träningsredskap, inte alltid men relativt ofta prissatta efter kvalitén.

Så rådet är att gå inte på det absolut billigaste du hittar.
Men gratispromenader är annars riktigt bra

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

köp ett par billiga löparskor som du antingen kan löpa/jogga med eller powerwalka

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk
Medlem

Det kluriga med hemma-maskiner är ju att de säkerligen fungerar MEN den bristande viljan hos inköparen gör att de helt enkelt inte kan anstränga sig tillräckligt ofta och länge på hemmaplan, utan motivationen sviker.

Jula (www.jula.se) har denna för 300kr (sänkt från 600kr) och den fungerar mycket bra! Krävs inte lång tid innan man blir trött.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein