Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Medlem

Kolla här boys jag har beställt en XPS 1710 22-a jan. och har jag fått hem den idag. inte så dåligt va..?

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

okej?

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

fattar inte riktigt heller vad den där capefear pratar om?

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

jahapp... nu fick jag första mailet från DELL. Förflyttat lev.datum till 25 Feb.
Samtidigt gick den till Fas3, men hoppar väl säkerligen tillbaka igen senare...

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Här kommer nu min beställningshistoria:

080122: Beställer en XPS m1330 med leveransbesked att den senast skall levereras 080208.

080127: Orderstatus ändras till fas 3.

080128: Orderstatus går tillbaka till fas 2.

080130: Jag ringer och undrar om leveransbesked, Dell ber att få återkomma 080205 för då kan dom ge mer exakt information.

080203: Orderstatus ändras till fas 3, men går tillbaka till fas 2 under dagen.

080205: Dell återkommer inte som utlovat.

080206: Blir uppringd av Dell som lovar att datorn kommer att skickas inom 24 timmar. Bara minuter efter detta samtal så kommer ett mail från Dell som säger att datorn är försenad och nytt leveransdatum är 080225. Kollar på orderstatussidan som nu också säger 080225 fas: 2. Ringer upp Dell igen och drar hela historien. Dom säger dock att den är i produktion och kommer att skickas 080207, med beräknad ankomst 080211/12. När jag nu för bara någon minut sedan kollar orderstatus på Dells hemsida så bemöts jag av följande paradox: Din order har statusen i förproduktion den 2008-02-06 Fas:3. I produktion.

Jag har en viss förståelse att man kan få olika svar beronde på om man tittar på hemsidan eller pratar med Dell, men när hemsidan säger att den både är i förproduktion och i produktion så vet man ju inte riktigt vad man ska tro. Men precis som flera andra har skrivit här i forumet; med alla rabatter så är denna dator idag oslagbar prismässigt. Bara att bita ihop med andra ord.

Permalänk
Medlem

Fas 3 är inget att hurra för fas 4 däremot

Permalänk
Medlem

är bara fett nojjig om man får en keff skärm o måste börja jiddra med supporten direkt

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Wiiii fas 3!!! Tredje gången gillt?? Kommer den till tvåan igen blir jag förbannad. Jobba på nu Dell!! Go go go

Permalänk
Medlem

hehe min historia då!

08-01-17: Beställer XPS m1330
08-01-18: får nys om rabattkoder och avbeställer
08-01-22: Beställer en ny XPS m1330 med rabattkoder
08-01-29: Ringer och kollar läget
08-02-01: Hoppar upp i fas3 och ner igen på fas2 på samma dag
08-02-04: Ringer Dell och kollar läget, Får inget veta typ
08-02-06: Ringer återigen dell, denna gång klagar man ordentligt och får ytterliggare rabatter pga försening, och de lovar att återkomma senare efter de ringt fabriken!

2 timmar senare är den nu iaf i Fas3

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
hehe min historia då!

08-01-17: Beställer XPS m1330
08-01-18: får nys om rabattkoder och avbeställer
08-01-22: Beställer en ny XPS m1330 med rabattkoder
08-01-29: Ringer och kollar läget
08-02-01: Hoppar upp i fas3 och ner igen på fas2 på samma dag
08-02-04: Ringer Dell och kollar läget, Får inget veta typ
08-02-06: Ringer återigen dell, denna gång klagar man ordentligt och får ytterliggare rabatter pga försening, och de lovar att återkomma senare efter de ringt fabriken!

2 timmar senare är den nu iaf i Fas3

men när skulle du fått datorn.. vad var det preliminära leveransdatumet?

min histora då

16/1 beställer xps
18/1 får nys om rabbattkoder
23/1 har inte fått mina pengar avreserverade på swedbank
ringer och säger det och surar som fan i kundtjänst
24/1 får tillbaka mina pengar
24/1 rabbattkoderna hann gå ut innan jag hann beställa den nya datorn, (pga av att ell hade problem med att avreservera mina pengar på swedbank).
24/1 ringer dell och är sur, men det gick inte att beställa med rabbattkoderna.
24/1 5 min innan stängning ringer jag igen och frågar om det inte finns något sätt jag kan få rabbatt på, han säger då att han kan skicka med en skrivare för 400 kr extra så kan jag få 15% rabatten...
skiter i fall det är en jävligt dåligt dell-affärs trick .... och tar erbjudandet.
6/2 fortfarande fas 2" och leveransdatumet är 13/2

hoppas det står fas 3 snart.... redan haft så jäkla stora problem med okunnig dell-support (dock har dom varit väldigt trevliga, men det är precis som en snygg tjej som är dum i huvudet, hon blir ful av sitt egna snack!......)
jag vill ha en syndabock som ligger bakom det här... så man kan jävlas som fan med den personen...
hehehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Ni som fått era datorer vilken skärm har ni fått?

Toshiba här

Permalänk
Medlem

Nu har jag ringt supporten jag med, trotsade deras svarare som hänvisar till hemsidan om man ringer i ärendet, försenade leveranser etc...

Kopplas till kundtjänst, kom till supporten först tydligen, som ni säger så svarar det en mkt trevlig pingla. Berättar att jag är väldigt fundersam angående min leverans av laptopen.. Efter att jag påpekat att jag VET att andra som beställt, som har lagt sin order, över en vecka efter mig har fått sina datorer.

Hon säger då, vänta ett ögonblick...
Kommer tillbaka och säger att den är nu i produktion och jag kan nästan lova, jag är rätt säker på att den kommer skeppas från oss inom ETT DYGN...
Jag säger att det låter ju bra. Hon ber därefter att få återkomma med full status imorgon och då ha säkra besked, som jag förstod det och upplysningar om vart datorn är exakt...
Bad om att få veta var min produkt ligger i ledet, det dom VET...

Så är väl bara och vänta tills imorn.

Men som ni sa, trevliga brudar i luren Ett knep av DELL?? man får ha i åtanke att de kommer från "over there" hehe...

Zepan: Vad för rabatter lyckades du få ut? Tänkte nämna kompensationen när dom ringer imorn.

Simma Lugnt

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Toshiba här

vadå toshiba? är det olika märken på led skärmarna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
Nu har jag ringt supporten jag med, trotsade deras svarare som hänvisar till hemsidan om man ringer i ärendet, försenade leveranser etc...

Kopplas till kundtjänst, kom till supporten först tydligen, som ni säger så svarar det en mkt trevlig pingla. Berättar att jag är väldigt fundersam angående min leverans av laptopen.. Efter att jag påpekat att jag VET att andra som beställt, som har lagt sin order, över en vecka efter mig har fått sina datorer.

Hon säger då, vänta ett ögonblick...
Kommer tillbaka och säger att den är nu i produktion och jag kan nästan lova, jag är rätt säker på att den kommer skeppas från oss inom ETT DYGN...
Jag säger att det låter ju bra. Hon ber därefter att få återkomma med full status imorgon och då ha säkra besked, som jag förstod det och upplysningar om vart datorn är exakt...
Bad om att få veta var min produkt ligger i ledet, det dom VET...

Så är väl bara och vänta tills imorn.

Men som ni sa, trevliga brudar i luren Ett knep av DELL?? man får ha i åtanke att de kommer från "over there" hehe...

Zepan: Vad för rabatter lyckades du få ut? Tänkte nämna kompensationen när dom ringer imorn.

Simma Lugnt

hade du leveransdatum den 13 feb (evil_toy)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av immortalsuccess

japp.. RP774=Chi Mei(sämre) GR549=Toshiba(bättre)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av immortalsuccess

hade du leveransdatum den 13 feb (evil_toy)?

Nej, hade 8 feb först, beställde den 16/1 -08...
Nu fick jag 25/2 ... Men ser ut som om det kommer gå fortare. Får se vad de säger imorn.. ska tillägga imorn att jag vill ha en kompensation för all väntetid och bristfällig infomation. En gullig tjej på andra sidan tråden räcker tyvärr inte...

Hoppas FAN nu dell att ni klämt på den bättre skärmen när den anländer.. Annars så, även om jag inte är någon super expert och kan skillnaden på skärmarna, så kommer det ligga i bakhuvudet och trycka, att man inte fick den bättre skärmen, lr att man inte ordnade med dell så man fick den bättre skärmen... ja ni fattar. Antar att jag inte är ensam om att ha det så....

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
japp.. RP774=Chi Mei(sämre) GR549=Toshiba(bättre)

Och det är slumpen som styr vilken man får?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Toshiba här

Du har redan fått din dator eller ser du det på dells sida ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu verkar det äntligen som det hänt något för mig, den har gått upp i Fas:4. ”Leveransen förbereds”.

Beställde 2008-01-23 och har inte fått mitt leveransdatum framflyttat någonting. Så 2008-02-12 kvarstår. Beställde den dyra skärmen, T7500, 160 GB 7 200varvarn. För 9660kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
Du har redan fått din dator eller ser du det på dells sida ?

Hämtade datorn hos Schenker idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iMM
Nu verkar det äntligen som det hänt något för mig, den har gått upp i Fas:4. ”Leveransen förbereds”.

Beställde 2008-01-23 och har inte fått mitt leveransdatum framflyttat någonting. Så 2008-02-12 kvarstår. Beställde den dyra skärmen, T7500, 160 GB 7 200varvarn. För 9660kr.

Jag beställde den också precis lika dan.
Har du beställt svart?
Min är bara i Fas 3 än. hur länge va din där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakobce
Jag beställde den också precis lika dan.
Har du beställt svart?
Min är bara i Fas 3 än. hur länge va din där?

Japp, en svart.

Hade hoppat till Fas 3 vid lunchtid idag och sen när jag kom hem var det Fas 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iMM
Japp, en svart.

Hade hoppat till Fas 3 vid lunchtid idag och sen när jag kom hem var det Fas 4

ja som beställde de också dagen innan. Har du det vanliga batteriet? Några andra ändringar?
De borde ju åtmindstonne kunna ta alla i ordning.
Min kom i Fas 3 vid 2-3 idag så de kanske kommer till fas 4 ikväll eller imon tidigt?

Permalänk
Medlem

Min är också i fas.4 nu, antar att den skickas imorgon, och att jag får den i början av nästa vecka, ska bli intressant att se vad man får. Tänker inte kolla upp vad jag får för skärm innan, är den bra ska jag behålla den, annars får man väl se om det var en toshiba eller chi mei

Visa signatur

Coming soon! XPS M1330 - C2D 7250 - 2GB Ram - 8400Gs - 160GB 7200rpm - WLED - Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimura
Min är också i fas.4 nu, antar att den skickas imorgon, och att jag får den i början av nästa vecka, ska bli intressant att se vad man får. Tänker inte kolla upp vad jag får för skärm innan, är den bra ska jag behålla den, annars får man väl se om det var en toshiba eller chi mei

Hur kan man kolla på dell.se vilken skärm man får?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakobce
Hur kan man kolla på dell.se vilken skärm man får?

dell.se --> support --> teknisk support --> Min system-lista
Sen kommer jag inte längre, tror dom måste ha skickat datorn innan man kan se produktdetaljerna.

Visa signatur

Coming soon! XPS M1330 - C2D 7250 - 2GB Ram - 8400Gs - 160GB 7200rpm - WLED - Black

Permalänk

nu sitter jag och skriver på min nya xps m1330, underbar dator än så länge. Har precis packat upp den

Visa signatur

i5 750@4GHz NH-U12P SE2 | 8GB DDR3 1600MHz CL7 | P7P55D Pro | SSD X25-M G2 80GB | HDD 2*1TB | Radeon 5870 @ 875MHz ' 1275MHz | Corsair 750W | Xonar Essence STX | 120Hz TFT

Permalänk
Medlem

Fas 3 fortfarande och blir som sagt intressant och höra vad dom har att säga imorn.

Alltså, inget illa menat till er andra lr så, men tycker DELL är jävligt k*ukiga jämt nu bara med att hantera ordrarna..

Sen får folk tycka att jag är hur jävla gnällig som helst...

Megamangr: Ge oss gärna en liten överblick om hur du tycker den är.
Vad var din setup?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
Fas 3 fortfarande och blir som sagt intressant och höra vad dom har att säga imorn.

Alltså, inget illa menat till er andra lr så, men tycker DELL är jävligt k*ukiga jämt nu bara med att hantera ordrarna..

Sen får folk tycka att jag är hur jävla gnällig som helst...

Megamangr: Ge oss gärna en liten överblick om hur du tycker den är.
Vad var din setup?

Okej. Ett stort plus till dell i framtiden för att datorn känns väldigt gedigen och välbyggd, inget som glappar eller skramlar eller knakar. Det var det första jag undersökte, hur väl den var ihopplockad, den får helt klart en 10. Skön finish, känns kvalite. Ganska mysigt tangentbord, kanske känns lite plastigt då jag är van vid svart tangentbord och detta är ju silver, men helt ok iaf, skönt att skriva på och det är väl viktigast. Sitter med datorn i knät i soffan, blir lite småljummen men absolute inget man irreterar sig på, datorn är i princip knäpptyst, har dock inte kört något lite mer krävande på den ännu.

Skärmen är helt okej så här långt iaf, bra ljus och behaglig att titta på. Hela datorn är en fröjd att titta och känna på.

Min konfiguration.

2ghz
röd
2gb ram
160gb 7200rpm
8400gs

beställde 23/1 - fick den idag

någon som vet var jag hittar vilken skärm jag har, den informationen finns inte på dells hemsida iaf, även fast jag skrivit in min service tag?

Visa signatur

i5 750@4GHz NH-U12P SE2 | 8GB DDR3 1600MHz CL7 | P7P55D Pro | SSD X25-M G2 80GB | HDD 2*1TB | Radeon 5870 @ 875MHz ' 1275MHz | Corsair 750W | Xonar Essence STX | 120Hz TFT

Permalänk
Medlem

Fas 4!!

Äntligen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megamangr
Okej. Ett stort plus till dell i framtiden för att datorn känns väldigt gedigen och välbyggd, inget som glappar eller skramlar eller knakar. Det var det första jag undersökte, hur väl den var ihopplockad, den får helt klart en 10. Skön finish, känns kvalite. Ganska mysigt tangentbord, kanske känns lite plastigt då jag är van vid svart tangentbord och detta är ju silver, men helt ok iaf, skönt att skriva på och det är väl viktigast. Sitter med datorn i knät i soffan, blir lite småljummen men absolute inget man irreterar sig på, datorn är i princip knäpptyst, har dock inte kört något lite mer krävande på den ännu.

Skärmen är helt okej så här långt iaf, bra ljus och behaglig att titta på. Hela datorn är en fröjd att titta och känna på.

Min konfiguration.

2ghz
röd
2gb ram
160gb 7200rpm
8400gs

beställde 23/1 - fick den idag

någon som vet var jag hittar vilken skärm jag har, den informationen finns inte på dells hemsida iaf, även fast jag skrivit in min service tag?

Ok, det låter väldigt bra tkr jag..=)
Kul att du fick ett bra ex oxå och inte har något att klaga på, blir man ännu mer sugen att få hem den...
Jag är absolut inte personen som missunnar någon någonting om någon tycker/har tyckt att det låter så... Bara DELL jag tycker misskött sig...

Samma SETUP som mig, fast jag tog en svart. Beställde 16/1 och står på Fas 3 idag..

Visa signatur